AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Mannen har vært utro og vil gå til familievernkontoret for å prøve finne ut av ting. Jeg må ærlig innrømme at det er terskel for meg, jeg snakker gjerne om følelser med venner o.l., men et fremmed menneske sitter så langt inne. Jeg skjønner jeg bør og må, men vil noen fortelle om deres erfaring med det? Anonymkode: aa492...4f7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Jeg har dårlig erfaring. Eller.. Vi var først og fremst til mekling og de var så sykt nøytrale. Det er jo bra, men kunne ønske de kunne sagt ifra der og da at det (x) mannen sa var helt idiotisk. Istede for å se på hverandre og nesten himle med øynene. Han hadde nok trengt at de sa klart ifra at det du sier er idiotisk. (Var snakk om samvær, og en av hovedargumentet hans på å få full omsorg var at jeg av og til serverte ungene pølse og stappe). Han ville ikke være tivolipappa og ville ikke følge ungene på trening feks, for det var min jobb. Sånne teite ting. Han hadde trngt noen som var litt strenge og sa at sånn funker det faktisk ikke. Vet ikke om de er like nøytrale i familieterapi delen.. Anonymkode: e522f...392 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Som over, de skal være så sinnsykt nøytrale at man føler seg som en idiot. De har aldri brydd seg det som faktisk er barnets beste, kun at man skal komme fram til en avtale for avtalens del (de såg blant annet ingen betenkeligheter med å sende 4-åringen alene avgårde med fly til en hun ikke sett på to år). Slik har jeg opplevd de mesteparten av tiden. Anonymkode: 15a0e...5be 3
KaffekoppQueen Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Et totalt bortkastet fenomen. Har kun vært der for pålagt mekling pga barn og hun megleren var helt krise. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Jeg har vært på 1 runde tidligere, over ca 6 mnd. Det var en nyutdannet psykolog, og personen hadde lite å komme med. Vi forsøker en ny runde nå, med en mer erfaren psykolog. Men synes også de er for nøytrale. Synes de kunne satt mannen ordentlig på plass når han har gjort idiotiske ting. Skuffet over at ting ikke blir tatt ordentlig tak i. Går lang tid mellom timene også. Hvis dere har barn er det jo verdt et forsøk. Men hvis du vet innerst inne at du aldri kommer til å stole på ham igjen, så bare dropp det. Ikke kast bort tiden. Anonymkode: 18a07...a79 1
HMK Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Parterapi er en god ting. Gjør det. Å snakke med venner er ikke det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært på 1 runde tidligere, over ca 6 mnd. Det var en nyutdannet psykolog, og personen hadde lite å komme med. Vi forsøker en ny runde nå, med en mer erfaren psykolog. Men synes også de er for nøytrale. Synes de kunne satt mannen ordentlig på plass når han har gjort idiotiske ting. Skuffet over at ting ikke blir tatt ordentlig tak i. Går lang tid mellom timene også. Hvis dere har barn er det jo verdt et forsøk. Men hvis du vet innerst inne at du aldri kommer til å stole på ham igjen, så bare dropp det. Ikke kast bort tiden. Anonymkode: 18a07...a79 Har du mer tro på privatpraktiserende? Jeg har troen på at det kan løses og det er også barn i bildet. HMK skrev (9 minutter siden): Parterapi er en god ting. Gjør det. Å snakke med venner er ikke det samme. Privat eller fvk? Anonymkode: aa492...4f7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Gjorde det for å se om forholdet kunne reddes og om det ville hjelpe på videre kommunikasjon. Ikke utroskap da, men at vi bare ikke var kompatible. Funket ikke på sikt og vi skilte oss. Og takk for det. Er nå lykkelig forlovet i nytt hus med drømmemannen❤️🫶 Anonymkode: e3858...b8d
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Har vært mange ganger hos familievernkontoret og parterapi (og psykolog). Alt er veldig bra. Anonymkode: 77a85...07c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Har vært der for mekling i forbindelse med skilsmisse, det var helt greit. Har også vært der for parterapi. Det var nyttig, dyktig psykolog. Vi fikk bare seks timer - og beskjed om å gå privat videre om vi ønsket mer, hvilket hun anbefalte. De hadde ikke kapasitet til å prioritere oss, ikke store nok utfordringer (og de vi hadde gikk i liten grad ut over barna). Anonymkode: 6ccf0...8fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Familievernkontoret er en gjeng amatører. Dersom du/dere faktisk ønsker å finne ut av dette foreslår jeg at dere heller spanderer penger på en psykolog med spesialisering, og erfaring, innen voksenpsykiatri og parterapi. Familievernkontoret slik det er burde vært lagt ned. Anonymkode: fbe40...32a
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai Er der nå på parterapi, mye pga hendelser som har skjedd når mannen har vært full - som går på vold. Hjelper i den grad at han har innsett at han har et alkoholproblem, og skal slutte å drikke, men synes terapeuten er altfor nøytral. Hun kunne godt uttrykt seg sterkere - også mot meg for den saks skyld. Det blir mest at hun lytter, uten å komme med noen konkrete tiltak /meninger. Men kanskje sånn parterapauter skal være? Anonymkode: aff1e...64a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært der for mekling i forbindelse med skilsmisse, det var helt greit. Har også vært der for parterapi. Det var nyttig, dyktig psykolog. Vi fikk bare seks timer - og beskjed om å gå privat videre om vi ønsket mer, hvilket hun anbefalte. De hadde ikke kapasitet til å prioritere oss, ikke store nok utfordringer (og de vi hadde gikk i liten grad ut over barna). Anonymkode: 6ccf0...8fd Hva slags utfordringer var for små? Anonymkode: aa492...4f7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags utfordringer var for små? Anonymkode: aa492...4f7 Vi hadde utmerket kommunikasjon, men er svært ulike og ville svært ulike ting. Ingen vold, slemhet etc. Anonymkode: 6ccf0...8fd
Snok1 Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen har vært utro og vil gå til familievernkontoret for å prøve finne ut av ting. Jeg må ærlig innrømme at det er terskel for meg, jeg snakker gjerne om følelser med venner o.l., men et fremmed menneske sitter så langt inne. Jeg skjønner jeg bør og må, men vil noen fortelle om deres erfaring med det? Anonymkode: aa492...4f7 Reisen til Familievernkontoret er vesentlig bedre enn oppholdet der. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai Vi brukte dem til parterapi og var veldig fornøyde😊 Anonymkode: 0ec83...1bb
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Det var helt bortkastet. Nå eks satt hver time å sa at jeg var problemet. Så da satt vi der hver time og messet om at jeg var problemet. Syntes det var helt forferdelig. Med dårlig selvtillit hjalp det ikke. Jeg var og ble problemet. Jeg vil heller påstå å si at eksmannen er hoved problemet til at ting ble som det ble. Men lettere å skylde på meg som allerede hadde psykiske diagnoser på papiret. Hans rolle snakket vi aldri om, det var det ikke rom for. Selve meklingen var ikke hakket bedre. For de var så nøytrale at halvparten kunne vært nok.. også på ting som var helt idiotisk. Anonymkode: e0360...b83
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du mer tro på privatpraktiserende? Jeg har troen på at det kan løses og det er også barn i bildet. Privat eller fvk? Anonymkode: aa492...4f7 Ja, hvis du har troen på det så kjør på. Vi har aldri vært hos private, det har vi ikke råd til. Anonymkode: 18a07...a79
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Megleren var nøytral i starten og måtte tilslutt si sin hjertens mening. Det var så mye dritt motvilje som kom fra den andre parten 🤣 Anonymkode: 9bfc2...770
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Blander erfaring. Terapeuten har alt å si! Var først til parterapi hos en når det var krise i ekteskapet. Var helt meningsløst. Han sa eller gjorde ingen ting. Satt bare med armene i kors å så på oss. Var så ille at vi gikk midt i den tredje sesjonen. Bortkastet tid for alle, og det gjorde egentlig situasjonen verre fordi vi måtte tilbake til mekling - og da var mannen så fiendtlig innstilt til FVK at det hele ble en smertefull seanse for alle parter… Men, så har jeg fått veldig god kontakt og oppfølging i individuelle samtaler, for å stable livet på beina det første året etter skilsmissen. Det har vært helt supert å få en sparringspartner med masse erfaring, som hjalp meg å bli trygg i egne valg og beslutninger. Bedre en fastlegen, prest, privat psykolog, og livscoach til sammen (har prøvd alt). Anonymkode: dfcb0...efb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå