AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Jeg kjenner jeg er litt sint . sønnen min fyller nå 13 og dette er siste bursdag hans med gutta i klassen. Han skal ha bursdag med en annen gutt i klassen. De skal på bowling/ laserworld pizza etc( ja de liker dette da bowling, trampoline og badeland er det som går igjen i de andre sine bursdager) Vi har en Facebook gruppe med alle foreldre i klassen og hat i 7 år, her blir bursdag invitasjon gitt, informasjon etc. For over 1 mnd siden sendte jeg invitasjonen til alle gutta på denne gruppen... ingen har svart. Mor til andre sønnen sendte ny invitasjon for flere dager siden..ingen har svart. Vi har gitt frist og det er 10 dager til bursdag Jrg vet de har sett den og 10 av de likte et bilde av noen barn jeg la ut for 3 dager siden.. Jeg blir skikkelig lei meg da ingen foreldre svarer... sønnen min lurte om noen hadde svart og måtte si nei gjør vondt i hjertet. Jeg sier at det er ikke barns som sier nei mrm forldre som ikke svarer Er foreldre så dårlig på å svare? ( Og de svarer på andre bursdag invitasjoner der inne) Anonymkode: fe6fb...718 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Men har dere spesifisert at de skal svare uansett om de kommer eller ei. Dere kan lage det som en poll på gruppa, der dem.må trykke på kommer eller kommer ikke. Anonymkode: 63766...a81 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men har dere spesifisert at de skal svare uansett om de kommer eller ei. Dere kan lage det som en poll på gruppa, der dem.må trykke på kommer eller kommer ikke. Anonymkode: 63766...a81 Ja pluss der har bare vært naturlig i 7 år at folk sender invitasjon og folk sier om de kommer eller ikke. Anonymkode: fe6fb...718 2
Abra Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Kan ikke kidden legge innbydelseskort i sekkene til de andre barna på skolen? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Abra skrev (1 minutt siden): Kan ikke kidden legge innbydelseskort i sekkene til de andre barna på skolen? Vi skal det, men som sakt dette å ha invitasjon på facebook gruppa har vi gjort i 7 år..og folk svarer. Men nå pluss er det ingen som svarer Anonymkode: fe6fb...718 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Da ville jeg tatt opp med noen foreldre om det er noe galt. Men har dere lagt bursdagen tett opp til 17 mai? Anonymkode: 00762...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Så mange som er dårlige til å svare 😔 Synes det er respektløst å ikke gidde gi lyd fra seg. Jeg ville gitt det 2 dager til så ville jeg sendt sms til en og en forelder med noe sånt som «Hei! X og x vil gjerne invitere Y til bursdagsfeiring dato, klokkeslett. Det blir pizza, bowling og lazerworld. (Har lagt ut på FB-gruppa også). Håper det passer 😃» Anonymkode: 9162c...08f 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Abra skrev (9 minutter siden): Kan ikke kidden legge innbydelseskort i sekkene til de andre barna på skolen? Veldig uvanlig med innbydelseskort etter småskolen her vi bor. Anonymkode: 9162c...08f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Hva med om de to som skal feire begynner å snakke om det med de andre guttene da? Spørre dem om de kommer og sånt? Anonymkode: 77dd2...353 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Det er bare å purre på sms til hver enkelt og eventuelt også gjenta i gruppen at dere trenger svar. Anonymkode: 5b890...f57 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da ville jeg tatt opp med noen foreldre om det er noe galt. Men har dere lagt bursdagen tett opp til 17 mai? Anonymkode: 00762...e3b Nei det er etter 17 mai Gutta har snakket med de andre i klassen..men vi vet jo hvordan de er...5 minutter etterpå er det glemt he he.. Anonymkode: fe6fb...718
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai En måned er litt tidlig ute, og purring over 2 uker før? Her pleier ikke første invitasjon gå ut mer enn 1-2 uker før, så purrer/påminner man evt man/tirs/ons før helgen det skal være. Men om noen skulle være ekstra i forkant, så er det likevel rart og uhøflig at Ingen i en forelsregruppe føler seg kallet til å svare. Det havner ikke i Kristihimmelfarts-langhelgen? Mange med hytte som sitter og ser an været? Anonymkode: 7f07b...12d 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai 10 dager før bursdagen er vel litt tidlig å konkludere med at ingen svarer? Er det vanlig hos dere å invitere over en mnd i forveien? Her inviteres det gjerne litt over en uke før bursdagen skal være, også svarer folk ofte 2-3 dager før. Når vi har invitert på steder der man må vite antall så har jeg purret på sms til de som ikke har svart dagen før, da man gjerne må gi beskjed om antall 24 timer før. Da har de alltid svart med å beklage at de har glemt det, evt trodd at den andre forelderen har svart. Anonymkode: 0c2d2...bd3 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai har de svart ved tidligere invitasjoner til bursdager fra andre eller er folk generelt treige med å svare kommer/kommer ikke? Anonymkode: 9ffe7...4f3 1
mommyaka Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): har de svart ved tidligere invitasjoner til bursdager fra andre eller er folk generelt treige med å svare kommer/kommer ikke? Anonymkode: 9ffe7...4f3 Endret 9. mai av mommyaka
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Det er jo kjempelenge til. De vet rett og slett ikke om de kan ennå. Man kan ikke ikke endelig beskjed fire eller to uker før. Anonymkode: 887f6...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai Om folk lar være og svare for å se om noe annet dukker opp, sier det dessverre altfor mye om dagens samfunn. Man svarer ja eller nei når man får en invitasjon, men kanskje litt tidlig å sende ut invitasjonene mer enn 14 dager før. Anonymkode: a6663...bb5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Det er jo alt for lang tid i forveien å sende ut invitasjon? Her inviteres det 3-7 dager i forkant. Men siden dere allerede har invitert ville jeg sendt ut en sms 2-3 dager i før bursdagen med spørsmål om barnet deres kommer eller ikke. Anonymkode: ffb98...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er jo alt for lang tid i forveien å sende ut invitasjon? Her inviteres det 3-7 dager i forkant. Men siden dere allerede har invitert ville jeg sendt ut en sms 2-3 dager i før bursdagen med spørsmål om barnet deres kommer eller ikke. Anonymkode: ffb98...a1f Vi sendte ut så tidlig sånn at folk kunne holde av dagen. Hadde vi sendt invitasjonen 1-2 uker før hadde folk allerede lagt planer. Men ja jeg tror mange venter på værmeldingen og ser om det blir bra eller dårleg vær. Vi( klassen) sender ut invitasjon gjerne 3 uker før. Men nå i mai ville vi være tidligere ute...og nei det er ikke i pinsen etc Bare vanlige lørdag Anonymkode: fe6fb...718
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Fryktelig irriterende med folk som ikke svarer, da er jeg veldig på med å purre, gjerne på melding. MEN å invitere nesten to måneder før er sykt tidligt. En uke pleier å være det vanlige, maks 10 dager, og purringene sender jeg to dager før. Tror rett og slett dere er litt tidlig ute og folk tenker at det er så lenge til så venter med å svare for å være sikker på at det ikke kræsjer med noe. Anonymkode: c9f44...7cf 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå