Navnløs og Anonym Skrevet 8. mai Forfatter #21 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener en voksen fra der du har bodd, først og fremst. Det må du jo ha etter 11 år? Ellers så skal du jo ha en saksbehandler i barnevernet som skal være tilgjengelig. Nei, du kan selvsagt ikke få AAP så lenge du er frisk, du går jo på skole. Vet ikke hvorfor denne brukeren slenger ut slike ting. AAP og uføretrygd er for folk som ikke kan vært i arbeid på grunn av helsa ikke friske ungdommer uten familie og nettverk. Du skal ha borteboer stipend + supplerende stønad, men dette skulle dere uansett ha fikset før du flyttet. Men igjen hvor er de voksne her, har du ingen nære? Anonymkode: 598c0...577 Jeg har fosterforeldrene mine og kontaktperson i barnevernet. jeg og fosterforeldrene mine opplever at vi har blitt fortalt løgn og blitt lurt av barnevernstjenesten ift informasjonen vi har fått. Informasjonen vi har fått har ikke vert sann, og den har gått på bekostning av meg. De har også glamorisert det hele med ettervern og holdt tilbake på store deler av sannheten, og fortalt ting som ikke stemmer. DUE kordinatoren min fikk jeg sent i november, det er henne som har hjulpet meg med alt sånn egentlig. Fosterforeldrene mine støtter meg også veldig, men de opplever hele situasjonen som veldig vanskelig siden bvt og ulike kontaktpersoner holder tilbake på informasjon helt plutselig på grunn av at de har kontakt gjennom meg. Kontaktpersonen min i bvt har også unngått å svare fosterforeldrene mine. så det hele er egentlig ganske vanskelig, ivertfall når jeg føler jeg har blitt løyet til og informasjonen ikke blir korekt fortalt til meg. Jeg har heller ikke all verdens peiling selv, jeg er 18 år og går på skole. Kontaktpersonen min i bvt jobber også bare noen ganger i uken og er veldig vanskelig å få kontakt med til tider, og når hun sier hun skal gjøre noe gjør hun det aldri og det kan ta flere mnd før noe blir gjort, i verste fall år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #22 Del Skrevet 8. mai Ei jeg kjenner har ettervern fra bv og der får ho dekt husleie, strøm og tlf abonnement. Og en sum til mat. En person ho kan ringe hvis det er noe ho lurer på. Og som og kommer hjem til ho ca 1 gang i mnd hvor de har samtaler om veien videre, skole, osv Anonymkode: 27667...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs og Anonym Skrevet 8. mai Forfatter #23 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du fremdeles går på videregående, er det ganske utbredt å få økonomisk bistand fra barneverntjenesten som del av ettervernet. Nettopp fordi NAV har kjipe krav til sosialstønad. Ettervern er desverre lite konkretisert i lovverket, men ville absolutt tatt opp dette med barneverntjenesten. Send skriftlig søknad om å få dekket livsopphold ut videregående, da har du mulighet til å påklage det om du får avslag. Fremhev det urimelige i at du må bruke opp oppsparte midler i en livsfase der foresatte har forsørgerplikt for andre videregåendeelever. Anonymkode: 7868d...189 Ja det siste du sier her er det vanskelige i og med at jeg er fosterbarn. Nav personen min fortalte det til meg på samtalen at det er forsørgerplikt. Greien er at hun begynte å lure på å kreve penger av mine biologiske foreldre..Mamma bor i Sverige og jeg har 0 kontakt med henne de siste 10 årene, og faren min har ikke betalt barnebidrag når jeg var liten fordi han nekter for å være faren min og nekter å ta DNA test. Så jeg vet liksom ikke hvem som skulle hatt forsørgerplikten min, det blir veld egentlig bvt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Del Skrevet 8. mai Navnløs og Anonym skrev (2 minutter siden): Jeg har fosterforeldrene mine og kontaktperson i barnevernet. jeg og fosterforeldrene mine opplever at vi har blitt fortalt løgn og blitt lurt av barnevernstjenesten ift informasjonen vi har fått. Informasjonen vi har fått har ikke vert sann, og den har gått på bekostning av meg. De har også glamorisert det hele med ettervern og holdt tilbake på store deler av sannheten, og fortalt ting som ikke stemmer. DUE kordinatoren min fikk jeg sent i november, det er henne som har hjulpet meg med alt sånn egentlig. Fosterforeldrene mine støtter meg også veldig, men de opplever hele situasjonen som veldig vanskelig siden bvt og ulike kontaktpersoner holder tilbake på informasjon helt plutselig på grunn av at de har kontakt gjennom meg. Kontaktpersonen min i bvt har også unngått å svare fosterforeldrene mine. så det hele er egentlig ganske vanskelig, ivertfall når jeg føler jeg har blitt løyet til og informasjonen ikke blir korekt fortalt til meg. Jeg har heller ikke all verdens peiling selv, jeg er 18 år og går på skole. Kontaktpersonen min i bvt jobber også bare noen ganger i uken og er veldig vanskelig å få kontakt med til tider, og når hun sier hun skal gjøre noe gjør hun det aldri og det kan ta flere mnd før noe blir gjort, i verste fall år. Ok. er nok litt vanskelig for fosterforeldrene dine og å hjelpe til da de sikkert bli møtte med en vekk av "taushetsplikt" nå siden du er myndig. Dere bør sette dere ned å forfatte en klage. Du skal ha rett på å få dekket mer utgifter og ha mer goder når du er i den situasjonen du er i. Skjønner det er vanskelig men du må stå på krava, ring, mas og klag. Få ALT skriftlig. Anonymkode: 598c0...577 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #25 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt korrekt, og slik er det i alle landets kommuner. Derfor kunne bvtj hjulpet med å kartlegge hvilke muligheter og rettigheter du hadde, gjerne i samråd med lokal NAV. Nei, du får ikke trygd eller AAP når du går på VGS. Hadde du snakket med bvtj på forhånd, så kunne de forklart deg dette. Anonymkode: cf368...ab4 Sistenevnte er feil. Jeg ble flyttet i egen leilighet av BV da jeg var 17 år, da dekket BV kostnadene mine. Da jeg ble 18 år fikk jeg AAP, samtidig som jeg gikk på vgs. Det er mulig i slike tilfeller, selvom det ikke er normalen, men heller unntaket. Anonymkode: f3fd3...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 8. mai #26 Del Skrevet 8. mai Navnløs og Anonym skrev (34 minutter siden): Kjønnsbasert vurdering av nav betyr bare at de skal vurdere hver individuelle sak, det handler ikke noe om kjønn selvom det er kjønn i ordet😅 Dette må du nesten forklare nærmere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #27 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sistenevnte er feil. Jeg ble flyttet i egen leilighet av BV da jeg var 17 år, da dekket BV kostnadene mine. Da jeg ble 18 år fikk jeg AAP, samtidig som jeg gikk på vgs. Det er mulig i slike tilfeller, selvom det ikke er normalen, men heller unntaket. Anonymkode: f3fd3...67c Da har de nok gått utenfor mandatet sitt. VGS er definert som arbeid. Kan ikke få AAP da. Anonymkode: cf368...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #28 Del Skrevet 8. mai Traktor skrev (35 minutter siden): Dette må du nesten forklare nærmere? Det var åpenbart en skrivefeil. Det skulle stå skjønns… Anonymkode: dd5f7...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #29 Del Skrevet 8. mai Søk og klag dersom du får avslag. Anonymkode: fd71f...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå