Gå til innhold

Introvert fyr som har lyst til å sjekke opp/komme i kontakt med dame. Noen tips på hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er mange lignende tråder her på forumet, men jeg lager allikevel en til🙈

Er ei jeg har syntes har vært interresant en god stund nå som jeg tror er singel, eller vil finne ut om er, men har så langt vært feig. Så nå er det på tide å manne seg opp, få hilse ordentlig på og snakke litt med ho.

Møter på ho innimellom, men ikke ofte, stort sett på treningssenter eller butikken og vi ser på hverandre og får som regel litt øyekontakt og hilser som regel i form av et lite nikk e.l. Så hun ser hvert fall ikke vekk når vi møtes, som kanskje er positivt uten at det trenger å bety noe mer enn bare høflighet fra hennes side.

Jeg er veldig dårlig på det å kontakte damer og spesielt interessante damer og feiger ut selv om lysta er der. Dette bunner i dårlig selvtillit som kanskje kommer av mobbing og andre fraværende trygge rammer i oppveksten, samt at man er veldig introvert. Men begynner å bli lei av at det gjør meg passiv og vil jobbe med å bryte opp i de greiene. Men Uten å bli en som sjekker opp alt og alle. Nærmer meg 30 år og har aldri vært i noe ordentlig forhold, så det hadde vært trivelig å finne seg ei. Avviser ho så får det bare være, og da har man i det minste klart å prøve. 

Hvor og hvordan hilse på denne damen uten at jeg virker påtrengende og skremmende?
Føler det blir rart å gjøre det på treningssenteret hvis det går dårlig og gjør det rart og ekkelt for ho å trene der senere. Eneste er om det skjer en situasjon der som får det til å bli noenlunde naturlig å prate litt. Litt samme inne på butikken, men kanskje jeg bare overdramatiserer det? Det jeg har håpa på litt er at vi er ferdige å trene eller handle samtidig og blir gående samtidig til bilen og kan slå av en prat på veien dit, da man er mer i mellom gjøremål og jeg ikke forstyrrer trening eller handling. Jeg er ikke ofte ute på noe sosialt, og de gangene det skjer, så kan jeg ikke huske å ha sett ho. Så det er i det store og hele treningssenter og butikken jeg møter på ho, og det er kanskje ikke de rette arenaene for å ta kontakt?
Er jo muligheten å legge hun til på ett sosialt medie og ta kontakt på chat der, men det er også kanskje rart og en dårlig metode? 

Hvordan burde praten være når man får muligheten til å prate med ho? Prøve på litt typisk småprat eller gå litt rett på sak?

Endret av warlikeflipper6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange vil reagere negativt på svaret mitt, men den beste medisinen mot sosial angst/fobi er alkohol. Inviter henne på en drink. 

Anonymkode: 02d5c...12e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange vil reagere negativt på svaret mitt, men den beste medisinen mot sosial angst/fobi er alkohol. Inviter henne på en drink. 

Du har rett, sier nei. Aødri demp sansene med alkohol og det vil kanskje også ødelegge med dama, virker useriøst pg bare som en som prøver å skjenke henne. 

Tror at om hun er interisert blir hun glad uansett om det er at du sender henne en forespørsel eller hilser på henne. 

Anonymkode: f7486...70b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei man inviterer ikke en dame man ikke har utvekslet et ord med på en drink.

Anonymkode: 3d623...13d

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
warlikeflipper6 skrev (32 minutter siden):

Er mange lignende tråder her på forumet, men jeg lager allikevel en til🙈

Er ei jeg har syntes har vært interresant en god stund nå som jeg tror er singel, eller vil finne ut om er, men har så langt vært feig. Så nå er det på tide å manne seg opp, få hilse ordentlig på og snakke litt med ho.

Møter på ho innimellom, men ikke ofte, stort sett på treningssenter eller butikken og vi ser på hverandre og får som regel litt øyekontakt og hilser som regel i form av et lite nikk e.l. Så hun ser hvert fall ikke vekk når vi møtes, som kanskje er positivt uten at det trenger å bety noe mer enn bare høflighet fra hennes side.

Jeg er veldig dårlig på det å kontakte damer og spesielt interessante damer og feiger ut selv om lysta er der. Dette bunner i dårlig selvtillit som kanskje kommer av mobbing og andre fraværende trygge rammer i oppveksten, samt at man er veldig introvert. Men begynner å bli lei av at det gjør meg passiv og vil jobbe med å bryte opp i de greiene. Men Uten å bli en som sjekker opp alt og alle. Nærmer meg 30 år og har aldri vært i noe ordentlig forhold, så det hadde vært trivelig å finne seg ei. Avviser ho så får det bare være, og da har man i det minste klart å prøve. 

Hvor og hvordan hilse på denne damen uten at jeg virker påtrengende og skremmende?
Føler det blir rart å gjøre det på treningssenteret hvis det går dårlig og gjør det rart og ekkelt for ho å trene der senere. Eneste er om det skjer en situasjon der som får det til å bli noenlunde naturlig å prate litt. Litt samme inne på butikken, men kanskje jeg bare overdramatiserer det? Det jeg har håpa på litt er at vi er ferdige å trene eller handle samtidig og blir gående samtidig til bilen og kan slå av en prat på veien dit, da man er mer i mellom gjøremål og jeg ikke forstyrrer trening eller handling. Jeg er ikke ofte ute på noe sosialt, og de gangene det skjer, så kan jeg ikke huske å ha sett ho. Så det er i det store og hele treningssenter og butikken jeg møter på ho, og det er kanskje ikke de rette arenaene for å ta kontakt?
Er jo muligheten å legge hun til på ett sosialt medie og ta kontakt på chat der, men det er også kanskje rart og en dårlig metode? 

Hvordan burde praten være når man får muligheten til å prate med ho? Prøve på litt typisk småprat eller gå litt rett på sak?

Be henne på kaffe og se hvordan hun reagerer.

Anonymkode: ddac9...7a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Be henne på kaffe og se hvordan hun reagerer.

Anonymkode: ddac9...7a4

Nei nei nei.

Man går IKKE rett på sak. Du begynner med å bryte isen, bli kjent. Først begynner du å hilse (og smile) når dere treffes. Så kan du si noen ord - tror butikken er bedre enn treningssenteret, hvis dere ikke som du sier går ut sammen eller står i foajeen. Få igang praten, så merker du fort om du får respons eller om hun trekker seg raskt unna. Så kan du spørre om hun vil ta en kaffe.

Hun må først få en følelse av hvem du er, at du er en ufarlig og hyggelig mann, før du inviterer på noe.

Anonymkode: 095e3...73e

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei nei nei.

Man går IKKE rett på sak. Du begynner med å bryte isen, bli kjent. Først begynner du å hilse (og smile) når dere treffes. Så kan du si noen ord - tror butikken er bedre enn treningssenteret, hvis dere ikke som du sier går ut sammen eller står i foajeen. Få igang praten, så merker du fort om du får respons eller om hun trekker seg raskt unna. Så kan du spørre om hun vil ta en kaffe.

Hun må først få en følelse av hvem du er, at du er en ufarlig og hyggelig mann, før du inviterer på noe.

Enig. Hadde personlig aldri blitt med på date med en fremmed. 

Anonymkode: f7486...70b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei man inviterer ikke en dame man ikke har utvekslet et ord med på en drink.

Hvorfor ikke? Hva har han å tape? Gå rett på sak, som han selv skriver. Eller evt. fortsette å leve i usikkerhet på ubestemt tid. En kaffe-date er det verste som fins for en introvert med angst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke? Hva har han å tape? Gå rett på sak, som han selv skriver. Eller evt. fortsette å leve i usikkerhet på ubestemt tid. En kaffe-date er det verste som fins for en introvert med angst. 

Fordi å bli kjent er en PROSESS! Man stuper ikke rett inn i en invitasjon. Noen ganger kan prosessen være rask, noen minutter, men man må oppnå en form for kontakt og kjenne på en kjemi hvis man skal ha noe som helst håp om å få ja.

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi å bli kjent er en PROSESS! Man stuper ikke rett inn i en invitasjon. Noen ganger kan prosessen være rask, noen minutter, men man må oppnå en form for kontakt og kjenne på en kjemi hvis man skal ha noe som helst håp om å få ja.

Iflg. forskning så vet man faktisk i løpet av sekunder om kjemien er der eller ikke. Jeg er ingen grunn til å fortsette i en slik uvisshet som ts er i. Inviter dama ut (ikke kaffe) og finn ut om kjemien stemmer eller ei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han har aldri utvekslet et eneste ord med henne, enhver person med litt sosial intelligens på plass skjønner at det er helt fjernt å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har aldri utvekslet et eneste ord med henne, enhver person med litt sosial intelligens på plass skjønner at det er helt fjernt å gjøre.

Igjen, hvorfor??? Hva har han å tape??? Om dama er interessert vil hun si "ja" eller "kanskje det" - så får han se derfra. Videre så har introverte personer med sosial angst vanskelig for å være sosiale. En hver med erfaring vet såpass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Igjen, hvorfor??? Hva har han å tape??? Om dama er interessert vil hun si "ja" eller "kanskje det" - så får han se derfra. Videre så har introverte personer med sosial angst vanskelig for å være sosiale. En hver med erfaring vet såpass. 

Han har alt å tape. Sjansen for å få ja er tilnærmet null hvis han ikke engang gidder å småprate litt først. Han må først vise at han er en normal og hyggelig mann. Det trenger ikke å ta så lang tid, men det gir ham også sjansen til å sjekke om hun virker imøtekommende eller avvisende før han spør.

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han kan lett miste interessen hennes hvis hun synes han er søt i utgangspunktet, han viser jo at de sosiale antennene er knekt hvis han gjør det og det er veldig uattraktivt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Neste gang du treffer henne på butikken, hold blikket hennes mens du strekker deg etter den største agurken du kan finne 😁 

Neida. Men hva med å spørre henne om hun vet hvor "ettellerannet" er? (f.eks. natron)

Deretter komme med påskudd til å spørre om noe matlagingsrelatert: "Jeg er ikke så god på dette her, men tenkte å lage vafler til helga. Vet du om det er best å bruke bakepulver eller natron i røra?

(har hun litt peiling sier hun at du må bruke kulturmelk sammen med natron).

Er hun interessert vil hun følge opp på treningssenteret med å spørre "hvordan gikk det med vaflene i helga?" 

(Så levde de lykkelig alle sine dager 😉)

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan lett miste interessen hennes hvis hun synes han er søt i utgangspunktet, han viser jo at de sosiale antennene er knekt hvis han gjør det og det er veldig uattraktivt.

Et par drinker forandrer (vanligvis) ikke personligheten. Derimot, hvis han er sosialt veldig ukomfortabel så vil damen/jenta automatisk bli uinteressert. (Ukomfortable sannheter). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåsippa skrev (1 minutt siden):

Neste gang du treffer henne på butikken, hold blikket hennes mens du strekker deg etter den største agurken du kan finne 😁 

Neida. Men hva med å spørre henne om hun vet hvor "ettellerannet" er? (f.eks. natron)

Deretter komme med påskudd til å spørre om noe matlagingsrelatert: "Jeg er ikke så god på dette her, men tenkte å lage vafler til helga. Vet du om det er best å bruke bakepulver eller natron i røra?

(har hun litt peiling sier hun at du må bruke kulturmelk sammen med natron).

Er hun interessert vil hun følge opp på treningssenteret med å spørre "hvordan gikk det med vaflene i helga?" 

(Så levde de lykkelig alle sine dager 😉)

Perfekt! Da har hun en plausibel grunn til å stille oppfølgingsspørsmål neste gang de møtes og gjør hun ikke det så er hun neppe interessert 😊

Anonymkode: 544ed...422

AnonymBruker
Skrevet

IKKE spør rett ut. Start en gang med å si hei og smil når dere går forbi hverandre. Pass på at du ikke stirrer når hun ikke ser, vi kvinnfolk har øyne i nakken, vi får sånt med oss

At du er sjenert kan være et stort pluss. Hun har allerede erfart at du ikke er påtrengende, noe mange damer opplever at mannfolk er daglig!! Vi blir lei, og hopper rett til avvisning siden vi mentalt er ikke der når vi i hodet skulle en kjapp tur innom butikken for å kjøpe tomat. 

Så å starte med hilsing er en fin start. Så kan man øke til en setning, men virk alltid litt opptatt og i forbifarten. Det påvirker litt dytt og dra effekten når det kommer til sosial energi. Jeg selv rygger lett vekk på hela om jeg blir stående i en situasjon med en fyr hvor det sosiale vinduet egentlig er over, men jeg merker at han vil sååå gjeeerne snakke litt til. 

Har du funnet hun på face/instagram? Kan være en icebreaker det også

Så her er regla:

1: si hei og smil i forbifarta (2-3 ganger)

2: Si en setning på butikken, kan være om en eller annen matvare eller noe relevant til butikken/handleturen. Blir ikke kleint om du bare sier det, smiler og går. Bare ikke kommenter hennes mat 😂 Møtes dere ved kjøttdeigen så bare si «tacofredag!», smil og se skikkelig fornøyd og GÅ! (1-2 ganger)

3: Add hun på face eller Instagram (en uke ish etter at du så hun sist, hun kommer til å huske deg og vite hvem du er). Ikke skriv til hun med en gang. La det gå en dag, du kan prøve deg på en «er du herfra? Sett deg på butikken, men føler jeg har deg fra et eller annet sted» eller om dere har en felles venn «har jeg møtt deg med Martin? Du ser så kjent ut!». Svarer hun ikke så er hun ikke interessert. Om du ikke tørr å skrive og du kun har lagt hun til, følg med på om hun endrer atferd på butikken. 

Uansett hva som skjer, fortsett å smil og si hei! Da virker du bare som en høflig og glad person. Kan hende hun snur i fremtiden. Jeg selv har hvertfall gjort det med mannfolk før, noen perioder passer det og andre ikke 😅

Hilsen dame 31 år

Anonymkode: f057a...bda

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et par drinker forandrer (vanligvis) ikke personligheten. Derimot, hvis han er sosialt veldig ukomfortabel så vil damen/jenta automatisk bli uinteressert. (Ukomfortable sannheter). 

Hva er der du fabler om? De kommer ikke til å komme så langt som til en drink en gang hvis han følger ditt forslag.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er der du fabler om? De kommer ikke til å komme så langt som til en drink en gang hvis han følger ditt forslag.

Hvorfor? Det koster ham ingenting å spørre. Det er langt bedre enn å leve i uvitenhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...