Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen i sameiet jeg bor i bråker noe så jævlig. Han leier naboleiligheten. Jeg vet ikke hva som feiler han. Ingen andre som har bodd der har klart å lage lyder som ligner en gang. Han har besøk nesten hele tiden, og hvis han ikke har besøk så snakker han på telefonen. De er oppe nesten hver natt. Og det er bråk på dagtid og. De krangler, dunker, hakker, slamrer med skapdører, og lager masse andre lyder jeg ikke aner hva er. Det høres ut som han har sidelengs gravitasjon der inne. Eller at han er blind og har kronisk sjøbein, som om han konstant kræsjer inn i veggene. Jeg har kontaktet leder i sameiet som har snakket med utleier, og etter flere forsøk ble det bittelitt bedre. Men fremdeles på grensen til uutholdelig. Vi har regler i sameiet om nattero innen definert tidsrom. Men bråket på dagtid er stressende og, da det er så mye sint roping og brå lyder som gjør at man kvepper.

Hva gjør man?

Anonymkode: afe07...567

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør man?

Anonymkode: afe07...567

Ringer politiet hver gang det er bråk mellom 23 og 07.

Anonymkode: 8bd48...6d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

brå lyder som gjør at man kvepper.

Du mener nok "brå lyder som gjør at JEG kvepper". Dette vil variere fra person til person, og er mer vanskelig å gjøre noe med. Det som er enklere, er i tidsrommet 23-07, hvor du som nevnt ringer politiet. Gå for den løsningen over bråk på dagtid hvor terskelen  for hva du må tåle er langt, langt høyere.

Anonymkode: 8bd48...6d6

AnonymBruker
Skrevet

Klag til sameiet i styret. Utleier kan avslutte leieforhold som bryter med ordensregler, og sameiet kan også selge andeler som ikke overholder ordensregler med tvang.

Anonymkode: a3685...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leieboer over meg fikk tre advarsler, og beskjed om at det var det. De måtte ut etter tredje gangen. 

Anonymkode: e2f5c...fd4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...