Gå til innhold

Hva slags prøvesvar får man på Fürst om det er noe alvorlig galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sendt inn en avføringsprøve etter å sett blod i avføringen. fikk svar om at alt var ok.  Jeg ble litt nysgjerrig på hva slags svar jeg ville fått om prøven viste noe galt. Ville det stått noe i kommentar der, eller ville de gitt direkte beskjed til legekontor/fastlege hvis jeg hadde noen?

Anonymkode: add51...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor tenker du på dette? Den var jo ok. Du kan logge in selv hos Fürst med bank-id å se svarene på alle dine prøver.

Anonymkode: 14153...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tenker du på dette? Den var jo ok. Du kan logge in selv hos Fürst med bank-id å se svarene på alle dine prøver.

Anonymkode: 14153...3ae

selvfølgelig er jeg ok. Jeg lurer derimot på om Furst skriver ut svar som kan skremme folk eller om man da får en tilkalling fra sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Furst skriver vel verdiene på de parametere det er bestilt analyse på. Det er jo opp til legen å se dem i sammenheng med eventuelle symptomer. 

Anonymkode: 55d82...e08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fürst stiller ikke diagnose  Avvik er det fastlegen sin jobb å ta tak i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fürst ringte legekontoret med en gang hos meg. Men da var jeg allerede innlagt da, rett fra legekontoret. 
men da har de tydeligvis noen rutiner dersom det er akutt/haster.

Anonymkode: a9bcf...0d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blåsippa skrev (3 timer siden):

Fürst stiller ikke diagnose  Avvik er det fastlegen sin jobb å ta tak i.

vel. jeg hadde noen revmatiske prøver som gikk over en grense. Da fikk jeg svar at det var en indikasjon på leddgikt. Nå tok jeg nye prøver, og det viste seg heldigvis ikke å være det likevel.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har sendt inn en avføringsprøve etter å sett blod i avføringen. fikk svar om at alt var ok.  Jeg ble litt nysgjerrig på hva slags svar jeg ville fått om prøven viste noe galt. Ville det stått noe i kommentar der, eller ville de gitt direkte beskjed til legekontor/fastlege hvis jeg hadde noen?

Ser du blod i, eller dette må være på? Avføring, så skylles vanligvis dette overfladiske sår og gjerne i endetarmsåpningen. 
Er der noe galt går svaret til fastlegen eller rekvirenten og du får svar derfra.

Anonymkode: 30b5f...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...