AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Vet ikke om denne tråden er riktig sted, men prøver her, vil bare dele en tanke og høre hva andre tenker:) Satt hjemme i dag da jeg kom til å undre meg over at veldig mange voksne har svært få interesser og hobbyer. Tenk på hvordan man var da man var barn eller tenåring! Da var de fleste opptatt av tegning og maling, hadde skaperglede, likte å danse kanskje, synge, spille et instrument, samle på ting, lage hjemmelagde videoer, scrapbook, ridning, og masse annet. Det gjelder ikke bare voksne med full jobb og barn som naturligvis ikke kan «dyrke hobbyer», men de aller fleste single jeg møter og single venner og venninner er slik: ved siden av jobb liker de å trene, se på film og netflix og reise. Vil ikke kategorisere det som hobbier eller interesser, hvem liker vel ikke disse tingene.. tenker mer på at den barnlige nysgjerrigheten og lidenskapen for andre ting enn å jobbe og tjene penger har fadet bort. Synes det egentlig er litt trist, og lurer på om alle i bunn og grunn er så kjedelige som de skal ha det til? hvorfor slutter folk å ha interesser ? Jeg selv har et par kreative hobbyer, og folk blir nesten overrasket over det som om det er noe originalt..Men virkeligheten er jo at de fleste i 30-40 åra er fornøyd med å jobbe og trene og se på serier. Er det jaget etter karriere som tar over ? er det livsgnisten? nysgjerrigheten og kreativiteten som forsvinner med årene? Anonymkode: c161a...db6 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai * voksne MED barn skulle det stå AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder ikke bare voksne med full jobb og barn Anonymkode: c161a...db6
Mezzosoprena Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om denne tråden er riktig sted, men prøver her, vil bare dele en tanke og høre hva andre tenker:) Satt hjemme i dag da jeg kom til å undre meg over at veldig mange voksne har svært få interesser og hobbyer. Tenk på hvordan man var da man var barn eller tenåring! Da var de fleste opptatt av tegning og maling, hadde skaperglede, likte å danse kanskje, synge, spille et instrument, samle på ting, lage hjemmelagde videoer, scrapbook, ridning, og masse annet. Det gjelder ikke bare voksne med full jobb og barn som naturligvis ikke kan «dyrke hobbyer», men de aller fleste single jeg møter og single venner og venninner er slik: ved siden av jobb liker de å trene, se på film og netflix og reise. Vil ikke kategorisere det som hobbier eller interesser, hvem liker vel ikke disse tingene.. tenker mer på at den barnlige nysgjerrigheten og lidenskapen for andre ting enn å jobbe og tjene penger har fadet bort. Synes det egentlig er litt trist, og lurer på om alle i bunn og grunn er så kjedelige som de skal ha det til? hvorfor slutter folk å ha interesser ? Jeg selv har et par kreative hobbyer, og folk blir nesten overrasket over det som om det er noe originalt..Men virkeligheten er jo at de fleste i 30-40 åra er fornøyd med å jobbe og trene og se på serier. Er det jaget etter karriere som tar over ? er det livsgnisten? nysgjerrigheten og kreativiteten som forsvinner med årene? Anonymkode: c161a...db6 Ikke min erfaring i det hele tatt. De fleste jeg omgås har en eller flere hobbier, nå synger jeg selv i kor så det sier seg selv at de jeg omgås med der også har synging som hobby, dessuten strikker, hekler, syr, tegner, fargelegger eller junkjournaler de fleste jeg kjenner. At man ikke fyker rundt på fritidsaktiviteter flere ganger i uka, sier seg jo selv - energinivået er lavere enn da man var ungdom, om man bruker med tid på jobb, familie og hjem. 12 1 2
Brunello Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Alt som nevnes i hi er totalt uinteressant for meg. Mine hobbyer er mat og vin og trening. 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Jeg føler alle har en hobby. På min jobb er vi 30-60år. Mange strikker, noen har faste turvenner. Folk drar på stolpejakt og geocaching. Blomster, hage, fisking, sykkel, jakt.. Alle holder på med noe. Jeg har ingen hobbyer annet enn å kjøre rundt på barna, gleder meg til å ha tid til det jeg vil gjøre. Anonymkode: 52c65...4ca 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai jeg syns det er lite spennede hobbyer om dagen og det koster så mye penger uansett syns jeg Anonymkode: 833a6...8ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Tja nå har jo du "bestemt " at mine hobbyer som i all hovedsak er å reise,gå fjellturer og trene ikke er hobbyer, så da har jeg vel ingen, foruten å strikke innimellom, men det gjør jo ekstremt mange andre også. Anonymkode: 20ba6...808 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke om denne tråden er riktig sted, men prøver her, vil bare dele en tanke og høre hva andre tenker:) Satt hjemme i dag da jeg kom til å undre meg over at veldig mange voksne har svært få interesser og hobbyer. Tenk på hvordan man var da man var barn eller tenåring! Da var de fleste opptatt av tegning og maling, hadde skaperglede, likte å danse kanskje, synge, spille et instrument, samle på ting, lage hjemmelagde videoer, scrapbook, ridning, og masse annet. Det gjelder ikke bare voksne med full jobb og barn som naturligvis ikke kan «dyrke hobbyer», men de aller fleste single jeg møter og single venner og venninner er slik: ved siden av jobb liker de å trene, se på film og netflix og reise. Vil ikke kategorisere det som hobbier eller interesser, hvem liker vel ikke disse tingene.. tenker mer på at den barnlige nysgjerrigheten og lidenskapen for andre ting enn å jobbe og tjene penger har fadet bort. Synes det egentlig er litt trist, og lurer på om alle i bunn og grunn er så kjedelige som de skal ha det til? hvorfor slutter folk å ha interesser ? Jeg selv har et par kreative hobbyer, og folk blir nesten overrasket over det som om det er noe originalt..Men virkeligheten er jo at de fleste i 30-40 åra er fornøyd med å jobbe og trene og se på serier. Er det jaget etter karriere som tar over ? er det livsgnisten? nysgjerrigheten og kreativiteten som forsvinner med årene? Anonymkode: c161a...db6 Tror vi har veldig forskjellig omgangskrets om du ikke kjenner voksne med hobbyer. Selv driver jeg aktivt med hibby, og det gjør også de jeg gjør hobbyen med. Det går med minst 2 kvelder i uka, og en del helger. Nesten alle har både barn og full jobb, noen er gravide også. Anonymkode: b8ae4...56e 2
Maleficenta Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke om denne tråden er riktig sted, men prøver her, vil bare dele en tanke og høre hva andre tenker:) Satt hjemme i dag da jeg kom til å undre meg over at veldig mange voksne har svært få interesser og hobbyer. Tenk på hvordan man var da man var barn eller tenåring! Da var de fleste opptatt av tegning og maling, hadde skaperglede, likte å danse kanskje, synge, spille et instrument, samle på ting, lage hjemmelagde videoer, scrapbook, ridning, og masse annet. Det gjelder ikke bare voksne med full jobb og barn som naturligvis ikke kan «dyrke hobbyer», men de aller fleste single jeg møter og single venner og venninner er slik: ved siden av jobb liker de å trene, se på film og netflix og reise. Vil ikke kategorisere det som hobbier eller interesser, hvem liker vel ikke disse tingene.. tenker mer på at den barnlige nysgjerrigheten og lidenskapen for andre ting enn å jobbe og tjene penger har fadet bort. Synes det egentlig er litt trist, og lurer på om alle i bunn og grunn er så kjedelige som de skal ha det til? hvorfor slutter folk å ha interesser ? Jeg selv har et par kreative hobbyer, og folk blir nesten overrasket over det som om det er noe originalt..Men virkeligheten er jo at de fleste i 30-40 åra er fornøyd med å jobbe og trene og se på serier. Er det jaget etter karriere som tar over ? er det livsgnisten? nysgjerrigheten og kreativiteten som forsvinner med årene? Anonymkode: c161a...db6 Må man ha hobbyer da? Hvorfor er det ikke bra nok å like å trene og reise og se på serier? 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg syns det er lite spennede hobbyer om dagen og det koster så mye penger uansett syns jeg Anonymkode: 833a6...8ae Alle hobbier i hele verden er kjedelige og dyre? Anonymkode: b8ae4...56e
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Mine hobbyer er reising og særlig haging, og siste er jeg rågod på. Kunne sikkert jobba som gartner, men jobber med noe helt annet. Store mengder avslapning og tv er rett og slett gørr kjedelig for meg. Anonymkode: 02027...e6b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai Jeg har det motsatte inntrykket. Men det bunner kanskje i at de fleste jeg omgås driver med samme hobbyen som meg 😄 Noen ganger drømmer jeg dog om å ikke ha hobbyer, og ha litt mer fritid... Anonymkode: e6567...811 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai Her så er nå hobby å jakte, strikker nå litt, driver med puslespill, skrur litt bil. Drar på biltreff. De fleste jeg kjenner har en hobby. Mwn sier seg selv med jobb og unger blir det jo begrenset hvor mye tid en bruker på slikt Anonymkode: d485d...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Syntes alle voksne jeg kjenner har en eller flere hobbyer, men få har en organisert hobby (som i en hobby hvor de drar til en klubb med andre menneker og gjør de hobbyen) så hobbyer tar derfor litt annen plass i livet enn da man var barn. Kjenner du liksom ingen som strikker, løper, leser bøker, ser filmer, gamer eller noe sånt? Kan jo også være at de har lite tid og ikke rekker å gjøre det Anonymkode: 17c5b...dea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai Jeg tror alle jeg kjenner har hobbyer. Det er nesten for mange kunstnere nå. Svært mange driver med hobbymaling. Andre driver med dykking eller kjører MC. Jeg kjenner folk som driver med keramikk, glasskunst eller syr klær. Andre igjen spiller amatørteater eller er med i kor. Anonymkode: 69a9a...07f 1 1
SPOCA Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. De fleste jeg kjenner har flere interesser de holder på med, det være seg strikking, lesing av bøker eller tegning. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Jeg har ikke samme opplevelse i mitt miljø. Mange strikker, hekler, pusler, leser bøker, og går på fjellet. Noen maler, andre fisker. Kanskje utvide det sosiale miljøet litt, så finner du flere likesinnede, TS? Anonymkode: 9229c...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Ser på en måte hva du mener Ts. Når jeg fikk barn som 23 åring mistet jeg all tid, lyst og energi til hobbyer. Hele livet har jeg vært opptatt av religion, filosofi, kunst, kultur, psykologi og historie. Men fikk ikke tid til å holde på med noe av det. Tilslutt ble jeg kjempe deppa og gjorde kun de tingene du Beskriver. Mat, trening, se på film og reise. Det ble den lille gleden min de årene jeg mista all glede for talentene og interessene mine. Men så fant jeg meg selv litt igjen av å bo utenfor «samfunnet». Slipper å tenke på naboer og fasaden min. Når man bor litt gjemt glemmer folk deg hvis man ikke holder kontakt. Det hjalp meg veldig til å finne meg selv igjen. Nå i dag stod jeg i hagen med toåringen og snekret søle kjøkken. Interessen min for snekring hadde jeg nok ikke brukt om jeg bodde i nabolag og måtte rekke masse ting hele tiden. Hver dag er en ny dag jeg kan gjøre noe annet gøy. Jeg kan skisse og trene på ansikter mens de andra barna sitter å maler og fargelegger fks. Hadde jeg vært full av stress hadde jeg nok syntes det var slitsomt å kjedelig å tilbringe tid med barna. Men nå finner jeg meg selv igjen, som du beskriver med den barnlige lysten. Jeg finner den lysten igjen når jeg er med barna mine, og gjør interessene mine sammen med dem 😊 selv om jeg ikke gjør eksakt det de gjør, så gjør jeg det på min måte. Det har gitt mye glede i det siste å finne den gnisten og lysten til å være kreativ fordi man faktisk har lyst, og ikke fordi « nå er jeg tvunget til å være med ungene mine» når jeg egentlig vil få lagt dem å se den serien, eller få pappen til å ta de så jeg kan ta den løpe turen, eller barnevakt for å spise den middagen. Nå endelig har jeg klart å finne meg selv igjen, og kan gjøre det sammen med barna, men vi gjør det på hver vår måte. Helt fantastisk. Anonymkode: 725fe...74b 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Jeg skjønner hva ts mener, selv om jeg ikke er enig i at de fleste voksne ikke har hobbier. Jeg kjenner mange som har hobbier, men jeg kjenner og den typen som ts beskriver, som lister interessene sine som reising, trening og serier. Nå kan selvfølgelig reising og trening være hobbier, men det er jo egentlig svært få av denne gruppen som legger den innsatsen i reising og trening som gjør at det fremstår som en helt spesiell interesse, slik som hobbier er. Altså, jeg har mange hobbier, men jeg bruker jo også tid på reiser og trening i tillegg. Anonymkode: 5df3d...d13
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Alle hobbier i hele verden er kjedelige og dyre? Anonymkode: b8ae4...56e De fleste hobbyer er gratis, med unntak av de hobbyer som krever ekstra utstyr (for eksempel ridning, ekstremsport etc) Anonymkode: a6641...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå