Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mødre er altså mer voldelige enn fedre. Dersom et barn ender opp i eneomsorg hos mor er de større sjanse for å bli utsatt for vold enn omvendt. 
Hva tenker dere om dette?

IMG_1524.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker jo at du ikke forstår deg på statistikk. Hvor mange flere barn ender ikke opp i eneomsorg hos mor enn hos far? Det må vi jo vite for å vurdere om mødre faktisk er mer voldelige enn fedre eller bare har mer aleneomsorg for dem. 

Anonymkode: 83c31...3a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo lese hva du vil av den statistikken. :D Flere barn som bor alene med mor enn far så hvordan dette er blitt målt vet jeg ikke. Definisjonen av vold varierer og fra menneske til menneske, se bare på hvor blinde folk er for Ingebrigtsen saken. En annen sak er hvor ærlige elevene har vært når de har svart. 

Jeg svarte aldri ærlig på de undersøkelsene, krysset av på alt som indikerte at jeg kom fra et normalt hjem og det var det aldeles ikke. Vet og at mange tuller på undersøkelsene kanskje ikke på vgs, men på ungdomsskolen så var det mange av de som krysset av på tull og tøys nå siste gang når det var om seksuelle overgrep og lignende. 

Anonymkode: a3624...edd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig rart å ikke skille mellom forelder og steforelder. Vi har masse forskning på at steforeldre er en ganske farlig ting å ha. 

Utover det, er jeg ikke noe overrasket over at kvinner utsetter barn for vold. Min erfaring fra jobb med dette er at det er utbredt, men at den groveste volden oftest utføres av menn. Ofte er begge foreldre voldelige og gjerne også far mot mor.

Statistikken sier ikke noe om at kvinner er mer voldelige. Da må man ha tall for hvor mange som har omsorgen.

Min erfaring fra familier hvor mor utøver vold og far ikke bor med mor og barn, er også at far ofte har egen voldshistorikk. Pest eller kolera for barnet, men det bor oftere hos mor. 

Anonymkode: 8dfbf...a6a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...