AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #1 Skrevet 8. mai 2025 Har noen her inne fått livmor fjernet? Fått påvist celleforandringer og blør ganske kraftig under menstrasjon. Anonymkode: 47648...e6e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #2 Skrevet 8. mai 2025 Prøv å post under helse, kanskje du får mer svar der? Hvis spørsmålet ikke er hvordan det påvirker sexlivet? Ønsker deg uansett lykke til og krysser fingrene for at alt går bra ❤️ Anonymkode: 5144e...3c7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #3 Skrevet 9. mai 2025 Fikk fjernet den i fjor grunnet smerter og tyngdefølelse. Var heldigvis ikke noe celleforandringer eller kreft i livmora, som ble grundig undersøkt etter at den var tatt ut. Hadde cyster og adenomyose (endometriose inne i livmorveggen). Er det noe spesielt du lurer på, eller vil du bare lufte tankene du har om celleforandringene? Skjønner at det er mange bekymringer nå, og sikkert også en del undersøkelser fremover. 🤗 (Det er flere poster her inne om hysterektomi, hvis du søker litt.) Anonymkode: 81ef4...f5e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #4 Skrevet 9. mai 2025 Jeg fikk utført hysterektomi for noen måneder siden. Det ble ikke gjort pga celleforandringer, men på grunn av prolaps. Alt de fjernet under operasjonen ble sendt til patologisk og heldigvis var det ingen unormale funn. Alt så normalt ut. MEN jeg fikk svar på hvorfor jeg slet sånn med kraftige blødninger i overgangsalderen. For de fant både vanncyste på en eggleder og myomer på livmoren. Cysten ble punktert og myomene ble fjernet med livmoren. Jeg har fått et nytt og bedre liv. Går masse turer og gjør knipeøvelser hver dag. Alt er blitt en fryd - ting er på rett plass igjen og alt fungerer 😀 Har startet med Vagifem og lurer på om ikke det også er med på å gjøre dagene mine lysere og bedre. Føles som om hjernen og humøret er på plass igjen 😀 Fjernet livmor og eggledere og fikset alt annet. Eggstokkene står igjen pga at de fremdeles produserer litt hormoner, men jeg slipper å ta celleprøver og bekymre meg for livmorkreft, så jeg fikk beskjed om å slette meg fra Livmorhalsprogrammet - siden jeg ikke har noen livmor og livmorhals til å ta celle-prøve fra lenger. Anonymkode: 6ea0f...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #5 Skrevet 9. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 15.20): Har noen her inne fått livmor fjernet? Fått påvist celleforandringer og blør ganske kraftig under menstrasjon. Anonymkode: 47648...e6e Finnes mengder av tråder opprettet bare i år på temaet ditt. Søk og les, så slipper folk å gjenta se* selv. Anonymkode: 2cb35...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #6 Skrevet 9. mai 2025 Ja jeg har nylig fjernet livmor pga myomer. Ingen unormale funn i etterknant. Alle knuter var godartet. Litt usikker på hva du lurer på Anonymkode: 8a4b1...8e1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #7 Skrevet 9. mai 2025 Celleforandringer er vel på livmorhalsen, og ikke i livmora? Det er vanlig å la livmorhalsen stå igjen selv om man opererer bort livmor. Det er ganske strenge krav for å få fjerna livmor, og det medfølger risiko. Du vil nok først bli bedt om å prøve andre alternativer, som bruk av hormonprevensjon mot sterke menstruasjonsblødninger. Hormonspiral gir f.eks. mange mindre eller ingen blødninger. Anonymkode: 26740...3b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå