AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Kan man gjøre noe for å beskytte seg mot røyking fra naboen i rekkehus? Barnet mitt er allergisk og har astma og jeg har en autoimmun lungesykdom så vi blir begge dårlige. Jeg har snakket med naboen men hun ble bare sur og fortsetter å røyke ti centimeter fra min uteplass og vinduer. Selveier, ikke sameie eller styre. Vil det feks hjelpe med høyere og tettere levegg? Dekke med plast eller stoff? Ta det til konfliktrådet? Søke kommunen? Anonymkode: 9d348...dce
TBL12 Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai https://www.naaf.no/inneklima/plagsom-royk-fra-naboen https://www.naaf.no/inneklima/naboens-royking-nyttige-tiltak-i-din-egen-bolig
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Kjøp ei bordvifte som blåser røyken tilbake. https://www.biltema.no/hjem/vifter-og-innendors-klima/bordvifter/usb-vifte-2000042677 Flytt møblene dine unna nabogrensa, så du får mere enn 10 cm avstand. Anonymkode: 0433d...409 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Du kan sette inn tiltak for å beskytte deg, vær kreativ. Men du kan ikke sette inn tiltak som hindrer naboen i å røyke. Anonymkode: c544e...15f 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjøp ei bordvifte som blåser røyken tilbake. https://www.biltema.no/hjem/vifter-og-innendors-klima/bordvifter/usb-vifte-2000042677 Flytt møblene dine unna nabogrensa, så du får mere enn 10 cm avstand. Anonymkode: 0433d...409 Hvis jeg vil sitte i sola er det eneste flekken jeg har. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan sette inn tiltak for å beskytte deg, vær kreativ. Men du kan ikke sette inn tiltak som hindrer naboen i å røyke. Anonymkode: c544e...15f Jeg vil gjerne være kreativ, men kommer ikke på noe. Forslag? Anonymkode: 9d348...dce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis jeg vil sitte i sola er det eneste flekken jeg har. Jeg vil gjerne være kreativ, men kommer ikke på noe. Forslag? Anonymkode: 9d348...dce Da må du rett og slett velge hva som er viktigst for deg; sol eller unngå røyk. Det er dessverre slik det er, naboer kan være hensynsløse, og du må velge dine kamper. Anonymkode: 1872f...cb1 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må du rett og slett velge hva som er viktigst for deg; sol eller unngå røyk. Det er dessverre slik det er, naboer kan være hensynsløse, og du må velge dine kamper. Anonymkode: 1872f...cb1 Jeg forstår på en måte det. men hvis jeg må sitte i skyggen om jeg går ut kan jeg jo like godt sitte inne. Og røyken siver inn gjennom ventilene i vinduene mine. Jeg leste lenken lenger oppe fra naf, men jeg har ikke råd til å skifte vinduer eller legge om ventilasjonen nå, så håper det kommer andre forlag jeg kan prøve. Hvis ikke blir det nok å bygge en tett og høy vegg. Anonymkode: 9d348...dce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Her må du rett og slett bare flytte. Anonymkode: 42cea...777 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her må du rett og slett bare flytte. Anonymkode: 42cea...777 Det har jeg ikke råd til nå. Anonymkode: 9d348...dce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis jeg vil sitte i sola er det eneste flekken jeg har. Jeg vil gjerne være kreativ, men kommer ikke på noe. Forslag? Anonymkode: 9d348...dce Les linkene som er lagt til da vel. Anonymkode: f43db...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil det feks hjelpe med høyere og tettere levegg? Jepp Anonymkode: 9a236...bf9
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les linkene som er lagt til da vel. Anonymkode: f43db...a6b De er prøvd for retten. Jeg hadde ikke lent meg for mye på det som står i de linkene. Anonymkode: 9a236...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår på en måte det. men hvis jeg må sitte i skyggen om jeg går ut kan jeg jo like godt sitte inne. Og røyken siver inn gjennom ventilene i vinduene mine. Jeg leste lenken lenger oppe fra naf, men jeg har ikke råd til å skifte vinduer eller legge om ventilasjonen nå, så håper det kommer andre forlag jeg kan prøve. Hvis ikke blir det nok å bygge en tett og høy vegg. Anonymkode: 9d348...dce Du får jo frisk luft når du sitter ute, jeg går på balkongen selv om sola ikke er der. Du må først finne ut om du har lov til å bygge en høy vegg/hvor høy, det kan være det er reguleringsplaner som sier noe om det. Snakk med kommunen. Rent lovmessig mtp naboens røyking kommer du dessverre ingen vei. Anonymkode: 1872f...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg vil sitte i sola er det eneste flekken jeg har. Anonymkode: 9d348...dce Da kjøper du en vifte så kan du sitte uten røyklukt! Anonymkode: 0433d...409 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai Røyk siver inn over alt. En levegg kan gjøre noe, men ikke alt. Kanskje noe plast for yttligere hjelp. Kanskje dere må bruke munnbind for å hindre tilgang til deres egne luftveier. Der finnes mange type munnbind og masker. Gassmasker kanskje til og med? 😛 Anonymkode: f43db...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai Kjøp vifte og bytt filter på ventilasjonen. Anonymkode: 72105...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Og hvis leveggen din har masse åpne hull så tett den igjen. Anonymkode: 72105...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og hvis leveggen din har masse åpne hull så tett den igjen. Anonymkode: 72105...8b0 Den er nok ikke tett i alle fall Og så er den ganske lav, bare 120 cm. Anonymkode: 9d348...dce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er nok ikke tett i alle fall Og så er den ganske lav, bare 120 cm. Anonymkode: 9d348...dce Usikker på om 0,5 m høyere vegg vil hjelpe, for røyken vi likevel komme over. Du kan ikke bygge høyere enn 1,80 vil jeg tro. Anonymkode: 1872f...cb1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Usikker på om 0,5 m høyere vegg vil hjelpe, for røyken vi likevel komme over. Du kan ikke bygge høyere enn 1,80 vil jeg tro. Anonymkode: 1872f...cb1 Nei. Lurte på kanskje å sette ppp et hagetelt med tak og vegger, bare åpnet for den veien sola er? Anonymkode: 9d348...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå