Gå til innhold

Er det vanlig at barnefar drar på guttetur når samboeren er høygravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg er ikke gravid og har ikke barn. Ble fortalt av en bekjent som er høygravid at mannen hennes dro på en guttetur i 5 dager. Hun virket veldig misfornøyd. Hun er ca 7 måneder på vei. Han vil være utilgjengelig på telefon deler av turen. Dette er ikke en party tur, men noe med skogstur å gjøre. Kan ikke detaljene. Begynte å reflektere hvordan jeg hadde reagert på situasjonen om jeg var gravid. Vet ikke helt. Jeg hadde synes det er trist, men samtidig at han trenger jo litt "alenetid". Hva tenker dere?

Anonymkode: e83c8...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man er ikke høygravid når man er 7 mnd på vei og ja det hadde vært uproblematisk her

Anonymkode: 1bc28...241

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 måneder på vei er ikke høygravid, det er to veldig forskjellige scenarioer. 

Jeg hadde ikke likt det, da jeg var nesten invalid på grunn av bekkenløsning og trengte hjelp til det meste hjemme. Var ille nok at han var borte på jobb i 8 timer 😅 Hadde jeg ikke vært så dårlig hadde jeg hatt null problemer med en guttetur, så lenge han ellers var en god støtte for meg hjemme. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle ikke det være greit.

Mannen min er sjømann ute i fire uker og kom hjem under en uke før termin.

Anonymkode: 78e65...960

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke vært spesielt glad for det jeg, spesielt mtp at han var utilgjengelig på telefon deler av turen.  Et viktig kriterie for meg ville vært å ha et annet menneske å kontakte hvis noe skjedde. Men, hans tap om det hadde skjedd noe mens han var borte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Null problem når man er kun 7 mnd gravid, dersom man ikke har barn fra før som krever sitt. Man kan være ganske sliten og ha en del plager som gravid, men man klarer seg allikevel fint alene noen dager altså. Man er heller ikke høygravid før de siste 40 dagene. 

Anonymkode: dfe72...4ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med kommentar over. Man er ikke høygravid som 7 måneder på vei.

Jeg oppfordret faktisk samboeren min til å dra mye på guttetur når jeg var gravid, for jeg ville heller han skulle dra da enn når vi hadde nyfødt. Så han dro når jeg var 36 uker gravid. Etter det holdt han seg hjemme. 

Anonymkode: 1b0b4...f61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hadde vært fullstendig uproblematisk for meg. Såpass mener jeg en må kunne unne hverandre, det kommer den tiden da dette ikke er så enkelt (når barnet er født) men det er viktig å gi hverandre rom til andre sysler enn å vokte over meg når jeg er gravid.

Anonymkode: efde5...7a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd på vei er, som de andre sier, ikke å være høygravid. 
7 mnd er uproblematisk. Alt mellom 5 uker før termin og til termin (og etter termin) hadde vært uaktuelt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet?

7 måneder er ikke høygravid.  Han er ikke gravid, så hvorfor skal ikke han kunne dra på tur?

Anonymkode: e7d4c...069

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker humbug

Anonymkode: c2d0d...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på hvor han er som det ikke er mulig å oppnå kontakt... hos sin andre kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde kraftig bekkenløsning og slet med utmattelse så ille at jeg ble sykememdt. Vi hadde fra før en 2 åring. Aldri i verden om min samboer kunne etterlatt meg med 2 åringen i nesten en uke. Hadde jeg vært førstegangs eller vært i fin form så hadde saken stilt seg anderledes. 

Anonymkode: cbb61...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Akutte situasjoner kan oppstå i et svangerskap, så hadde ikke likt at han var utilgjengelig.

Anonymkode: 42eda...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fødte i 7. måned med første så med andre ble han hjemme

Anonymkode: 257cb...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei, 

Jeg er ikke gravid og har ikke barn. Ble fortalt av en bekjent som er høygravid at mannen hennes dro på en guttetur i 5 dager. Hun virket veldig misfornøyd. Hun er ca 7 måneder på vei. Han vil være utilgjengelig på telefon deler av turen. Dette er ikke en party tur, men noe med skogstur å gjøre. Kan ikke detaljene. Begynte å reflektere hvordan jeg hadde reagert på situasjonen om jeg var gravid. Vet ikke helt. Jeg hadde synes det er trist, men samtidig at han trenger jo litt "alenetid". Hva tenker dere?

Anonymkode: e83c8...161

7 måneder er innafor. Man er ikke høygravid ennå da. Lite sannsynlighet for at fødsel da starter. Er det bare et par tre uker før termin derimot da syns jeg han kunne droppa guttetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 måneder på vei må det være lov for far å dra på tur! Jeg trodde det var snakk om en gravid i uke 37 her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Lurer på hvor han er som det ikke er mulig å oppnå kontakt... hos sin andre kone?

Enkelte steder på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit med tur, men ikke at det ikke er mulig å få kontakt med ham.

Anonymkode: 979f3...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke greit å være helt utilgjengelig. Spesielt om man har små barn fra før. 

Anonymkode: 651af...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...