Gå til innhold

Nedsettende kommentarer og provosering fra familiemedlem.. klikker snart

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et familiemedlem (langt ut heldigvis) som så og si bestandig vi er sammen skal komme med kommentarer og det jeg ser på som hakking. Hun er ekstremt glad i å provosere, bla har jeg blitt kalt “Jomfru Maria” fordi jeg (meget frivillig) er singel og ikke ønsker kjæreste akkurat nå. Får også kommentarer a la “du må jo få barn alene i Danmark du” (fordi jeg ikke har kjæreste) Hun har i tillegg nå begynt å gi meg “forslag” på hvordan jeg skal kle meg.. jeg eier også en liten leilighet og hun sier rett ut at den er liten, trang og at hun kunne “aldri bodd der” Og nå merker jeg at nok er nok. 

Har sagt i fra at jeg ikke liker at hun sier sånt..har også sagt i fra flere ganger om at jeg vil være singel og liker det kjempegodt men det fortsetter. Nå bare ignorerer jeg og prøver å unngå og mate trollet.. Er så jæævlig lei hennes ufine ord og mangel på sosiale antenner. Jeg bare gruer meg så ufattelig mye hver gang vi skal møtes. Vurderer å bare kutte kontakten, men synes og det er litt trist. Hva gjør man? 😫

Anonymkode: cf14f...a76

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har et familiemedlem (langt ut heldigvis) som så og si bestandig vi er sammen skal komme med kommentarer og det jeg ser på som hakking. Hun er ekstremt glad i å provosere, bla har jeg blitt kalt “Jomfru Maria” fordi jeg (meget frivillig) er singel og ikke ønsker kjæreste akkurat nå. Får også kommentarer a la “du må jo få barn alene i Danmark du” (fordi jeg ikke har kjæreste) Hun har i tillegg nå begynt å gi meg “forslag” på hvordan jeg skal kle meg.. jeg eier også en liten leilighet og hun sier rett ut at den er liten, trang og at hun kunne “aldri bodd der” Og nå merker jeg at nok er nok. 

Har sagt i fra at jeg ikke liker at hun sier sånt..har også sagt i fra flere ganger om at jeg vil være singel og liker det kjempegodt men det fortsetter. Nå bare ignorerer jeg og prøver å unngå og mate trollet.. Er så jæævlig lei hennes ufine ord og mangel på sosiale antenner. Jeg bare gruer meg så ufattelig mye hver gang vi skal møtes. Vurderer å bare kutte kontakten, men synes og det er litt trist. Hva gjør man? 😫

Langt ut i slekta? Hvorfor bry deg da? MIN egen mor var som henne. Hun er ikke i midt liv lengre. Kom alltid med nedsettelse,lo av meg da jeg var singel osv. 

Anonymkode: 2fb9d...065

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får unngå henne så mye du kan da

Anonymkode: 37959...774

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Langt ut i slekta? Hvorfor bry deg da? MIN egen mor var som henne. Hun er ikke i midt liv lengre. Kom alltid med nedsettelse,lo av meg da jeg var singel osv. 

Anonymkode: 2fb9d...065

Jeg prøver å leve livet mitt som jeg ønsker og er fornøyd med det. Er bare de der kommentarene hver gang vi møtes som gjør meg helt sprø. Går faktisk ofte rundt og bruker energi på å tenke..tenker mye på hva jeg skal si eller gjøre.. er veldig slitsomt. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi henne forslag på hbordan man oppfører seg blandt folk. Prøv å oppdra henne her og der og ydmyk kjerringa.

Anonymkode: cdb71...ddf

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt ut i slekt og så nedlatende? Kutt henne ut med god samvittighet! Du skylder henne ingenting, i hvertfall slik hun oppfører seg. Slike mennesker fortjener ikke andres selskap!

Anonymkode: 049a1...7b5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor ofte omgås en mennesker langt ut i slekta egentlig? Er bare å lukke ørene for dette pjattet til vedkommende.

Anonymkode: 9e238...c33

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Langt ut i slekt og så nedlatende? Kutt henne ut med god samvittighet! Du skylder henne ingenting, i hvertfall slik hun oppfører seg. Slike mennesker fortjener ikke andres selskap!

Anonymkode: 049a1...7b5

Jepp..er bare det er veldig sånn “storfamilien” som alltid har gjeldt hos meg og det gjelder også fjern slekt. Men jeg må seriøst vurdere å kutte henne ut. For må jeg virkelig trene opp en person som en hund og si “fy fy” hver gang det kommer en kommentar? Vet ikke om jeg orker sånt 😵‍💫

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva man gjør? Man kutter kontakten. Slike giftige mennesker trenger man ikke i livet sitt. 

Anonymkode: 8c357...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svigermor er litt sånn. Jeg tror ikke at hun forstår helt selv hvordan hun oppfattes. Jeg vet at folk har blitt fly forbannet, men hun ser det bare som et hedersmerke og skryter av alle de som ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Noen er bitter på livet og hvordan det ble. Noen fører en evig maktkamp hvor det å få andre ned er å få seg selv opp.

Anonymkode: 6a9d9...0a9

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svigermor er litt sånn. Jeg tror ikke at hun forstår helt selv hvordan hun oppfattes. Jeg vet at folk har blitt fly forbannet, men hun ser det bare som et hedersmerke og skryter av alle de som ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Noen er bitter på livet og hvordan det ble. Noen fører en evig maktkamp hvor det å få andre ned er å få seg selv opp.

Anonymkode: 6a9d9...0a9

Det har du rett i. Synd du også har opplevd sånn med sin svigermor.. tingen med mitt familiemedlem er at jeg først tenkte litt på at hun egentlig ikke mente det på en ille måte men så innser jeg mer og mer at det ikke stemmer. Hun fikk en gang en kommentar fra kusinen min med noe lignende hun pleier å si til meg og da ble hun fly forbanna. Kastet faktisk en tallerken i spisebordet. So she can dish it out but can't take it. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde unngått henne så mye som mulig, det er vanskelig å endre folk. 

Anonymkode: 18ed8...ff1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt å svare tilbake med samme mynt. For eksempel når hun neste gang kommer med noe, så svarer du bare oppgitt med en kommentar a la: " ja, du vet, ikke alle kan være så eksemplariske og perfekte som deg." Eller "du, det er lite positivt du kommer med, er du klar over det?"

Gjør henne litt forlegen og sett henne på plass så holder hun nok snart kjeft. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan alltids begynne å svare henne tilbake. "Jeg knuller hele tida som singel". "Jeg tar ikke sjansen på å få barn - tenk om jeg får et som deg?" "Flaks det er jeg som bor der og ikke du, du er faktisk ikke engang velkommen". "Jeg kan ikke kle meg utfra dine forslag - du har så dårlig klessmak at du selv ligner ei gammel megge".

Sorry. Jeg lar meg provosere på dine vegne nå.

Anonymkode: a60c5...8f9

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt. Jeg har en Tante som,  når hun møtte min samboer og baby for første gang, sa at «vi hadde nå gitt opp at du skulle finne deg noen». Foran samboeren min. Hyggelig. Hun har også i flere år sagt at «hvis ikke du finner deg noen snart, så blir du altfor gammel og sær for kjæreste».

Jeg bryr meg ikke, fordi jeg treffer henne mindre enn én gang i året. Men jeg lurer på om hun er autistisk eller noe. Hvem er det som sier sånn? Hun har for øvrig ikke spesielt vellykkede barn når det kommer til familie og samliv selv, så har ikke noen grunn til å sette seg på noen høy hest. Jeg tror hun bare mangler noe sosialt 

Anonymkode: 329d2...7e2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til svar når hun kommer med merkelige uttalelser. Det beste er hvis du kan si disse når det er andre mennesker tilstede 🙂

- For en merkelig ting å si høyt

- Må si at jeg er overrasket over at du er komfortabel med å si/kommentere slikt høyt

- Mente du virkelig å dele den tanken der med alle rundt her?

- Unnskyld, kan du gjenta den der? 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor ofte omgås en mennesker langt ut i slekta egentlig? Er bare å lukke ørene for dette pjattet til vedkommende.

Anonymkode: 9e238...c33

Mange som gjør det.... Her vi bor, er det en blanding av nær slekt, andre familier og tremenninger, firmenninger, fettere/kusiner ++ Vi kjenner alle sammen godt, og flere i den utvidede slekten er faktisk venner, venner av foreldrene våre osv, så vi ser dem daglig :) 

Anonymkode: 436db...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket å gjort det samme tilbake. Bruk alt av info om henne på samme måte. Det er den eneste måten sånne lærer på. Har gjort det selv med morgen til eksen min. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sagt med helt naturlig avslappet tone "jeg kunne aldri vært så ekkel som deg, hadde ikke falt meg naturlig. Tror jeg bare har veldig dyp samvittighet og omtanke for andre kanskje." Og så endret tema til noe som faller naturlig å snakke om, feks noe på tv. For det er vel det hun gjør, så hvorfor ikke. Bare vær stygg tilbake med et rolig og naturlig tonefall. 

Anonymkode: eb99e...bc6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner deg godt. Jeg har en Tante som,  når hun møtte min samboer og baby for første gang, sa at «vi hadde nå gitt opp at du skulle finne deg noen». Foran samboeren min. Hyggelig. Hun har også i flere år sagt at «hvis ikke du finner deg noen snart, så blir du altfor gammel og sær for kjæreste».

Jeg bryr meg ikke, fordi jeg treffer henne mindre enn én gang i året. Men jeg lurer på om hun er autistisk eller noe. Hvem er det som sier sånn? Hun har for øvrig ikke spesielt vellykkede barn når det kommer til familie og samliv selv, så har ikke noen grunn til å sette seg på noen høy hest. Jeg tror hun bare mangler noe sosialt 

Anonymkode: 329d2...7e2

Det er mange som sier ting ala dette, men kun tror de er morsomme... Jeg hadde f.eks. aldri tatt meg nær av en slik kommentar. Min onkel fikk sent barn. Han fikk høre det mange ganger fra mange, men han tullet med det selv og ler ofte av at han som ALDRI skulle ha seg hverken kone eller barn, nå sitter der som den mest inngrodde familiefaren. Det er om å gjøre å ikke tolke alt så jævla negativt. En ting er hvis en person hele tiden ALLTID kommer med slengbemerkninger og det ikke hjelper å si fra. 

Anonymkode: 436db...e4e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...