AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Nesten halve året så pusher alle dagligvarekjedene massivt på med grillmat i alle kanaler. Hvor mye grillmat spises det egentlig her i landet? Kan ikke skjønne hvordan grillmat har blitt så sentralt i dagligvarebransjen. Anonymkode: 04311...c3a 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Vi griller ca 2-4 ganger i uka nå når været er så fint. Nå kjøper vi rene stykker av fisk og kjøtt, og marinerer selv, og lager tilbehør fra bunnen. Så er ikke så ofte innom disse diskene. Men at mange griller mye, det kan jeg forstå godt. Anonymkode: ec42c...9ea 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Fordi vi er i grillsesongen. På samme måte som det "pushes" pinnekjøtt/ ribbe på oss ved juletider. Skjønner ikke hva du ikke forstår ved det eller hvorfor det plager deg. Vi griller mye i denne tiden vi nå går inn i, en kan lage mye godt, det er jo ikke bare snakk om hamburger og pølser som grilles, da har en jo dårlig fantasi. Grilling er en super måte å lage god mat på i sommerhalvåret, og smaker digg når været er fint og en kan stå ute å lage mat. Anonymkode: a7585...521 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Det er høy kjøpevillighet og gir bra fortjeneste. Anonymkode: 00003...c64 1 1
skreppamedleppa Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Ja folk griller mye i sesongen. Dermed fokus på grillmat hos de som selger mat. Virker ganske logisk igrunn eller? Elsker grilling selv om sommeren. En av de sikre vårtegnene er når det første grillmåltidet kickes i gang rundt påsketiderLike digg som å ta frem igjen småskoene og pakke vekk det meste av ulltøyet. Griller mye forskjellig fra ventepølser til hummer og ja vi griller ofte om sommeren som de aller fleste andre også gjør. 4 1
Hoppetaujenta Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Er jeg den eneste som aldri griller? Ikke en eneste grillmat spiser jeg i løpet av året. Syns grillkjøttreklamen blir voldsomt masete. 14 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden): Er jeg den eneste som aldri griller? Ikke en eneste grillmat spiser jeg i løpet av året. Syns grillkjøttreklamen blir voldsomt masete. Vi er 100% enige her. Anonymkode: bd89e...edc 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Svin er rimelig å masseproduserte, så de har antagelig høy fortjeneste ved å skvette litt marinade på kjøttet og hype konseptet. Legg merke til forskjell i kilopris på samme stykke, med og uten krydder/marinade. Pølser og burgere kan også lages økonomisk med rimelig kjøtt og fyll. Anonymkode: 7bf06...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Her har jeg ikke en grill engang, så grillmat lager jeg aldri. Dessuten så liker jeg ikke så godt ferdigmarinert kjøtt fra butikken. Anonymkode: cabfa...484 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Tydeligvis ganske mange https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rives-vekk-knuser-alle-tidligere-rekorder/17706934/ Anonymkode: 2de53...986
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Fordi nordmenn er veldig glade i kjøtt kjøtt kjøtt Anonymkode: 33218...c93 1
Trolltunge Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai Vi starter grillsesongen i april. Avslutter normalt i september. Nå griller vi ikke bare grillmat, men synes det er digg når det er deilig grillmat i butikkene. Alltid noe nytt og spennende å prøve, og så kommer de vante favoritter tilbake også. Ikke minst grill- tilbehør har vært gøy de siste årene. Spennende nye smaker. Ofte til billig penge også. Med så stort fokus på mat som min kjære har blir jeg fort matlei uten variasjon, og grillsesong og grillmat gir bedre mulighet til variasjon. Selv vanlig middag som vi kan ha året rundt får en oppløft når det er slow- tilberedt over grillkull. 🥰 1
Akhenaton Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai Jeg har bitt meg merke i at det i mange butikker alltid er masse fokus på julemat og all slags forskjellige juleting når slutten på året begynner å nærme seg. Hva er grunnen til det? 2 4
Ms. Steele Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Vi griller maten hele sommerhalvåret så sant det ikke pøsregner. Som jeg pleier å si så kan alt grilles. «Grillmat» er et litt merkelig uttrykk for min del, for her grilles det meste av kjøtt, fugl, grønnsaker og fisk. Butikken bugner av pølser og grillskiver, men det spiser vi svært lite av. N 2
Disco Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi nordmenn er veldig glade i kjøtt kjøtt kjøtt Anonymkode: 33218...c93 Nå er det veldig mye annet enn kjøtt som kan grilles da.... 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Svin er rimelig å masseproduserte, så de har antagelig høy fortjeneste ved å skvette litt marinade på kjøttet og hype konseptet. Legg merke til forskjell i kilopris på samme stykke, med og uten krydder/marinade. Pølser og burgere kan også lages økonomisk med rimelig kjøtt og fyll. Anonymkode: 7bf06...d5b Ikke noen som tenker på dyrevelferd her? Hørt om betong-griser og kosentrasjonsleir-aktige forhold for kylling? DET er en av grunnene for at det grilles lite her i heimen, spesielt nå som det i tillegg har vist seg at oppdrettslaks også har det jævlig. Alt dette for at noen skal tjene seg styrtrike: oppdretts-milliardærer, dagligvare-milliardærer osv. Og reklamebransjen skal jo også ha sitt. Lidelsene til dyrene lukker vi øynene for. Og jadda, jeg regner med å få en del tyn her på KG etter dette innlegget, men håper at i hvert fall noen er enige i dette Anonymkode: 3bf9d...174 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi nordmenn er veldig glade i kjøtt kjøtt kjøtt Anonymkode: 33218...c93 Mye annet enn kjøtt som kan grilles, men det nordmenn er glade i så fort det blir varmegrader og sol er ut, ut, ut. Anonymkode: 7e492...390
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Jeg skulle ønske det var enda mer grillmat i butikkene i vår/sommer/høstmånedene. Jeg elsker grillmat! Jeg er riktignok ikke så glad i kjøtt, men griller alt mulig annet, favoritter er paprika, sopp fylt med hvitløkssmør, ulike typer fisk, og ost, med nydelig tilbehør. Nam! Vi griller helt frem til snøen kommer og er raskt fremme med grillen når den forsvinner igjen ❤️ Anonymkode: c2964...c76 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Her har jeg ikke en grill engang, så grillmat lager jeg aldri. Dessuten så liker jeg ikke så godt ferdigmarinert kjøtt fra butikken. Anonymkode: cabfa...484 Innimellom lurer jeg virkelig på hvorfor enkelte klikker seg inn i en tråd... Anonymkode: ec42c...9ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fordi nordmenn er veldig glade i kjøtt kjøtt kjøtt Anonymkode: 33218...c93 Jeg griller som regel fisk, og skalldyr, i ulike varianter. Anonymkode: ec42c...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå