Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kjæresten og jeg er begge 25 år og har avstandsforhold mens vi begge studerer. Det går greit, men begynner å irritere meg over at han er så treig å svare ofte og umulig å ha en samtale over chat. Vi snakker sammen 3 kvelder i uka over videochat så det er fint, men alle andre samtaler blir veldig amputert. Bare en enkel liten samtale over noen få meldinger tar gjerne 2 timer fordi han bruker 20-30 min på å svare på hver melding, selv om jeg skriver tilbake med en gang hver gang. Hadde ikke reagert om han var opptatt med noe så klart, men det skjer HVER gang, og også selv om jeg vet at han bare er hjemme og chiller…

Hadde dere også irritert dere over dette, eller er det bare jeg som er oversensitiv?

Anonymkode: 03dd4...b7b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er 25 år. De beste årene av livet hvor man kan oppleve, reise, erfare, føle, lære og nyte mennesker, kulturer, livet og verden. Og dere kaster de bort på et langvarig avstandsforhold? Hva er fordelene her egentlig?

Anonymkode: e615d...33b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere er 25 år. De beste årene av livet hvor man kan oppleve, reise, erfare, føle, lære og nyte mennesker, kulturer, livet og verden. Og dere kaster de bort på et langvarig avstandsforhold? Hva er fordelene her egentlig?

Anonymkode: e615d...33b

Vi elsker hverandre, og får tilbringe alle ferier sammen med hverandre. Vi holder ikke hverandre tilbake fra å gjør noe av det du ramser opp:)

ts

Anonymkode: 03dd4...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke spurt ham hvorfor? Det må du jo gjøre. Kanskje han ser på tv, gamer, leser, ser reels eller lignende. Det er ikke alltid jeg heller svarer med ei gang om jeg holder på med annet samtidig.

Anonymkode: 28752...2a9

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette "maset" om at man må svare med en gang jeg... Folk har da et liv utenom mobil og SoMe... 

Jeg skriver hver dag med han jeg dater, men han svarer ikke alltid med en gang. Det gjør meg ingenting, fordi jeg vet at han har andre ting å drive med i løpet av en dag... Jeg kan da ikke forvente at han sitter med tlf i hånden og svarer med en gang... Vi svarer hverandre når det passer. Noen ganger kan det gå et par timer før vi svarer hverandre. Ikke dermed sagt at vi ikke bryr oss om hverandre, for det gjør vi jo ❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt hintet om at han var opptatt med egne gjøremål og ikke synes du er viktigere.

Sier du da til ham at du er skuffet over å bli nedprioritert så vil han synes du er klengete, og vil muligens tenke han har det bedre uten deg. 

Derfor tenker jeg du kanskje må droppe sms samtalene og heller forholde deg til videosamtalene som faktisk fungerer. 

Leit selvfølgelig at han ikke er mer på, men folk er forskjellige og har ulike behov.

Anonymkode: 9101d...c96

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke like mye investert i forholdet som du. Jeg ville funnet en annen om han ikke gidde å svare på meldinger. ingen har så dårlig tid eller er så busy at de ikke kan svare på meldinger. Folk flest sitter med telefonen limt til trynet uansett, og du kan banne på at han svarer på alle andre meldinger raskt. 

Anonymkode: dd206...22c

AnonymBruker
Skrevet

20 minutter er ikke mye. Om han ser på tv,lager middag, henger opp klær,dusjer, trener eller gjør noe annet hjemme, så har det brått gått 20 minutter. Så ro deg ned 

Anonymkode: 3961a...cc4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han er ikke like mye investert i forholdet som du. Jeg ville funnet en annen om han ikke gidde å svare på meldinger. ingen har så dårlig tid eller er så busy at de ikke kan svare på meldinger. Folk flest sitter med telefonen limt til trynet uansett, og du kan banne på at han svarer på alle andre meldinger raskt. 

Anonymkode: dd206...22c

Oisann. Noen ganger når jeg vil ha litt fri (f.eks når jeg går en lang tur og vil nyte naturen) skrur jeg av lyd/vibrasjon og av og til setter jeg på «ikke forstyrr». Selv om jeg har telefonen med meg, sjekker jeg den gjerne ikke på noen timer. Det betyr ikke at jeg blåser i andre mennesker og ikke er interessert i dem. Selv om du tror at alle sitter klistret til skjermen hele tiden, så er det absolutt ikke sånn for alle.

Det må være stressende å leve sånn at man må lese og svare på meldinger (som ikke er i hastekategori) nærmest med en eneste gang.

Anonymkode: 203e5...00a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert. Han er nok bare sløv. 

Anonymkode: 8172b...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...