AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Hei. Fikk spørsmål fra ei venninne som jeg dessverre ikke har svaret på da jeg jobbet i staten selv. Har en arbeidsgiver i kommunen innsyn i tidligere sykemelding innenfor samme kommune? Dette gjelder innenfor helse i to ulike avdelinger på Sørlandet. De er IA bedrift, om det skulle ha noe å si. Kan arbeidsgiver presse henne ned i stilling grunnet kortvarig sykemelding i prøveperioden? Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Anonymkode: 3e2c9...6e8 Er du sikkert? Venninna mi fikk telefon etter å ha levert inn sykemelding der arbeidsgiver tok opp tidligere sykemelding i annen avd i kommunen. Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Jeg byttet nylig jobb innad i samme kommune, og i vårt hr system kommer mitt tidligere sykefravær opp. Anonymkode: 6fd49...6b1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg byttet nylig jobb innad i samme kommune, og i vårt hr system kommer mitt tidligere sykefravær opp. Anonymkode: 6fd49...6b1 Hvor ser du dette? Eller har du fått beskjed fra arbeidsgiver? Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Jeg vet at min arbeidsgiver ser tidligere sykefravær i annen jobb i annen bydel. Har gått ut fra at det er lov fordi kommunen er én arbeidsgiver. Det er Oslo kommune, den er stor og bruker å ha noenlunde juridisk holdbare systemer. Anonymkode: fdd15...fd9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Selv om hun har byttet avdeling, så er kommunen fortsatt samme arbeidsgiver og har innsyn i tidligere sykemeldinger. Anonymkode: b7748...3bb 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor ser du dette? Eller har du fått beskjed fra arbeidsgiver? Anonymkode: c8707...799 Ser det i Hr system hvor jeg finner lønnsslipp og kontrakt osv. Leder skulle fikse noe for meg i hr systemet en gang og da så jeg også hva hun fikk opp. Anonymkode: 6fd49...6b1
Elle Melle Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Man kan jo ha byttet jobb uten å ha byttet arbeidsgiver, og med samme arbeidsgiver så er vel alt av fridager, egenmeldt fravær, sykemeldinger osv registrert i samme portal som i forrige stilling? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Ok. Takk. Så var det spørsmål 2. Har arbeidsgiveren hennes lov til å pålegge henne å gå ned i stilling i prøvetiden? Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Fikk spørsmål fra ei venninne som jeg dessverre ikke har svaret på da jeg jobbet i staten selv. Har en arbeidsgiver i kommunen innsyn i tidligere sykemelding innenfor samme kommune? Dette gjelder innenfor helse i to ulike avdelinger på Sørlandet. De er IA bedrift, om det skulle ha noe å si. Kan arbeidsgiver presse henne ned i stilling grunnet kortvarig sykemelding i prøveperioden? Anonymkode: c8707...799 Arbeidsgiver har aldri innsyn i en sykemelding, det skal veldig mye til før du er i en situasjon hvor arb.giver har tjenestemessig behov for det. Da er det uansett noe galt et sted, etter mitt syn. Så svaret er nei. Anonymkode: db1a9...bd3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det skal veldig mye til før du er i en situasjon hvor arb.giver har tjenestemessig behov for det. Jeg tenker da på en absurd situasjon hvor arbeidsgiver og behandler vil være blandet. Det skal mye til. Anonymkode: db1a9...bd3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ok. Takk. Så var det spørsmål 2. Har arbeidsgiveren hennes lov til å pålegge henne å gå ned i stilling i prøvetiden? Anonymkode: c8707...799 Absolutt ikke. Hadde du ikke nettopp en tråd hvor du spurte om det samme? Hun bør også få vurdert om hun faktisk skal ha ny prøvetid dersom det er samme arbeidsgiver. Da må stillingen være vesentlig annerledes enn den hun hadde tidligere. Anonymkode: fdd15...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt ikke. Hadde du ikke nettopp en tråd hvor du spurte om det samme? Hun bør også få vurdert om hun faktisk skal ha ny prøvetid dersom det er samme arbeidsgiver. Da må stillingen være vesentlig annerledes enn den hun hadde tidligere. Anonymkode: fdd15...fd9 Nei. Er nok ikke flere tråder her om det samme. Stillingen er helt klart en annen enn den hun hadde fra før. Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Arbeidsgiver har aldri innsyn i en sykemelding, det skal veldig mye til før du er i en situasjon hvor arb.giver har tjenestemessig behov for det. Da er det uansett noe galt et sted, etter mitt syn. Så svaret er nei. Anonymkode: db1a9...bd3 Hun mener nok ikke innsyn i hva sykemelding gjelder, men at arbeidsgiver har brukt det mot henne mtp et fravær hun hadde. Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ok. Takk. Så var det spørsmål 2. Har arbeidsgiveren hennes lov til å pålegge henne å gå ned i stilling i prøvetiden? Anonymkode: c8707...799 Bruker de tidligere sykemelding som konkret årsak til dette? Anonymkode: 5097f...0f8
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hun mener nok ikke innsyn i hva sykemelding gjelder, men at arbeidsgiver har brukt det mot henne mtp et fravær hun hadde. Anonymkode: c8707...799 Hva TS mener får komme fra vedkommende. Jeg svarer på hva som står, ikke hva jeg synser at TS mener. Anonymkode: db1a9...bd3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har arbeidsgiveren hennes lov til å pålegge henne å gå ned i stilling i prøvetiden? Nei, det vil bryte med arbeidskontrakten og tilsi behov for en ny. Det er ikke noe man kan pålegge sånn uten videre. Anonymkode: db1a9...bd3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva TS mener får komme fra vedkommende. Jeg svarer på hva som står, ikke hva jeg synser at TS mener. Anonymkode: db1a9...bd3 Jeg er ts. Hun mener at arbeidsgiver bruker mengde sykemeldinger og ikke hva de gjelder som grunn til at hun skal gå ned i stilling. Dette har i følge venninna mi vært et tema før den siste sykemeldingen på et par dager. Anonymkode: c8707...799
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Er bytte av avdeling en del av tilretteleggingen etter høyt fravær? Anonymkode: 4d9bf...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå