Gå til innhold

Erfaring med Kredittbanken? (Sparebank1+Eika)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er et samarbeid mellom sparebank1 og Eika. De har en sparekonto jeg snuser litt på. Men de tilbyr kun en type sparekonto og er hovedsakelig en kredittbank. Hva tenker dere?

Anonymkode: d0749...b72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er et samarbeid mellom sparebank1 og Eika. De har en sparekonto jeg snuser litt på. Men de tilbyr kun en type sparekonto og er hovedsakelig en kredittbank. Hva tenker dere?

Jeg tenker at så lenge du setter deg inn i vilkårene, og det er dekket av sikringsfond, så er det bare å kjøre på.

finanasportal.no er et godt utgangspunkt for å raskt sjekke vilkår og ikke minst renter, men les avtalen direkte fra banken for å være 100% sikker på oppdaterte vilkår.

Anonymkode: 74364...462

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at så lenge du setter deg inn i vilkårene, og det er dekket av sikringsfond, så er det bare å kjøre på.

finanasportal.no er et godt utgangspunkt for å raskt sjekke vilkår og ikke minst renter, men les avtalen direkte fra banken for å være 100% sikker på oppdaterte vilkår.

Et lite hint er er at de ikke har den høyeste innskuddsrenten, selv om det er små forskjeller. Gå for den som har beste forhold for deg, for min del ble det bank med månedlig kapitalisering og kun en mnd. binding, pga. uforutsigbar fremtid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor stusser du  på denne kontoen? Det er da en helt vanlig sparekonto.

Jeg har selv sparekonto med høyere rente, så har ikke behov for å vurdere Kredittbanken.

Anonymkode: 74957...736

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har selv sparekonto med høyere rente, så har ikke behov for å vurdere Kredittbanken.

Hvilken rente har du og hvor?

Anonymkode: 6e134...adc

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 3.59):

La oss få svar på hvor du får bedre rente, da?

Anonymkode: 3e0f5...fb3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Sparesmart.no fra Eika. Rente på 4,5%. 

Anonymkode: 348b5...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banker er godt regulert i Norge og norden. Du velger bare den banken som har vilkår du liker og oppretter konto. 

Anonymkode: 55d89...1ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med Sparesmart.no fra Eika. Rente på 4,5%. 

Anonymkode: 348b5...405

For ordens skyld: De setter ned til 4,4 % fra 28. august.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et greit sted å oppbevare penger til fin rente, nå 5 % effektiv.

Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Eierne er store, etablerte banker i Norge.

Man kan sende penger til kontoen (må bruke både kontonummer og KID) og man kan overføre penger fra kontoen til egen konto i andre banker.

Ingen bindingstid, ingen begrensninger på uttak.

Renter utbetales hver måned. Men du må la de bli stående på kontoen om du ønsker 5 % rente, den nominelle renta er 4,89 %.

Det er det 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er et greit sted å oppbevare penger til fin rente, nå 5 % effektiv.

Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Eierne er store, etablerte banker i Norge.

Man kan sende penger til kontoen (må bruke både kontonummer og KID) og man kan overføre penger fra kontoen til egen konto i andre banker.

Ingen bindingstid, ingen begrensninger på uttak.

Renter utbetales hver måned. Men du må la de bli stående på kontoen om du ønsker 5 % rente, den nominelle renta er 4,89 %.

Det er det 🙂

Hva mener du med siste hele setning? At man må la de stå på kontoen om du ønsker 5% rente?

AnonymBruker
Skrevet

Eika kreditt bank? Hva mener du med det.

Eika er da en bank gruppe med flere småbanker som jernbanen, Andebu sparebank, etnedal spare bank osv.

Ser her så har ungdommen det de kaller 30 dagers sparekonto.  Må være innestående 250.000 kr og da høy rente

Anonymkode: 82608...7d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med siste hele setning? At man må la de stå på kontoen om du ønsker 5% rente?

Ja, man må la rentene bli stående og forrentes sammen med innskuddet for at den faktiske (effektive) renta skal bli 5 %.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Eika kreditt bank? Hva mener du med det.

Eika er da en bank gruppe med flere småbanker som jernbanen, Andebu sparebank, etnedal spare bank osv.

Ser her så har ungdommen det de kaller 30 dagers sparekonto.  Må være innestående 250.000 kr og da høy rente

Anonymkode: 82608...7d0

Kredittbanken er et bankkonsept som eies av Eika og SpareBank1.

Det er ikke uvanlig at store banker også eier flere andre konsepter. 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring nå er at jeg ikke har fått utbetalt rentene i dag, slik jeg skulle. Og jeg vet ikke årsaken. 

Er ikke fredag en virkedag i bankbransjen? 

Anonymkode: d8a3a...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...