AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Hei! Jeg har hatt to raske og greie fødsler. Er gravid med nr tre nå. Har dere opplevd at tredje fødsel har fulgt i samme bane? Føler jo at kroppen har vært gjennom dette noen ganger nå og burde være klar og godt forberedt Anonymkode: 9f28c...840
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Lettere for hver fødsel har jeg opplevd, kortere tid også. Anonymkode: 71bf4...83c
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Tredjemann beskrives ofte som en luring. Og det er mye sant i det… 😬 her vil du nok få mange forskjellige svar… eneste som er sikkert er att ungen skal ut. Ville ikke ha tenkt så mye på hvordan fødselen blir. Masse lykke til. Anonymkode: da08b...0e6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Tja..... Nr 3 var virkelig en luring. Kjappe enkle fødsler med de andre to. 6 og 8 t totalt på de andre fødslene. Her gikk vannet søndag kveld. Ingen rier, riene kom aldri i gang. Ingen åpning. 24t etterpå var det spørsmål om å gi meg rie stimulerende eller vente til morgen med det. Fortsatt ingen rier eller åpning. Vi ventet til morgenen. Her følte jeg allerede at dette var verdens lengste fødsel.. 30t uten noe annet enn vannavgang. Så rett før medisiner og snakk om keisersnitt, begynte det, og det ble styrtfødsel! Ungen var ute på 30min... Anonymkode: fca41...e34
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Har hatt 3 helt ulike fødsler. 1: startet med vannavgang, langtrukken og til slutt tatt med vakuum. 2: styrtfødsel på 1 time og 20 minutt fra start til slutt. 3: prematur fødsel/keisersnitt pga svangerskapsforgiftning Anonymkode: c305a...305
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Enda kjappere, har bare styrtfødsler, #3 var 40 min. 😂 Kom også 20 dager over termin. 🤪 Anonymkode: 4c956...229
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Rask, i forhold til de andre to. 18 og 14 timer på de to første. 5 fra første ri til baby ute på nummer 3. Mer intens, men fort over. Anonymkode: fe36d...7ae
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Rask, i forhold til de andre to. 18 og 14 timer på de to første. 5 fra første ri til baby ute på nummer 3. Mer intens, men fort over. Anonymkode: fe36d...7ae Kom du deg på sykehuset med siste? Anonymkode: 9f28c...840
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom du deg på sykehuset med siste? Anonymkode: 9f28c...840 Åja 5 timer! Tenkte av en eller annen grunn 5 min🥲 Anonymkode: 9f28c...840
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Mine to første var veldig fine. Tredje var dessverre helt grusom. Men fjerde gikk veldig fint igjen. Anonymkode: 177f3...a61
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Jeg venter nummer 3 nå. Mine to første fødsler var ganske langdryge og tøffe, spesielt den første, som endte med vakuum. Spent på denne... Gleder meg ikke. Anonymkode: b0c86...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai En luring 😅😅... Skikkelig luring også... Makset overtid også, noe som aldri burde vært lov i ettertid. Gikk fort, men bare helt sykt. Styrtfødsler og spontant med de to første, og "igangsatt" med å ta vannet med tredje. Siden mine naturlige rier ikke var effektive nok. Og det gjorde susen.. storm rier fra start til slutt. Fire og halv time. Og etter han, har det bare balla på seg med igangsettelse... Har tre stykker til etter tredje😚😅😅😅🤣... Femte mann var også en sinnsykt luring. Fordi han ånsa så vakent under fødsel... Tok evigheter til aktiv fødsel etter de tok vannet. Merkbar forskjell på han og tredjemann. Storm rier fra de tok vannet til faktisk morkaka var ute med tredjemann, og sykt lang tid føre aktiv fødsel. Fire timer før aktiv fødsel. Og fire timer aktiv fødsel. Jevne og fine rier, men ikke ofte nok. Før det bare så pang, 5-7 minutter før ungen var ute. Hva som skjedde er det faktisk ingen som har svar på. For han vare datt ut som en rakett 😅🤣... Mannen reagerte ikke helt med engang for han gamet på mobilen og var helt inni gamet før ungen faktisk skrek 🤣🤣. Jeg rakk ikke knipe igjen, eller si noe fordi han kom på et halvt press og det var hodet 🤣. Resten skled ut 🤣. Tredjemann var på vei opp igjen så de måtte dra han ut.🤣. Lykke til forresten👍👌🌷🌷 Anonymkode: 77a5b...678
Myml1 Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai Min tredje var en drømmefødsel. Med 2 fødsler bak meg, hadde jeg mange gode teknikker og visste hva jeg gikk til. Følte meg tryggere enn med de andre. Øvde mye på pusteteknikker og forberedte meg på å ha naturlig fødsel uten smertelindring. Det ble ikke smertefullt før de siste 10 minuttene. Kunne født 10 ganger til, hadde det ikke vært for at jeg hadde måttet gå gravid 😅
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Nr 3 kom som en vind. 1,5 time etter første rie - rakk akkurat inn døra på føden. Trodde jeg skulle bæsje på meg og ropte at mannen måtte ut. Da spurte jordmor «vil du ikke han skal se barnet bli født?» -«ja, selvfølgelig!» «Men da må han ikke gå, for barnet kommer nå!» Anonymkode: 56eb5...27a
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai Her var tredjemann en luring. To første fødslene gikk veldig fint. Fødte da på 6 og 4 timer. Tredjemann ble masse kaos og endte i katastrofekeisersnitt, gikk heldigvis fint til slutt. Men du, mest sannsynlig går det fint med fødsel på tredmannen din, du får bare tenke at mest sannsynlig går alt som det skal 🥰 Anonymkode: 4ac0b...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå