Gå til innhold

loggføring av arbeidstimer i oslo kommune?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

dere som jobber i oslo kommune  - logger dere alle timene dere jobber og blir fulgt opp på dette ? 

Jeg har jobbet i en bedrift i 4 år som har operert med fleksitid og " nei til micromanaging", dvs, så lenge jeg gjør det jeg skal, har de ikke brydd seg om når jeg jobber eller sjekker hvor mange timer jeg har jobbet. er nok litt i minus, hvis jeg skal ha 37,5 t i uken : P dette har vært rimelig digg mtp å legge opp hverdagen selv.

Nå skal jeg begynne å jobbe i kommunen, og har ingen antall timer jeg skal jobbe på min kontrakt, og spurte om det. De sa at de opererer med kjernetid, 9-14:30. vet ikke om det her legger vekt på at man gjør den jobben man skal uavhengig av antall timer, eller om man må loggføre alle timer man jobber i et timetracking system? kjernetiden skal gå fint. jobber som regel 9-16 i min nåværende jobb, men om jeg ikke jobber den timen ekstra jeg har igjen, er det ingen som har sjekket dette. kan jo si at det har vært litt slack, men kjenner flere som har en slik hverdag og har inntrykk av at det er ganske vanlig og..

Noen som er kjent med hvordan dette gjøres i Oslo kommune ? 

Anonymkode: 880a4...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi stempler inn og ut hver dag. Enten i app, på pc eller skjerm på kontor. Har 7.5 t dag. Jobber jeg 7 t og 37 min får jeg 2 min i pluss, jobber jeg 7 t og 20 min får jeg 10 min i minus. 

Anonymkode: 109bf...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi stempler inn og ut hver dag. Enten i app, på pc eller skjerm på kontor. Har 7.5 t dag. Jobber jeg 7 t og 37 min får jeg 2 min i pluss, jobber jeg 7 t og 20 min får jeg 10 min i minus. 

Mente selvfølgelig 7 min i pluss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stempler ut og inn i app/på PC.

Har kronisk latterlig mye fleks, tar ut noen dager før de stryker (en gang eller to i året fjernes flekstimer over...45 tror jeg det er. Vi får påminnelse om å få ned tallet i forkant).

Anonymkode: 763e0...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo kommune har over 50 enheter (bydeler og etater), så det varierer nok fra sted til sted hvor fleksible de er med hva som faktisk jobbes og hva som faktisk føres.

Mulig du også kan føre en time trening i uka, tannlege/legetimer og betalt lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hva skjer med det du har i minus? må du jobbe det inn igjen på et tidspunkt eller trekkes det fra lønn ? En kollega som har jobbet i staten eller kommunen (husker ikke helt) sa at man kunne ha 80 timer i minus før man blir trukket i lønn. Synes det hørtes mye ut, men kan jo hende. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva skjer med det du har i minus? må du jobbe det inn igjen på et tidspunkt eller trekkes det fra lønn ? En kollega som har jobbet i staten eller kommunen (husker ikke helt) sa at man kunne ha 80 timer i minus før man blir trukket i lønn. Synes det hørtes mye ut, men kan jo hende. 

TS

Hvor mye minus varierer fra kommune til kommune, og i Oslo kanskje fra bydel til bydel? I min kommune kan man ha ti timer i minus før det blir trekk i lønn. 

Disse tingene må du spørre din leder om, du må få opplæring i dette. Ledere kan ha helt forskjellige prinsipper og ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Må nevne at det er fleksitidsordning i tillegg til kjernetid.. så har et håp om at det betyr at hvis jeg jobber mer i en periode, kan jeg jobbe mindre en periode og vice versa - og ikke stemple inn og ut 8 timer hver dag mandag - fredag. Liker best å styre dette selv ettersom når jeg trenger å jobbe lenger/ jobbe kortere i perioder. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS

Kan ha 10 timer i minus, og som noen andre skriver: i september så slettes alt over 45 timer i pluss og trekk i lønn på det som er over 10 timer i minus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i to ulike virksomheter i Oslo kommune. 

Det var kort/stemplingssystem, og rimelig nazi i praksis. 

Det ene var etat, andre var bydel. 

Dvs: fleksitid betydde egentlig bare enveis fleks for arbeidsgiver.

Ene stedet fikk man korreks kjemperaskt om man redigerte i ettertid - fordi kontrollen jo bestod i å stemple seg inn fysisk og bli kontrollert fra å jukse. 

Andre stedet hadde vi en app, men jeg måtte ha klart forklaringer på hvorfor logge seg inn/ut på app som passet med møter i kalenderen etc. 

Jeg ble aldri spurt, men en kollega ble forsøkt skviset ut - og da brukte HR systemet for å dikte opp falske innlogginger. Type «du var ikke på jobb disse datoene, juks», så hadde heldigvis den ansatte stålkontroll ved å alltid sende mail til leder ved hjemmekontor. 

Ordentlig mikromanagment og kontroll. 

Anonymkode: 9523b...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

takk for svar. Må nevne at det er fleksitidsordning i tillegg til kjernetid.. så har et håp om at det betyr at hvis jeg jobber mer i en periode, kan jeg jobbe mindre en periode og vice versa - og ikke stemple inn og ut 8 timer hver dag mandag - fredag. Liker best å styre dette selv ettersom når jeg trenger å jobbe lenger/ jobbe kortere i perioder. 

TS

Det bør du avtale med leder skriftlig.

Slik var ikke helt innafor hos oss avhengig av leder.

Jeg hadde 7 ulike ledere, alle med ulike krav og meninger om dette. 

Anonymkode: 9523b...1d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...