AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg er nysgjerrig på andres tanker rundt dette. Når barnet har bedt om at konfirmasjonsfesten skal holdes alkoholfri, er det noe som bør respekteres eller bør de voksnes ønsker/vane for alkohol veie tyngst? De som er mest glade i alkohol, kommer langsveisfra (5-8 timer kjøretur/togtur unna). Anonymkode: 59a03...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 23 timer siden Herregud er dette noe å spørre om?? Voksne mennesker klarer et selskap uten alkohol. Jeg ser på måten du formulerer deg på og at du i det heletatt stiller spørsmålet at det er en god grunn til at ungdomen ønsker dette. Anonymkode: 8ad72...b88 144 5 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #3 Del Skrevet 23 timer siden Når barnet ber om at festen skal holdes uten alkohol så tenker jeg det er ett tegn på at barnet syns det har vært ubehagelig andre ganger når det har vært alkohol involvert. Om ikke slektningene klarer en konfirmasjon uten alkohol så har de ett alkoholproblem. Hvor i landet bor dere forresten? Har aldri opplevd at det har vært alkohol i en konfirmasjon. Anonymkode: 3d4a6...6a2 114 3 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #4 Del Skrevet 23 timer siden Her praktiseres alkoholfri konfirmasjon. Har ikke hørt om andre som har hatt alkohol heller. Respekter ungdommen. Anonymkode: d9920...2b3 85 1 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ivfmamma78 Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #5 Del Skrevet 23 timer siden Konfirmasjonene jeg har vært i har alle vært alkoholfrie. Syns ikke det bør serveres alkohol på en sånn dag. Det er konfirmantenes dag og, og syns dere bør respektere deres ønske. 50 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #6 Del Skrevet 23 timer siden Aldri hørt om konfirmasjon med alkohol. Vi hadde aldri det hvertfall. Barnet bestemmer hvertfall dette! Anonymkode: 5d118...aa6 52 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #7 Del Skrevet 23 timer siden Det at ungdommen eksplisitt ønsker alkoholfritt, tilsier at det absolutt bør følges. Her trur jeg ikke du har beskyttet han godt nok i oppveksten Anonymkode: cf274...9b7 62 4 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er nysgjerrig på andres tanker rundt dette. Når barnet har bedt om at konfirmasjonsfesten skal holdes alkoholfri, er det noe som bør respekteres eller bør de voksnes ønsker/vane for alkohol veie tyngst? De som er mest glade i alkohol, kommer langsveisfra (5-8 timer kjøretur/togtur unna). Anonymkode: 59a03...99a For oss var det en selvfølge med alkoholfritt, var aldri noen diskusjon, Anonymkode: b75e8...33e 22 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Aldri hørt om eller hvert i konfirmasjon det serveres alkohol, klarer ikke voksne mennesker seg uten alkohol så har de et problem. Endret 23 timer siden av Phoenix Heart 28 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Maleficenta Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er nysgjerrig på andres tanker rundt dette. Når barnet har bedt om at konfirmasjonsfesten skal holdes alkoholfri, er det noe som bør respekteres eller bør de voksnes ønsker/vane for alkohol veie tyngst? De som er mest glade i alkohol, kommer langsveisfra (5-8 timer kjøretur/togtur unna). Anonymkode: 59a03...99a I Norge er det alkoholfritt som er vanlig i konfirmasjon... Og så klart når hederspersonen selv ønsker alkoholfritt da er det ikke noe spørsmål engang. Da blir det alkoholfritt. 37 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Å servere alkohol i dåp og konfirmasjon er bare harry. Hovedpersonen har jo ikke lov å drikke. Alkoholfri øl og vin holder lenge. Anonymkode: 1aab4...941 22 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Aldri hørt om noen som har alkohol i konfirmasjon. Anonymkode: 81611...0a6 26 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Populært innlegg #13 Del Skrevet 23 timer siden Hvilke erfaringer har denne konfirmanten, lurer jeg på? Som kommer med et slikt ønske? For meg er det helt utenkelig med alkohol i en fest for en 14-15 åring. Anonymkode: dc5a2...d3e 29 2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Det har aldri vært snakk om alkoholservering i konfirmasjon i vår familie. Visste ikke at det forekom engang. Dere må selvsagt respektere ønsket. Anonymkode: d0b7b...129 16 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Tror aldri jeg har hørt om konfirmasjonsfest med alkoholservering, det høres veldig pussig ut 13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Magika_fra_Fyll skrev (Akkurat nå): Tror aldri jeg har hørt om konfirmasjonsfest med alkoholservering, det høres veldig pussig ut Mulig troll-tråd? 😅 Anonymkode: d0b7b...129 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Alkohol i konfirmasjon? Det er da veldig uvanlig, aldri hørt om eller opplevd at det serveres eller drikkes alkohol. Anonymkode: 5f895...c1e 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Enig med de andre - når konfirmanten ønsker det er det en selvfølge. Anonymkode: 6f002...753 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Er vant med at man kan bestille seg et glass vin eller øl i konfirmasjon. Eneste bekymringen min i dette scenarioet er hvorfor en 16 åring har så mye i mot alkoholservering. Husker jeg ikke brydde meg selv når det var den type treff. Så det ville bekymret veldig mye om et barn plutselig hadde meninger om slikt. Anonymkode: 99410...423 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Det er faktisk noen her vi bor som serverer alkohol til de voksne i barnebursdager. Jeg synes det er helt på trynet. Samme med 17-mai, der det er barn. Men jeg vet det er blitt mer normalt her vi bor. Og sikkert i konfirmasjoner og da... Anonymkode: d0b7b...129 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå