AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:26 #1 Del Skrevet torsdag kl 10:26 Hei! Har siden starten av mars vært sykemeldt fra jobben i barnehage, og går i midten av juni ut i permisjon. Er det noen som faktisk har peiling på hva jeg har krav på mtp ferie? Tanken er å ta igjen påskeferien når jeg var sykemeldt, samt sommerferie, juleferie og neste års påskeferie som faller i permisjonstiden etter permisjonen. Er det noen kloke hoder her som vet hva jeg egentlig har krav på som arbeidstaker?😊 på forhånd takk for svar! Anonymkode: 249b4...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:30 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:30 Du kan få ferien overført til neste år. (Alternativt avvikle ferie i høst og utsette permisjon til neste år i den perioden. Resultatet blir mye det samme). Anonymkode: d6a38...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:33 #3 Del Skrevet torsdag kl 10:33 Jeg tok "pause" fra permisjonen om sommeren og tok ut ferien i ett strekk det året jeg gikk i permisjon, så slapp arbeidsgiver og jeg å forholde oss til overføring av ferie osv. Resultatet blir jo det samme uansett. Anonymkode: a64c2...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:26 #4 Del Skrevet torsdag kl 11:26 Du får ikke tatt igjen ferie for de røde dagen, kun de 5 ukene eller hva du har pr år. Anonymkode: 00520...a14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:28 #5 Del Skrevet torsdag kl 11:28 Det du kan ta ut er 5 uker ferie, både i år og neste år (hvis du ikke har brukt noe ferie i år). Du får ikke overført de røde dagene i påsken/jula eller maidagene, uansett om du var sykemeldt eller har permisjon. Anonymkode: e3803...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 13.28): Det du kan ta ut er 5 uker ferie, både i år og neste år (hvis du ikke har brukt noe ferie i år). Du får ikke overført de røde dagene i påsken/jula eller maidagene, uansett om du var sykemeldt eller har permisjon. Anonymkode: e3803...f89 Takk! Siden vi har faste feriestengte uker og ikke selv kan bestemme ferien vår så kan jeg egentlig bare overføre 5 uker fra i år, samt forskyve det som evt faller i permisjonstiden min på nyåret?:) Anonymkode: 249b4...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk! Siden vi har faste feriestengte uker og ikke selv kan bestemme ferien vår så kan jeg egentlig bare overføre 5 uker fra i år, samt forskyve det som evt faller i permisjonstiden min på nyåret?:) Anonymkode: 249b4...d50 Det letteste for deg er å ta 5 uker ferie i høst, bare legg inn pause i permisjonen i søknaden til NAV. Så slipper du å overføre. Du har 5 uker ferie hvert år uavhengig av om arbeidsgiver vanligvis bestemmer når den skal tas. Når du er i permisjon er du jo ikke bundet til å ta den akkurat når arbeidsplassen er stengt. Du blir uannsett trukket i lønn det samme for ferieukene om du tar dem i år eller neste år. Anonymkode: 99bbe...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå