Gå til innhold

Fant biologiske besteforeldre på slektsside. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at en forelder er adoptert, og har via Statsforvalteren fått opplysninger om adopsjonen, hvem mine biologiske besteforeldre var. Begge avdøde før 2000. 
Jeg har funnet etterkommere av dem på en nettside med slektsforskning.

Men… hva gjør jeg nå? 
I begges tilfeller er det noen i slekta som har laget slektstrær (begge hadde 9-10 søsken?!), og man må anta at noen som er såpass inne i slektsforskningen er forberedt på/kanskje til og med ønsker, at det dukker opp noen overraskelser, men man vil jo ikke skape problemer heller.

Jeg kan i høyden/beste fall finne noen fettere/kusiner, og dette handler åpenbart ikke om arv. Er det innafor å sende melding til personen som har laget det slektstreet jeg biologisk hører hjemme i? 

Anonymkode: 7d311...7d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor! Jeg hadde blitt veldig glad for en sånn melding på mitt tre!

Anonymkode: 935c4...17a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde startet med en test hos myheritage for å se om slekta dukker opp der. Da blir det synlig for dem og de blir helt sikkert nysgjerrig og tar kontakt.

Anonymkode: 5f89f...eb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde startet med en test hos myheritage for å se om slekta dukker opp der. Da blir det synlig for dem og de blir helt sikkert nysgjerrig og tar kontakt.

Anonymkode: 5f89f...eb6

Du mener DNA-test? Jeg er litt skeptisk til å dele slike opplysninger på nettsider, særlig med den utviklingen vi ser i verden nå. Men MyHeritage regnes kanskje som trygt? Det er den siden jeg har funnet «mine» slektstrær, jeg har bare ikke koblet dem på meg selv, siden min adopterte forelder bare kan ha ett sett foreldre oppgitt.

Er helt fersk på siden da, mulig det er mulig å legge til både adoptiv og biologiske slektninger 🧐

Ts

Anonymkode: 7d311...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...