AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #1 Skrevet 8. mai 2025 Vil ha over muskelen, men kirugen sier det blir finest under muskelen. Mistet en del volum i brystene,henger litt, og savner fylde! Men vil virkelig ikke ha det under muskelen. Er det noen som har det litt likt og tok over muskelen? Han mente de ville henge mer pga tynge i bryst med innlegg. Har lite fett øverst bare brystvev, etter amming og 40år. Savner brystene mine, men redd for det skal bli rippling om jeg tar over. Kan noen si om de har det elmer hvordan det er? Trodde det var mindre vanlig med de nye protesene. Dere som har tatt, hvor mye? Over eller under muskelen? Fornøyd eller misfornøyd? Komplikasjoner? Rippling? Kapsel? Smerter etter? Evt andre ting å tenke på? Anonymkode: bc572...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #2 Skrevet 8. mai 2025 Har tatt under og er veldig fornøyd! Klart det ble smerter etterpå, men sånn er det. Anonymkode: 93f69...392
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #3 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har tatt under og er veldig fornøyd! Klart det ble smerter etterpå, men sånn er det. Anonymkode: 93f69...392 Takk for svar, smerter vet jeg det blir. Men hvor mye? Smertene er ikke problemet, men redselen for å ødelegge muskelen! Anonymkode: bc572...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #4 Skrevet 8. mai 2025 Jeg tok under muskel og angrer veldig. For det første blir det ikke så pent., litt mandig på et vis synes jeg... Og for det andre ødelegger du muskelen. Under muskel skaper også mer trykk, slik at silikonen utsettes for press, og min ble skadet, og det ble lekkasje. Over muskel er penere, og kan fjernes enklere. Implantat bør, og må som regel også byttes ut etter ca 10 år. Under muskel gror kapselen som dannes hos alle fast i brystbenet på baksiden, og i muskelen på framsiden. Dersom protesen ligger under brystmuskelen, sitter kapselen mot brystvevet i fremre nedre del, mot brystmuskelen i fremre øvre del og mot ribben i bakre del.Det kan bli vanskelig å fjerne kapselen ved explant/bytte, og den kan forårsake arrvev og smerter, samt at den ødelagte muskelen gjerne trekker oppover, og skaper en "double bubble", du kan lese om det på nett, her står det noe: https://www.drbaxter.com/double-bubble-troubles-understanding-a-common-breast-implant-problem/ Hadde også mye smerter og synes det var veldig ubehagelig, så jeg fjernet dem. Synes det er penere også, silikonfritt, selv om det er litt lite fyll og heng. Muskelen er svekket, og jeg ser at den er ødelagt når jeg løfter armene. Anonymkode: c233a...1df
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #5 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tok under muskel og angrer veldig. For det første blir det ikke så pent., litt mandig på et vis synes jeg... Og for det andre ødelegger du muskelen. Under muskel skaper også mer trykk, slik at silikonen utsettes for press, og min ble skadet, og det ble lekkasje. Over muskel er penere, og kan fjernes enklere. Implantat bør, og må som regel også byttes ut etter ca 10 år. Under muskel gror kapselen som dannes hos alle fast i brystbenet på baksiden, og i muskelen på framsiden. Dersom protesen ligger under brystmuskelen, sitter kapselen mot brystvevet i fremre nedre del, mot brystmuskelen i fremre øvre del og mot ribben i bakre del.Det kan bli vanskelig å fjerne kapselen ved explant/bytte, og den kan forårsake arrvev og smerter, samt at den ødelagte muskelen gjerne trekker oppover, og skaper en "double bubble", du kan lese om det på nett, her står det noe: https://www.drbaxter.com/double-bubble-troubles-understanding-a-common-breast-implant-problem/ Hadde også mye smerter og synes det var veldig ubehagelig, så jeg fjernet dem. Synes det er penere også, silikonfritt, selv om det er litt lite fyll og heng. Muskelen er svekket, og jeg ser at den er ødelagt når jeg løfter armene. Anonymkode: c233a...1df Tusen takk for svar! Akkurat dette jeg er redd for og! Skal lese linken! Håper det går bra med deg no Anonymkode: bc572...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #6 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for svar! Akkurat dette jeg er redd for og! Skal lese linken! Håper det går bra med deg no Anonymkode: bc572...e7c Takk for det! Skulle ønske jeg hadde blitt fortalt alt dette før jeg tok under muskel! Forhør deg heller om brystløft der det benyttes fett, eller annet. Implantater er noe dritt, spør du meg. Plutselig er det kreftfare selv om de skulle være "helt trygge", og alle får lekkasje av silikon. Det kan du også lese om. det lekker mikropartiker som setter seg i vevet. Jeg har masse! Det fant de ved ultralyd. Men heldigvis har jeg ikke fått dette så mange snakker om:breast implant illness. Synes allikevel det er ubehagelig å vite. så les deg opp, om alt sammen. Og prøv å unngå implantat, det er mitt råd! Anonymkode: c233a...1df
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #7 Skrevet 8. mai 2025 Dere som har tatt, hvor mye? Jeg er født med tubulære bryst, så tok silikon primært for formen - ikke for størrelsen. La inn 200cc. Over eller under muskelen? Over muskel, men under brystvev. (Vet ikke om sistnevnte er normalt når man legger over muskel, derfor jeg spesifiserer det ) Fornøyd eller misfornøyd? Er på dag 15 etter operasjon, men fornøyd hittil! Fikk sjokk når jeg så dem første gang, men hevelsen har gått ned drastisk siden det! Komplikasjoner? Ikke hittil, bank i bordet! Smerter etter? Ja, det var ikke godt.. Evt andre ting å tenke på? Du må ha noen til å hjelpe deg de første dagene, for du klarer ingenting selv. Du skal holde armene mest mulig i ro den første tiden, og heller ikke løfte armene over hodet de 3-4 første ukene. Anbefaler overdeler med knapper/glidlås, gode joggebukser og masse puter i sengen. Må sove på ryggen i 5-6 uker, og det er grusomt. Jeg satt og sov de første dagene 🤡 Anonymkode: 17dcc...dd5
fuerza Skrevet 8. mai 2025 #8 Skrevet 8. mai 2025 Jeg opererte under muskel for maaange år siden. Angret aldri, men måtte fjerne pga kapsling etter 11 år. Det føltes ubehagelig å ha silikonen etterhvert og godt å bli kvitt den igjen. Når jeg skulle opereres fant jeg mye informasjon og erfaringer i denne tråden
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #9 Skrevet 8. mai 2025 Jeg tok over muskelen, av den grunn at jeg trener veldig mye styrke. Ble veldig pent og veldig naturlig. Angrer ikke et sekund, ti år etter, selv om jeg også ble anbefalt under av en eller annen grunn. Henget gjorde det egentlig bare enda mer naturlig (tok lite da). Anonymkode: bbbbf...31b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #10 Skrevet 8. mai 2025 Vil anbefale denne også: https://sykavsilikon-breastimplantillness-norge.no/breast-implant-illness-i-media/ Jeg lider heldigvis ikke av dette, men har masse lekkasje av silikon, og jeg visste ikke at det skjedde uansett. Hadde styrt unna hvis jeg hadde visst alt jeg vet nå. Jeg vet at mange kan gå i årevis med samme implantat og hevder de ikke har noen problemer eller ubehag. Men det er uansett stor sjanse, og man bør sette seg inn i det før det opereres inn, synes jeg. Jeg fikk ikke ut all kapsel for eks, så den ligger grodd fast i brystbenet, jeg kan kjenne arrvevet når jeg trykker, og det gjør vondt, og det er ikke så stas med ødelagt muskel som lager en bulk når jeg løfter armene. Anonymkode: c233a...1df 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #11 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil anbefale denne også: https://sykavsilikon-breastimplantillness-norge.no/breast-implant-illness-i-media/ Jeg lider heldigvis ikke av dette, men har masse lekkasje av silikon, og jeg visste ikke at det skjedde uansett. Hadde styrt unna hvis jeg hadde visst alt jeg vet nå. Jeg vet at mange kan gå i årevis med samme implantat og hevder de ikke har noen problemer eller ubehag. Men det er uansett stor sjanse, og man bør sette seg inn i det før det opereres inn, synes jeg. Jeg fikk ikke ut all kapsel for eks, så den ligger grodd fast i brystbenet, jeg kan kjenne arrvevet når jeg trykker, og det gjør vondt, og det er ikke så stas med ødelagt muskel som lager en bulk når jeg løfter armene. Anonymkode: c233a...1df Kjenner man langtidseffektene av dette? Anonymkode: 807e1...a01
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #12 Skrevet 8. mai 2025 Takk for svar alle! Du som hadde litt heng og tok utenpå, ble det naturlig? Og fint? At henget på en måte forsvant og fylte opp igjen? Anonymkode: bc572...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #13 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner man langtidseffektene av dette? Anonymkode: 807e1...a01 Nei, det er jo det da... Jeg er redd for at mikropartiklene vandrer og blokerer lymfesystem, eller at det danner seg fibromer. Det dannes jo kapsler rundt disse partiklene også.. Legestanden hevder at det ikke finnes bevis, men de hevdet også at ruglet implantat var bedre, men så plutselig ble de trukket fra markedet og knyttes til kreft. Jeg stoler mer på kvinnene som forteller, og jeg er redd jeg kan utvikle breast implant illness etterhvert. Jeg fikk faktisk elveblest noen måneder etter at jeg tok silikon, men satte det aldri i sammenheng...men det er noe flere forteller om. Anonymkode: c233a...1df
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #14 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som har tatt, hvor mye? Jeg er født med tubulære bryst, så tok silikon primært for formen - ikke for størrelsen. La inn 200cc. Over eller under muskelen? Over muskel, men under brystvev. (Vet ikke om sistnevnte er normalt når man legger over muskel, derfor jeg spesifiserer det ) Fornøyd eller misfornøyd? Er på dag 15 etter operasjon, men fornøyd hittil! Fikk sjokk når jeg så dem første gang, men hevelsen har gått ned drastisk siden det! Komplikasjoner? Ikke hittil, bank i bordet! Smerter etter? Ja, det var ikke godt.. Evt andre ting å tenke på? Du må ha noen til å hjelpe deg de første dagene, for du klarer ingenting selv. Du skal holde armene mest mulig i ro den første tiden, og heller ikke løfte armene over hodet de 3-4 første ukene. Anbefaler overdeler med knapper/glidlås, gode joggebukser og masse puter i sengen. Må sove på ryggen i 5-6 uker, og det er grusomt. Jeg satt og sov de første dagene 🤡 Anonymkode: 17dcc...dd5 Jeg var alene med en 3-åring, det gikk helt fint å være alene. Man klarer jo alt, bare ikke vaske håret uten å sitte på knærne 😅 Til TS: jeg tok 340 i hvert bryst, under muskel, for tre år siden. Har gått veldig fint. De ser helt naturlige ut, menn skjønner ikke at de ikke er ekte 😅 Ingen komplikasjoner 😊 Anonymkode: f4bb1...51a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #15 Skrevet 9. mai 2025 Jeg hadde helt tomme "ammepupper" etter 3 barn. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta brystløft og legge inn eget fettvev, men ble heller rådet til å legge inn implantater under muskelen. Jeg endte med 340 cc under muskelen. Er veldig fornøyd, men angrer litt på jeg ikke tok løft i samme slengen. Resultatet er pent, men hadde vært 100 % perfekt dersom brystvortene satt 1-0,5 cm lenger opp. Har ikke angret ett eneste sekund, puppene mine var helt tomme, høyt volumtap etter amming. For min del hadde jeg null fettvev i øvre del av brystet derfor la jeg under muskel. Fikk beskjed om at det ville bli en veldig definert kant dersom jeg la over og fare for rippling. Har ikke hatt noe form for komplikasjoner. Ingen problemer med muskelen heller. Jeg syns det var veldig vondt dagene i etterkant, verre en jeg hadde forventet. Og det tok ganske lang tid før smertene var helt over. Anonymkode: 03934...fac
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #16 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 14.28): Jeg hadde helt tomme "ammepupper" etter 3 barn. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta brystløft og legge inn eget fettvev, men ble heller rådet til å legge inn implantater under muskelen. Jeg endte med 340 cc under muskelen. Er veldig fornøyd, men angrer litt på jeg ikke tok løft i samme slengen. Resultatet er pent, men hadde vært 100 % perfekt dersom brystvortene satt 1-0,5 cm lenger opp. Har ikke angret ett eneste sekund, puppene mine var helt tomme, høyt volumtap etter amming. For min del hadde jeg null fettvev i øvre del av brystet derfor la jeg under muskel. Fikk beskjed om at det ville bli en veldig definert kant dersom jeg la over og fare for rippling. Har ikke hatt noe form for komplikasjoner. Ingen problemer med muskelen heller. Jeg syns det var veldig vondt dagene i etterkant, verre en jeg hadde forventet. Og det tok ganske lang tid før smertene var helt over. Anonymkode: 03934...fac Takk for svar. Hvor vondt gjorde det? Kunne du bevege deg, sove, gjøre ting eller var det rett og slett helt j..? Hjalp smertelindring? Har litt samme som det. Tomme ammpupper som henger litt. Føles det greit no? Merker du no til de? Hvordan var str? skal ha 350ca , redd for at det blir mye eller lite. Anonymkode: bc572...e7c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #17 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 14.36): Vil ha over muskelen, men kirugen sier det blir finest under muskelen. Mistet en del volum i brystene,henger litt, og savner fylde! Men vil virkelig ikke ha det under muskelen. Er det noen som har det litt likt og tok over muskelen? Han mente de ville henge mer pga tynge i bryst med innlegg. Har lite fett øverst bare brystvev, etter amming og 40år. Savner brystene mine, men redd for det skal bli rippling om jeg tar over. Kan noen si om de har det elmer hvordan det er? Trodde det var mindre vanlig med de nye protesene. Dere som har tatt, hvor mye? 300cc i hver. Over eller under muskelen? over muskel. Tok i midten av 20-åra, var tynnere da ca 55-60kg, veier vel 80 nå. Fornøyd eller misfornøyd? veldig fornøyd, men vurderer å ta de ut, pga økt vekt og de har vært inne i snart 15 år Komplikasjoner? Niks, litt øm etter operasjon bare. Rippling? ja når jeg var på det tynneste ca 55kg, så ble det litt rippling Kapsel? ikke som jeg vet om. Smerter etter? nei Evt andre ting å tenke på? Ikke ta for mye Anonymkode: bc572...e7c Anonymkode: 5f5ac...851
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #18 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for svar. Hvor vondt gjorde det? Kunne du bevege deg, sove, gjøre ting eller var det rett og slett helt j..? Hjalp smertelindring? Har litt samme som det. Tomme ammpupper som henger litt. Føles det greit no? Merker du no til de? Hvordan var str? skal ha 350ca , redd for at det blir mye eller lite. Anonymkode: bc572...e7c Smertene var verre enn forventet, men jeg fikk "bare" paralgin forte. Synes de ble litt for svake, så skulle jeg gjort det igjen hadde jeg bedt om noe sterkere de første 3-4 dagene. Jeg greide ikke å gjøre så veldig mye annet enn å ligge på sofaen og sengen de første dagene. Jeg fungerte altså, men det var vondt å bevege seg. Bare det å smøre en skive var en utfordring siden jeg måtte bevege armene. Men de verste smertene gav seg etter 3-4 dager, videre hadde jeg lavere eller moderate smerter en god stund etter inngrepet, men de gikk heldigvis over til slutt. Nå føles det veldig greit, merker ikke noe til de i det hele tatt. Jeg løper en del så jeg var redd at puppene skulle bli i veien, tunge eller påvirke løpingen, men jeg merker ikke noe til de med en god sport bh. Jeg var også bekymret for det skulle bli for mye, men størrelsen ble helt perfekt til min kropp. Anonymkode: 03934...fac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå