Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å være alene med en 1 og 4 åring på 17.mai. familie er på ferie/jobb og mannen er offshore. Føler ikke for å spørre venner om å henge da jeg føler dette er en dag folk er sammen med familien sin.

Tips til hva jeg kan finne på som også er litt stas for 4 åringen? 1 åringen finner ikke roen lenge i vogna så har lite lyst å valse alene med de to i store folkemengder uten mål og mening.😅

Anonymkode: 7c0cb...259

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke høre med venner?

Anonymkode: bc9ca...a62

AnonymBruker
Skrevet

Man kan godt henge med venner! Eller annen slekt. 

Anonymkode: 48f9e...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har feiret mange 17 mai med venner, er da null problem det :) 

Anonymkode: defd5...2d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvilke typer venner du har selvfølgelig men 17. mai er en folkefest, folk skal ut i gatene, vi er en enhet, vi er samlet, vi er nordmenn og dagen feires på en langt mer inkluderende måte med en helt annen stemning enn f.eks. julaften hvor vi bunkrer oss inne alle på hver vår familie tue. 

Det er da mange som har venne sammenkomster som piknik i parken eller frokost sammen med bare venner, eller andre type arrangement så det kommer helt an på hvordan kulturen er for deg innad i din vennegjeng, men at dette er en "familiedag" hvor bare familier kan feire sammen er jo bare tull.

Anonymkode: 31fb7...02e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor går "alle" i tog, som ender opp på skolen. Der er det leker og servering, og man treffer alltid kjente og naboer.

Anonymkode: 458bb...290

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra på en skole som har leker, is og kaker. Gi de en fløyte og la de gå litt "berserk", det er den ultimate 17.mai for de fleste små små barn.

Anonymkode: 567f1...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra på den lokale skolen, det er sikkert et arrangement der. Der er det andre unger, dere treffer sikkert noen fra barnehagen/naboer eller andre du kan slå av en prat med, en eller annen lek som 4 åringen syns er gøy og nok å se på for 1 åringen til at den blir sittende litt in vogna. Pleier ikke være så masete og uoversiktelig der som i et bysentrum. Og blir det for ille er det jo bare å tusle hjem. 

Anonymkode: e1f56...a22

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har gode venner så ser ikke de på det som fælt at du spør om dere kan være litt sammen. 

Venner stiller opp for hverandre. 

Anonymkode: 203b6...383

AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt ned på nærmeste skole for litt feiring, også ville jeg spurt venner om vi skulle møtes for grilling. 

Vi har ikke 17.mai-feiring med familie. Bruker alltid å grille med venner med barna på ettermiddag/kveld (etter vi er ferdige med tog og skole). 

Og det kan jo være at 1.åtringen finner roen i vognen når det er så mye folk og mye å se på.

Anonymkode: dfaa0...da4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra ut , kle dere fint, kjøp de isene og noe gøy til barna, og det kan være nok for dere. Barna er såpass små så skal nok ikke så mye til for at de skal ha det bra:) 

Anonymkode: a7d25...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...