Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Liten robotgressklipper til stor hage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Robotgressklipperne på markedet kategoriseres ofte i hvor mange kvadrat dem takler.

Det forstår jeg utifra et strømforbruks perspektiv. Det er enklere for kundene å forholde seg til hvor stor plenen er enn hvor mange kwh batteriet er.

Mitt spørsmål er: Jeg har en hage på 400 kvm. Helt flat, åpen plen uten hindringer eller bakker.

Hvis jeg kjøper en robotklipper med kapasitet på f.eks. 200 kvm.

Vil jeg ikke da kunne sette den opp slik at den f.eks. klipper halve plenen på én runde og resten etter en lading? 

Anonymkode: 09887...d32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppfattet at den trenger å jobbe og lade kontinuerlig for å klare 400kvm, så du får kanskje ikke så fin nyklippet plen med den løsningen. 

Anonymkode: e0ee8...dc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke med mindre det har kommet noe nytt de siste par årene. De klipperne jeg har vært borte i klipper "på kryss og tvers" uavhengig av hva jeg måtte tenke om saken.

Anonymkode: 04992...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De litt dyrere går hvertfall tilbake til der den stoppet og fortsatte. Men det lønner seg heller å kjøpe en klipper som tar det dobbelte av det du har av plen. Så reduserer du antall ladesykluser og øker levetid på batteriet. 

Anonymkode: d5b85...4b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke med mindre det har kommet noe nytt de siste par årene. De klipperne jeg har vært borte i klipper "på kryss og tvers" uavhengig av hva jeg måtte tenke om saken.

Anonymkode: 04992...366

Segway Navimow ordner dette. Klipper etter gps og wifi eller 4g.

Anonymkode: 358df...396

AnonymBruker
Skrevet

400 kvm er ikke stor hage.. 

Anonymkode: 7812b...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mitt spørsmål er: Jeg har en hage på 400 kvm. Helt flat, åpen plen uten hindringer eller bakker.

Hvis jeg kjøper en robotklipper med kapasitet på f.eks. 200 kvm.

Vil jeg ikke da kunne sette den opp slik at den f.eks. klipper halve plenen på én runde og resten etter en lading? 

De fleste klippere må lade en gang eller to på én klipperunde. De klarer å klippe 400m2 gress på en arbeidsdag, inkludert lading. Så din plan er ikke optimal. 

Men jeg ville anbefale å sjekke ut den nye generasjonen til Segway. Den klipper strukturert, tilsvarende slik dagens robotstøvsugere støvsuger inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...