Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går mot skilsmisse, og jeg prøver å se for meg hva jeg kan ha råd til i husleie. Jeg skjønner at det er variasjoner i forhold til hvor man bor (bostøtte etc) og hvor mye man har hatt i inntekt før man ble ufør, samt kanskje barnebidrag, antall barn og ung uføretillegg. 

Hvor mye får du som er alenemor, og hvor mye betaler du i husleie? Fortell gjerne om du har tillegg som nevnt over her, om du har minsteytelsen etc. 

I mitt tilfelle blir det ett barn, ingen ung uføretillegg og minstesats. Heldigvis ingen gjeld eller dyre vaner heller. 

Vet det ofte kommer en del surmaga folk på sånne tråder, men håper noen vil svare likevel, er veldig overveldet og synes det er vanskelig å ikke kunne se for meg hvordan livet kan kunne se ut… 

Anonymkode: b653c...7d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minstesats enslig ufør + fullt barnetillegg (ca 4000)

Barnetrygd + utvidet (ca 2500) 

Bostøtte forsvant med økningen i trygd ifjor så i praksis gikk jeg ned i inntekt: mindre bostøtte og mer skatt. 

Husleie på 11 000 ink noe oppvarming og Internett. 

Anonymkode: e9d5d...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Barnetrygden har to forskjellige satser om barnet ditt er under eller over 6 år.

Anonymkode: 6e74f...c8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnetrygden har to forskjellige satser om barnet ditt er under eller over 6 år.

Nei, den er lik nå for alle barn.

Anonymkode: 73743...edc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er vel justert til lik sum nå i år 

AnonymBruker
Skrevet

Minstesats uføretrygd + barnetilleggx2 + barnebidrag 2 barn + barnetrygd x2 og utvidet + privat uføreforsikring x2. 

Huslån kr.9000 + husleie kr.7500 

Alt kommer jo an på dine prioriteringer, hva du velger å bruke penger på, hvor du sparer/ikke bruker penger osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, den er lik nå for alle barn.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

De er vel justert til lik sum nå i år 

Jammen er den justert. Det har jeg ikke fått med meg før nå.

Da trekker jeg innlegget mitt tilbake 😅

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får dette som alenemamma (For å presisere: altså faktisk alenemamma/ alene om barna. Ikke sånn mamma med barnefri 182 dager i året som ikke er alene om verken omsorgen, ansvaret eller utgiftene): 

Uføretrygd på 39.601 kr med barnetillegg (2 barn) + Barnetrygd 6452 kr + Barnebidrag Nav Innkreving 2960 kr. 
Betaler 17.000 kr i husleie (60 m2, 2 soverom). Null bostøtte. Er du heldig og ikke bor i storby har du sikkert råd til noe billigere 😊 

Anonymkode: d3f7f...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mye, men du må nesten snakke med nav og høre. Jeg økte mye når jeg ble alene fordi jeg ikke fikk barnetillegg tidligere..

Anonymkode: b56fb...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...