AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Drømmejobben dukket og jeg «måtte» søke. Det har seg sånn at jeg er gravid, og såpass langt på vei at jeg går ut i permisjon når en eventuell oppsigelsestid er ute i nåværende. Jeg er innkalt på intervju, og usikker på hva jeg skal gjøre. Veit at det er forbudt å diskriminere gravide i ansettelsesprosesser. Likevel føler jeg dette blir veldig vanskelig. Jeg kan jo i praksis ikke starte i jobben før neste vår. Anonymkode: abe36...228
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Da sier du det, hvis du har den kompetansen de trenger og liker personligheten din, så får du jobben og de ansetter en vikar i samme slengen som kan ta jobben til du er tilbake fra perm. Anonymkode: b87a9...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai det er jo bare og gå på intervjuet. der jeg jobbet før var det en som også var høygravid og gikk rett ut i permisjon men der varr det heller ikke så mye og gjøre er det en jobb hvor det er mye for alle ansatte syns jeg det blir dumt Anonymkode: 5a2ab...b3d
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Det kommer helt an på type stilling tenker jeg. Jeg jobber i en kompetansebedrift hvor vi gjerne ansetter folk med planlagt oppstart et år fram i tid dersom de har riktig profil. Vi har blant annet ansatt folk som vil reise noen måneder før de starter hos oss. Dersom det er en stilling hvor de trenger vikar i mellomtiden kan det hende de velger noen andre basert på mulig oppstartsdato. Anonymkode: 8d78e...777
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Det er jo bare å dra på intervju og se hva som skjer, du kan ende med å bli positivt overrasket. Å avlyse bare fordi du er synlig gravid er iallfall teit. Anonymkode: 001a9...d95 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Jeg er gravid og er midt i en ansettelsesprosess nå. De vet ikke at jeg er gravid, og jeg kommer ikke til å si noe før senere. Anonymkode: 9f7bd...335
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Det er fullt mulig å få jobb selv om du ikke kan starte før permisjonen er over om et år. Jeg kjenner flere eksempler på det. Så bare søk, gå på intervju, vær ærlig og vis hva du er god for, så tar de en beslutning ut fra hvem de vil ansette. Er du den rette, vil mange arbeidsplasser tåle å vente. Anonymkode: 77adf...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå