Gå til innhold

Robert F. Prevost er valgt som ny pave

Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MiominMio skrev (1 minutt siden):

Overrasket! Men likevel positivt overrasket. 

Hørte at en annen amerikaner som også var Trump støttespiller var en av de som kunne valgt, kjenner jeg er glad for at han ikke ble valgt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt overrasket, men tror det kan være et bra valg. Når det først skulle velges en amerikaner, at det ble en som de kaller «den minst amerikanske av amerikanere». 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (9 minutter siden):

Hørte at en annen amerikaner som også var Trump støttespiller var en av de som kunne valgt, kjenner jeg er glad for at han ikke ble valgt. 

Ja jeg frykta den andre Amerikaneren så dette var veldig bra. Må tenke og at han har bodd utenfor USA siden han var 27 år og virkelig vært rundt omkring i verden så  dette skal bli bra tenker jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valg av pave har visst blitt en nasjonskamp.

Når USA aldri før har hatt paven så var det vel på tide. Samtidig var det mange andre land som også ventet på sin tur til å ha paven. De får vente til neste gang.

Norge bør vel også sette seg på ventelista. Selv om det blir en plass langt nede. Før vi vet ordet av det så er vår tur om noen hundre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt skuffa, hadde håpet på han filippinske, men da jeg så (og hørte) den nye paven, syntes jeg han framstod som et godt menneske (og en verdig etterfølger til Pave Frans). Han virka ikke son en MAGA-tilhenger, heldigvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (56 minutter siden):

Jeg ble litt skuffa, hadde håpet på han filippinske, men da jeg så (og hørte) den nye paven, syntes jeg han framstod som et godt menneske (og en verdig etterfølger til Pave Frans). Han virka ikke son en MAGA-tilhenger, heldigvis.

Han filippinske var en av de som ble sparket som en av lederne i Caritas fordi de opptrådte bøllete og ydmykende overfor sine underordnede. 

Det ødela nok for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg var et dårlig valg. Både feil person og et politisk feil valg slik verden ser ut akkurat nå. 

Jeg håpte på en ghanesisk pave denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...