Gjest Jente 32 Skrevet 14. mars 2006 #1 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei, Noen som har opplevd en "kviselignende" tilstand i nedre våtkant av øyet? Det ser ut som det hvite på en kvise... - kom bare helt plutselig og klør. Ellers ikke noe problemer med smuss og rødhet. Jeg prøver å la være å klø. Håper det går over av seg selv... Noen som har peiling på hva det kan være og hva jeg bør gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2006 #2 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har hatt flere sånne jeg. Alle gangene har jeg tatt hull på den med en nål og presset ut det hvite, men er jo ikke sikkert det er den helt korrekte måten å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Del Skrevet 14. mars 2006 Det samme gjør jeg Rhiakath. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2006 #4 Del Skrevet 14. mars 2006 Det kalles sti på øyet, og er ganske smittsomt. Hos legen får du en salve til å ha på, så slutter det å klø og den blir borte på et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #5 Del Skrevet 14. mars 2006 Det kalles sti på øyet, og er ganske smittsomt. Hos legen får du en salve til å ha på, så slutter det å klø og den blir borte på et par dager. ← En sti er vel en opphovning av øyet og området rundt, slik at øyet ser "lite" ut? Jeg tror trådstarter spør om noe annet, nemlig hvite små "kviser" sp, plutselig bare kommer nede på øyets våtkant (eller øvre våtkant). Min erfaring er at hvis du tar en steril knappenål og bruker spissen på den til å såvidt røre borte i den hvite prikken og skraper på den så forsviunner den med en gang: det som er inne i den er kun fett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2006 #6 Del Skrevet 14. mars 2006 Nei, jeg hadde akkurat sånn som trådstarter beskriver, og det var sti i følge legen. Han sa også at hvis ikke kremen hjalp på et par dager, så skulle jeg komme tilbake så han fikk stukket hull på "tuppen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Del Skrevet 14. mars 2006 Nei, en sti er en betennelse og hevelse i øyet. Trådstarter sier ikke noe om hevelse! Når det kun er snakk om en liten hvit prikk/kvise, er det kun snakk om talg/fett som enkelt kan fjernes med en gang. En sti kan ikke fjernes, det er som sagt en betennelse som gir synlig hevelse på hele øyet! http://www.helsenett.no/-ye/ye/Hovne-oslas...ng-oslash-yet-1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #8 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei igjen, Takk for svar :-) Det er ingen hevelse nei, så da går jeg og stikker hull.... og satser på at den er borte til i morgen. God natt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #9 Del Skrevet 14. mars 2006 Det er sti..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #10 Del Skrevet 14. mars 2006 Så hvis du tar til høyre nede ved bekker slutter stien oppe i svingen der...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #11 Del Skrevet 15. mars 2006 Oppdatering: Stakk hull og er helt fin i dag :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. mars 2006 #12 Del Skrevet 15. mars 2006 Nei, en sti er en betennelse og hevelse i øyet. Trådstarter sier ikke noe om hevelse! Når det kun er snakk om en liten hvit prikk/kvise, er det kun snakk om talg/fett som enkelt kan fjernes med en gang. En sti kan ikke fjernes, det er som sagt en betennelse som gir synlig hevelse på hele øyet! http://www.helsenett.no/-ye/ye/Hovne-oslas...ng-oslash-yet-1 ← Det stemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #13 Del Skrevet 15. mars 2006 Du har ikke stikkjøyne da? Disse legger seg ofte ved våtkanten oppe og under øynet, mest på grunn av at øyet er blitt "plaget"(øysminke osv). Men de forsvinner ofte samme dag. Men er veldig plagsomme mens de er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larz Skrevet 2. august 2011 #14 Del Skrevet 2. august 2011 jo det er sti! http://nhi.no/sykdommer/oye/oyelokkslidelser/sti-pa-oyet-hordeolum-3564.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippa Skrevet 30. august 2011 #15 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg har også opplevd dette flere ganger oghar prøvd å stikke hull på dem. Men det enkleste og mest effektive er og dra gull (feks gullring) over kvisen, da sprekker den for oftest med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 30. august 2011 #16 Del Skrevet 30. august 2011 jo det er sti! http://nhi.no/sykdommer/oye/oyelokkslidelser/sti-pa-oyet-hordeolum-3564.html Nei, det er ikke sti når det ikke er snakk om betennelse eller plager relatert til det. Jeg har hatt både sti og "kvise" på våtkanten. "Kvisen" er en milie, og om jeg ikke stikker hull med nål, kan den være der i åresvis. http://snl.no/.sml_artikkel/milier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå