Gå til innhold

Naboen gikk inn til oss uten at vi var hjemme..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann dro på butikken en tur, vårt barn i tidlig barneskolealder var igjen på lekeplassen sammen med nabobarnet og faren hennes. Han sa det var greit at barnet vårt var med dem mens vi gikk på butikken. (For ordens skyld, vi har andre naboer som vi er veldig tette med som var tilgjengelig for vårt barn mtp at hun ikke kjenner han faren så godt).

Når vi kom hjem så gikk vi inn og begynte å sette varene i skap osv, og plutselig kommer faren gående ned trappa vår. Jeg skvatt skikkelig! Barna kom ned etter han.

Vårt barn hadde sagt at hun skulle inn og hente noe, og da hadde hans barn fulgt etter. Så da hadde han bare blitt med inn, gått igjennom hele huset og satt seg på loftstua vår.

Bare jeg som synes det er sinnsykt rart å bare gå inn i andres hus uten at de er hjemme...? Vi har ikke noe tett forhold, kjenner han ikke. Våre barn leker en del, men det er det.

Hadde mitt barn løpt inn til noen så hadde jeg bedt barnet om å komme ut igjen og latt barnet som bor der gå inn alene. Det kunne ikke falt meg inn å gå inn i huset uten at noen var hjemme, for så å sette meg på loftstua..

Bare jeg som synes hele greia er rar og litt ubehagelig...?

Anonymkode: 525df...478

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snodig ja. Men get over it, verden har større problemer. Han passet i det minste på barnet ditt som ville inn.

Anonymkode: 6d9f1...504

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Spurte du hvorfor han var i huset ditt? 

Nei, jeg hadde også syns det hadde vært ubehagelig, og jeg ville sjekket om det manglet noe og låst døra fremover. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått en skikkelig ekkel følelse av det, mest fordi jeg gjennom arbeid vet altfor mye om hvordan "groomere" ofte går frem...

Anonymkode: beab7...9da

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har barnet sagt noe om det?

Anonymkode: beab7...9da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg og min mann dro på butikken en tur, vårt barn i tidlig barneskolealder var igjen på lekeplassen sammen med nabobarnet og faren hennes. Han sa det var greit at barnet vårt var med dem mens vi gikk på butikken. (For ordens skyld, vi har andre naboer som vi er veldig tette med som var tilgjengelig for vårt barn mtp at hun ikke kjenner han faren så godt).

Når vi kom hjem så gikk vi inn og begynte å sette varene i skap osv, og plutselig kommer faren gående ned trappa vår. Jeg skvatt skikkelig! Barna kom ned etter han.

Vårt barn hadde sagt at hun skulle inn og hente noe, og da hadde hans barn fulgt etter. Så da hadde han bare blitt med inn, gått igjennom hele huset og satt seg på loftstua vår.

Bare jeg som synes det er sinnsykt rart å bare gå inn i andres hus uten at de er hjemme...? Vi har ikke noe tett forhold, kjenner han ikke. Våre barn leker en del, men det er det.

Hadde mitt barn løpt inn til noen så hadde jeg bedt barnet om å komme ut igjen og latt barnet som bor der gå inn alene. Det kunne ikke falt meg inn å gå inn i huset uten at noen var hjemme, for så å sette meg på loftstua..

Bare jeg som synes hele greia er rar og litt ubehagelig...?

jeg synes ikke det er greit at folk bare går inn sånn uansett hvor godt man kjenner dem og jeg skjønner ikke hva dem skulle oppe og gjøre

Anonymkode: b221e...787

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det mest skremmende i denne situasjonen er ikke denne mannens oppførsel, men; 

1) du etterlater barnet med en person du ikke kjenner godt i det hele tatt

2) dere drar fra huset ulåst

Anonymkode: e95bf...8cb

• Liker 30
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

La en fremmed gå inn i huset ditt

la en fremmed passe barnet ditt ☑️

ganske ulogisk 😅

Anonymkode: 938af...348

• Liker 16
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som at dere ikke snakker med barnet deres. Feks ha regler som: ikke være alene med voksne dere ikke kjenner, eller ikke invitere voksne inn. Dere setter reglene. Men da kan dere jo ikke bare dra fra ungen deres heller da? Er det første klassinger eller? 

Anonymkode: f1605...077

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

han skulle jo passe på barnet? Hvorfor skulle påpassingen slutte bare fordi barnet gikk inn i et hus? Det kan jo skje ulykker inne i huset også. 

Anonymkode: 1c2b1...7ae

• Liker 19
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

han skulle jo passe på barnet? Hvorfor skulle påpassingen slutte bare fordi barnet gikk inn i et hus? Det kan jo skje ulykker inne i huset også. 

Anonymkode: 1c2b1...7ae

Enig. 

Anonymkode: 6d9f1...504

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det mest skremmende i denne situasjonen er ikke denne mannens oppførsel, men; 

1) du etterlater barnet med en person du ikke kjenner godt i det hele tatt

2) dere drar fra huset ulåst

Anonymkode: e95bf...8cb

👆 

Mannen passet i hvertfall på barna da..

Anonymkode: 948d4...c36

• Liker 10
Skrevet

Som andre skriver er jo det rare her at dere lar barnet være sammen med noen dere ikke kjenner. Og at andre naboer "var tilgjengelige" for barnet. Kunne jo skjønt dette om dere skulle noe viktig, men hvorfor i alle dager må dere gå begge to på butikken? At mannen som passer barnet går inn i huset når barna gikk inn er ikke i nærheten av like rart, selv om det også sorterer i kategorien.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Er dette virkelig noe å reagere på? Verden har faen meg blitt gal

Anonymkode: 20f0e...70d

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer merkverdig at dere gikk fra barnet deres med denne mannen dere ikke kjenner enn at han var med inn i huset. Hvis barnet deres ville hente noe og hans barn ville bli med så synes han kanskje at det var ubehagelig å la de gå alene når dere ikke var hjemme. Han er mann, det tenker kanskje ikke så mye på hva hvis om osv.

Anonymkode: cbee5...b30

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva verdsetter du høyest; barnet eller huset?

Anonymkode: aa2eb...be0

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her var faren med en av beboerne inn, da er det greit. Er det ingen hjemme, låser man. 

Anonymkode: 0e3bf...d6f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig at dere klarer å henge dere opp i detaljer som allerede er understreket at er ivaretatt, det burde være unødvendig å skreve en hel novelle rundt absolutt alle omstendigheter når det ikke har relevans til historien overhodet 😅 min venninne, som er vår nabo, og også gudmor til mitt barn, var ute med egne barn og var tilgjengelig for mitt barn og dette var selvfølgelig kommunisert både til vårt barn og bekreftet av henne. Vi overlot ikke barnet vårt til en fremmed mann, og det har jeg jo allerede skrevet så skjønner jo ikke hvorfor det plutselig skulle bli et tema.

Vårt barn lekte med hans barn og han sa han kunne passe henne mens vi var borte i 15 min, selv om jeg allerede hadde snakket med min venninne. Vårt barn var i god lek og ønsket ikke å bli med på butikken. Nå går barnet vårt i tillegg i 2. klasse så trenger hun selvfølgelig ikke å passes på innendørs i sitt eget hjem når hun skal inn å hente noe. Hun går hjem fra skolen hver dag også og slutter på Sfo nå i sommer, så at hun er på lekeplassen utenfor huset sitt I 15 min er selvfølgelig ingen krise det heller.

Det er ikke poenget i tråden. Jeg hadde understreket at barnet var ivaretatt av noen andre. Poenget er at han plutselig hadde gått inn i huset vårt. 

Kan vi fokusere på det tråden faktisk handler om nå?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke poenget i tråden. Jeg hadde understreket at barnet var ivaretatt av noen andre. Poenget er at han plutselig hadde gått inn i huset vårt. 

Barnet inviterte ham vel inn, da. 

Anonymkode: 0e3bf...d6f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt utrolig at dere klarer å henge dere opp i detaljer som allerede er understreket at er ivaretatt, det burde være unødvendig å skreve en hel novelle rundt absolutt alle omstendigheter når det ikke har relevans til historien overhodet 😅 min venninne, som er vår nabo, og også gudmor til mitt barn, var ute med egne barn og var tilgjengelig for mitt barn og dette var selvfølgelig kommunisert både til vårt barn og bekreftet av henne. Vi overlot ikke barnet vårt til en fremmed mann, og det har jeg jo allerede skrevet så skjønner jo ikke hvorfor det plutselig skulle bli et tema.

Vårt barn lekte med hans barn og han sa han kunne passe henne mens vi var borte i 15 min, selv om jeg allerede hadde snakket med min venninne. Vårt barn var i god lek og ønsket ikke å bli med på butikken. Nå går barnet vårt i tillegg i 2. klasse så trenger hun selvfølgelig ikke å passes på innendørs i sitt eget hjem når hun skal inn å hente noe. Hun går hjem fra skolen hver dag også og slutter på Sfo nå i sommer, så at hun er på lekeplassen utenfor huset sitt I 15 min er selvfølgelig ingen krise det heller.

Kan vi fokusere på det tråden faktisk handler om nå?

men hva skulle han oppe og gjøre da? hva var det han hentet?

Anonymkode: b221e...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...