Gå til innhold

Bursdag og ingen svarer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjenner jeg er litt sint . sønnen min fyller nå 13 og dette er siste bursdag hans med gutta i klassen. Han skal ha bursdag med en annen gutt i klassen. De skal på bowling/ laserworld pizza etc( ja de liker dette da bowling, trampoline og badeland er det som går igjen i de andre sine bursdager)

Vi har en Facebook gruppe med alle foreldre i klassen og hat i 7 år, her blir bursdag invitasjon gitt, informasjon etc.

For over 1 mnd siden sendte jeg invitasjonen til alle gutta på denne gruppen... ingen har svart.

Mor til andre sønnen sendte ny invitasjon for flere dager siden..ingen har svart.

Vi har gitt frist og det er 10 dager til bursdag 

Jrg vet de har sett den og 10 av de likte et bilde av noen barn jeg la ut for 3 dager siden..

Jeg blir skikkelig lei meg da ingen foreldre svarer... sønnen min lurte om noen hadde svart og måtte si nei gjør vondt i hjertet.

Jeg sier at det er ikke barns som sier nei mrm forldre som ikke svarer 

Er foreldre så dårlig på å svare? ( Og de svarer på andre bursdag invitasjoner der inne)

Anonymkode: fe6fb...718

Veldig dårlig gjort!

Når du lager til bursdag, spesielt ute og, koster det penger om folk kommer eller ikke. Det minste de kan gjøre er å svare..

Ville lagt ut igjen, og skrevet : Bursdagsfeiring blir avlyst om ingen svarer i løpet av morgendagen, da vi ikke vil betale når vi ikke vet at noen kommer! Hadde vært flott med svar så vi vet om det blir besøk eller ikke og hvor mange som kommer!

Anonymkode: cb8b2...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fryktelig irriterende med folk som ikke svarer, da er jeg veldig på med å purre, gjerne på melding.

MEN å invitere nesten to måneder før er sykt tidligt. En uke pleier å være det vanlige, maks 10 dager, og purringene sender jeg to dager før. Tror rett og slett dere er litt tidlig ute og folk tenker at det er så lenge til så venter med å svare for å være sikker på at det ikke kræsjer med noe.

Anonymkode: c9f44...7cf

Det tror jeg også. 

Å sende ut invitasjon nesten to måneder før gjør at folk tenker at de skal svare seinere, og så glemmer de det. Si fra en uke i forveien, det holder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når er svarfristen da? Det at de ikke svarte da du sendte ut innbydelsen er ganske naturlig, da du sendte det så tidlig. Da glemmer jo folk innbydelsen innen den nærmer seg, så det er naturlig at du ikke har fått svar på den. Men om bursdsgen er i helgen, så syns jeg det er litt dårlig om ingen har svart på innbydelsen den andre moren sendte ut for noen dager siden. 

Anonymkode: 212cf...31a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når er svarfristen da? Det at de ikke svarte da du sendte ut innbydelsen er ganske naturlig, da du sendte det så tidlig. Da glemmer jo folk innbydelsen innen den nærmer seg, så det er naturlig at du ikke har fått svar på den. Men om bursdsgen er i helgen, så syns jeg det er litt dårlig om ingen har svart på innbydelsen den andre moren sendte ut for noen dager siden. 

Anonymkode: 212cf...31a

Svar fristen er 19 mai 

Joda det er tidelig..men vet at mange har hytter og båter og vil ar de skal kunne sette av denne ene dagen.

Som sakt i denne gruppen blir invitasjon sendt ut tidelig. Nå er det 10 dager til fristen...og folk kan jo svare nå snart. Men jeg vet at de har sett innlegg og ar de da ikke har svart er rart. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis fristen for svar er 19.mai trenger dere vel ikke å stresse? Da er det ikke så rart at folk ikke har svart. Jeg selv pleier stort sett å svare rett opp til frister. Så ha is i magen! Lenge til fristen for svar utløper. 

Anonymkode: 4552f...230

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo kjempelenge til. De vet rett og slett ikke om de kan ennå. Man kan ikke ikke endelig beskjed fire eller to uker før. 

Anonymkode: 887f6...dcf

Man prioriterer selvsagt dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svar fristen er 19 mai 

Joda det er tidelig..men vet at mange har hytter og båter og vil ar de skal kunne sette av denne ene dagen.

Som sakt i denne gruppen blir invitasjon sendt ut tidelig. Nå er det 10 dager til fristen...og folk kan jo svare nå snart. Men jeg vet at de har sett innlegg og ar de da ikke har svart er rart. 

Men man maser ikke og klager over at folk ikke svarer når det er 10 dager igjen til svarfristen. Dette er en barnebursdag, ikke ball på slottet. Svarfrist setter du et par dager før bursdagen og tidligst den dagen purrer du.

Du gjør for mye ut av det, sender invitasjonen 2 mnd før og forventer at alle skal kaste seg over i ekstase. Ved å sende det så tidlig ber du om at folk skal legge den til siden og glemme den.

Anonymkode: c9f44...7cf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svar fristen er 19 mai 

Men da må du jo vente til 19. mai før du lurer? Det er overhodet ikke rart. 

Anonymkode: 887f6...dcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at INGEN svarer. Her pleier alle å svare, enten med at de kommer, eller beskjed om at det desverre ikke passer. Veldig rart at så mange foreldre ikke svarer. 

Anonymkode: 4f9df...df2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten 2 uker til svarfristen dere har satt?? Da venter dere selvsagt til rundt denne dagen før dere purrer og sier dere må vite antall for å booke lokale. Merkelig å mase sånn lenge før svarfrist. 

Anonymkode: 21347...180

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ALDRI svart så lenge før! Og derfor kunne jeg lett glemt å svare senere. 

Vi vet ikke hva som skjer så langt frem, og da er det kjipt å forplikte seg til en bursdag. Jeg hater å melde avbud, derfor må jeg være sikker når jeg melder meg på. 

Anonymkode: ea013...0c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan ha glemt det.

Anonymkode: d10bf...b13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 21.34):

Jeg kjenner jeg er litt sint . sønnen min fyller nå 13 og dette er siste bursdag hans med gutta i klassen. Han skal ha bursdag med en annen gutt i klassen. De skal på bowling/ laserworld pizza etc( ja de liker dette da bowling, trampoline og badeland er det som går igjen i de andre sine bursdager)

Vi har en Facebook gruppe med alle foreldre i klassen og hat i 7 år, her blir bursdag invitasjon gitt, informasjon etc.

For over 1 mnd siden sendte jeg invitasjonen til alle gutta på denne gruppen... ingen har svart.

Mor til andre sønnen sendte ny invitasjon for flere dager siden..ingen har svart.

Vi har gitt frist og det er 10 dager til bursdag 

Jrg vet de har sett den og 10 av de likte et bilde av noen barn jeg la ut for 3 dager siden..

Jeg blir skikkelig lei meg da ingen foreldre svarer... sønnen min lurte om noen hadde svart og måtte si nei gjør vondt i hjertet.

Jeg sier at det er ikke barns som sier nei mrm forldre som ikke svarer 

Er foreldre så dårlig på å svare? ( Og de svarer på andre bursdag invitasjoner der inne)

Hvorfor sender du invitasjon så lenge i forveien? Da hadde jeg glemt å svare også. 

Anonymkode: cbc9a...e46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor sender du invitasjon så lenge i forveien? Da hadde jeg glemt å svare også. 

Anonymkode: cbc9a...e46

Dette. Du sendte vel tidlig. Du bare purrer den 19. «hei. Minner om denne. Vi trenger en tilbakemelding på hvem som kommer og ikke». Får du ikke svar da så kontakter du den enkelte forelder på melding «hei. Ville bare sjekke inn og høre om Lukas kommer i bursdagen til Sverre»?

Det er travelt nå i mai mnd for mange så du må kanskje ta litt mer tak selv også.

Anonymkode: f161e...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å svare ja og hvis det skjærer seg, hjerteinfarkt eller lignende så melder man avbud

Syns det er frekt jeg hvis man avventer på eventuelle andre planer. Hvis man venter på noe som er planlagt før så kan man jo si det

Anonymkode: a0c70...ba7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde ALDRI svart så lenge før! Og derfor kunne jeg lett glemt å svare senere. 

Vi vet ikke hva som skjer så langt frem, og da er det kjipt å forplikte seg til en bursdag. Jeg hater å melde avbud, derfor må jeg være sikker når jeg melder meg på. 

Anonymkode: ea013...0c4

Men nettopp derfor...du vet jo om du skal noe en lørdag i mai...da sier du om du kan komme eller ikke.

Du er jo nettopp det  ikke ts liker.mdu siter og venter til fristen..for kanskje du blir bedt på på noe annet den dagen. 

Endret av mommyaka
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 8.42):

Svar fristen er 19 mai 

Vente til svarfrist da. 

Flust av folk som ikke løfter en finger før de må eller gjør ting med engang

Sett kortere frist hvis det å vente ødelegger uka

Anonymkode: a0c70...ba7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...