Gå til innhold

Gått i den klassiske kvinnefellen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har ts delt veldig lite informasjon. For alt vi vet så har hun betalt minst halvparten av alt mens han har brukt tiden og eventuelt overskudd på eget firma. Det er absolutt ikke sikkert hun har hatt råd til eller ønske om å gå på cafe. Kanskje hun har brukt tid på safte/sylte/bake brød/lage rimelig mat fra bunnen/vedlikeholde hjemmet/reparere klær/finne gode tilbud på brukte klær/sykler/leker. Jeg synes du hopper veldig raskt til en konklusjon som du ikke har grunnlag for å trekke.

Anonymkode: f943e...229

Håper virkelig at kvinner i 2025 heller bruker tid og innsats på egen kompetanse enn å lage syltetøy. Ingen betaler deg for å gå hjemme og være husmor. De andre tingene du nevner gjør også mødre som jobber heltid. 

Anonymkode: ab80a...f66

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har ts delt veldig lite informasjon. For alt vi vet så har hun betalt minst halvparten av alt mens han har brukt tiden og eventuelt overskudd på eget firma. Det er absolutt ikke sikkert hun har hatt råd til eller ønske om å gå på cafe. Kanskje hun har brukt tid på safte/sylte/bake brød/lage rimelig mat fra bunnen/vedlikeholde hjemmet/reparere klær/finne gode tilbud på brukte klær/sykler/leker. Jeg synes du hopper veldig raskt til en konklusjon som du ikke har grunnlag for å trekke.

Alt dette har jeg klart uten problem mens jeg samtidig har jobbet fullt. Blant annet fordi jeg hadde jobbet fullt hadde jeg ingen økonomiske bekymringer da det ble slutt mellom meg og barnas far.

Anonymkode: 859ba...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.53):

Jeg har vært samboer i 25 år, fått tre barn, jobbet redusert så far kan starte firma som i dag går veldig bra. Brukt all min lønn på hus og barn. Jobbet fullt siste årene men ikke spart noe. Nå vil han ikke være sammen med meg mer, uvisst av hvilken grunn da han ikke har oppgitt noen. Uansett hva gjør man når man plutselig står alene med helt gjennomsnittlig lønn og tre barn under 18? Kan jeg søke husbanken om lån, tror ikke jeg får vanlig lån. Vi har ikke snakket om huset og fordeling eller noe, men kjenner jeg han rett er han gniten og vil gi fra seg minst mulig. Noen råd? 🥺

Anonymkode: e59d7...473

Hva han vil har lite å si i denne sammenheng. Spørsmålet er hva det står i papirene? Står ditt navn i skjøte på eiendommen ?  Hvis det er tilfelle må han kjøpe ut din andel eller evt eiendommen selges og således dele evt overskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alt dette har jeg klart uten problem mens jeg samtidig har jobbet fullt. Blant annet fordi jeg hadde jobbet fullt hadde jeg ingen økonomiske bekymringer da det ble slutt mellom meg og barnas far.

Jeg reagerte først og fremst på at det ble antatt at samboeren til ts hadde jobbet 24/7 for å forsørge familien mens ts satt på cafe når barna var i barnehagen. Noen tar valg som ikke nødvendigvis er økonomisk lønnsomme om noe skjer. Jeg mener man skal være litt forsiktige med å dømme det når man ikke vet alle årsakene som ligger bak eller forutsetningene den enkelte har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Håper virkelig at kvinner i 2025 heller bruker tid og innsats på egen kompetanse enn å lage syltetøy. Ingen betaler deg for å gå hjemme og være husmor. De andre tingene du nevner gjør også mødre som jobber heltid. 

Anonymkode: ab80a...f66

Og fedre som jobber heltid og mer enn det.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Moren min gjorde veldig mye med og for oss barna. Vi har ikke greit det samme i min familie fordi begge jobber.

Det er flott hvis du klarer å håndtere en krevende jobb, være fulltidsforelder og alt som skal til med hus og hjem. For de fleste av oss er det krevende.

Anonymkode: b568d...7cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har betalt ned på lån er går det rimelig greit å kreve deling. Om han har sørget for å betsle lån alene, mens du har betalt mat og livsopphold er det vanskelig, men ikke umulig. Du skal kreve vederlag da. Les deg opp. 
Les så mye som mulig på egenhånd, advokat er dyrt. Men for å kreve må du bruke advokat. Sjekk om du har tilgang via forbund, eller kanskje kan få fri rettshjelp (men tvilsomt når du er i jobb). Men søk, finnes mange adv som spes på dette. 

Anonymkode: 27187...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...