Gå til innhold

Gått i den klassiske kvinnefellen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og der kom det vanlige og forutsigbare kvinnehatet, ja. Har du fått med deg at kvinner stort sett går FRA noen, mens menn går TIL noen? 

Sukk, bak framsnakkinga av kvinners valgfrihet ligger....kvinnehat og kontrollbehov.

Derfor trenger vi MER snakk om feminisme og systematiske skjevheter.

Anonymkode: 71d22...650

Har du fått med deg at det stort sett er kvinner som går fra noen? Posten din viser at vi må snakke MER om skadene feminismen påfører samfunnet.

Anonymkode: b568d...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Herregud. Sier en god del om deg. 

Blo voksen og Hold deg til dem informasjon og fakta du har. 

Anonymkode: f1f54...323

Bli voksen faktisk. Måte på hvor sur du skulle bli da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du fått med deg at det stort sett er kvinner som går fra noen? Posten din viser at vi må snakke MER om skadene feminismen påfører samfunnet.

Eh nei, det trenger vi ikke. Ikke med mindre du også har lyst til å snakke om seksuell vold, for eksempel. Partnerdrap… 

Anonymkode: acea5...741

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke at å sette opp kjønn mot hverandre er noe mål, men i min krets er det like mange menn som kvinner som jobber redusert mens barna er små. 

Det beror på hvem av de som tjener best, og hvem som trives best jobben sin. Er det kvinnen, er det det logiske valget for familien. 

Anonymkode: 02559...bd0

Jeg håper jo at det blir mer sånn i større grad, men jeg kjenner ikke til ett eneste tilfelle, utover de som er i rikspolitikken, eller menn som har barn med toppidrettsutøvere. Vi har Erna Solberg, Sylvi Listhug, tror jeg. Mannen til Therese Johaug m.fl. Og enig i at det er det logiske. Men det er nok færre muligheter i typiske mannsdominerte yrker, da disse er i privat sektor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og der kom det vanlige og forutsigbare kvinnehatet, ja. Har du fått med deg at kvinner stort sett går FRA noen, mens menn går TIL noen? 

Sukk, bak framsnakkinga av kvinners valgfrihet ligger....kvinnehat og kontrollbehov.

Derfor trenger vi MER snakk om feminisme og systematiske skjevheter.

Anonymkode: 71d22...650

Kvinnehat, faktisk... Hehe. Okey....  Det jeg ikke kan fordra er snevre perspektiver og ytterpunkter, da kan jeg tendere til å gå på akkord med meg selv og forsøke å balansere ved å lansere noen ytterpunkter selv. Og i en tråd der mannen av flere blir omtalt som en utnyttende egoist, uten at det er fremkommer noe som er i nærheten av å kunne gi grunnlag for å trekke slike konklusjoner, så blir jeg smått provosert. Det er toxic feminisme. Ballen er rund og baken er delt.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.53):

Jeg har vært samboer i 25 år, fått tre barn, jobbet redusert så far kan starte firma som i dag går veldig bra. Brukt all min lønn på hus og barn. Jobbet fullt siste årene men ikke spart noe. Nå vil han ikke være sammen med meg mer, uvisst av hvilken grunn da han ikke har oppgitt noen. Uansett hva gjør man når man plutselig står alene med helt gjennomsnittlig lønn og tre barn under 18? Kan jeg søke husbanken om lån, tror ikke jeg får vanlig lån. Vi har ikke snakket om huset og fordeling eller noe, men kjenner jeg han rett er han gniten og vil gi fra seg minst mulig. Noen råd? 🥺

Anonymkode: e59d7...473

Tja 3 kids under 18 år og mannen tjener godt? Da skal du ha barnebidrag for 3 iallefall. 

Anonymkode: 0959d...612

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kygos skrev (2 minutter siden):

Kvinnehat, faktisk... Hehe. Okey....  Det jeg ikke kan fordra er snevre perspektiver og ytterpunkter, da kan jeg tendere til å gå på akkord med meg selv og forsøke å balansere ved å lansere noen ytterpunkter selv. Og i en tråd der mannen av flere blir omtalt som en utnyttende egoist, uten at det er fremkommer noe som er i nærheten av å kunne gi grunnlag for å trekke slike konklusjoner, så blir jeg smått provosert. Det er toxic feminisme. Ballen er rund og baken er delt.  

Det er fint, og jeg er glad du skrev det. Og så kan du vurdere å depolarisere debatten neste gang, i stedet for å ytterligere polarisere 🙏🏻 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er fint, og jeg er glad du skrev det. Og så kan du vurdere å depolarisere debatten neste gang, i stedet for å ytterligere polarisere 🙏🏻 

Takk for det. Men så er det jo et debattforum, så litt temp må vi ha. Jeg forsøker dog å ikke være den første som lanserer skjevheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh nei, det trenger vi ikke. 

Eh, joda. Feminisme er litt som skremmebildene skapt av jødene på 30-tallet. Farlig tankegods.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eh nei, det trenger vi ikke. Ikke med mindre du også har lyst til å snakke om seksuell vold, for eksempel. Partnerdrap… 

Du vet, de dreper oss som regel ikke hvis vi ikke prøver å gå fra dem…. Hold kvinnene lenket i forholdet så løser det seg.  :ironi:

Anonymkode: ed0da...5fb

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har krav på noe. Han har klart å bygge opp sitt firma fordi du tok ansvar for hus, barn osv. Det er en lov som sier noe ang dette, du skal ikke stå på på bar mark etter et brudd. Anbefaler deg å sjekke kontoen «jussnakk» på insta, hun snakket om dette for en stund siden. 

Anonymkode: 2e61d...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 9.08):

Kan dere få til en avtale? Siden han vil gå kan du f.eks. foreslå at du sitter igjen med huset, ettersom du gjorde hans karriere og bedrift mulig, mens du ga avkall på din karriere? 

Jeg blir like forbannet hver gang jeg tenker på hvor lite rettigheter samboere har. Her er vi i 2025 der veldig mange velger samboerskap fremfor giftemål, og så greier ikke staten å komme med bedre rettigheter.

Anonymkode: 3fbd5...423

Staten har kommet opp med bedre rettigheter. Det er gjennom ekteskap. Samboere velger bevisst ikke å inngå samme avtale som ektepar inngår. 

Anonymkode: b23d4...cc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har krav på noe. Han har klart å bygge opp sitt firma fordi du tok ansvar for hus, barn osv. Det er en lov som sier noe ang dette, du skal ikke stå på på bar mark etter et brudd. Anbefaler deg å sjekke kontoen «jussnakk» på insta, hun snakket om dette for en stund siden. 

Hvilken lov skal det være? De er bare samboere, de er ikke gift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Staten har kommet opp med bedre rettigheter. Det er gjennom ekteskap. Samboere velger bevisst ikke å inngå samme avtale som ektepar inngår. 

Samboere kan fremdeles inngå private avtaler. Det synes som om TS ikke har gjort det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken lov skal det være? De er bare samboere, de er ikke gift.

Det har i tråden vært referert til en lov som kan gi en samboer som har barna største delen av tiden rett til å fortsatt bo i en bolig som er eid av den andre samboeren. Men da ved å kjøpe ut den andre (jeg antar at det ikke er tilfelle for TS, men hun har vel meldt seg ut av diskusjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (På 8.5.2025 den 21.37):

Og hun har levd med en forsørger som har jobbet 24/7 for familien. Sikkert hardt å gå på cafe mens ungene er i barnehagen og mannen jobber 12 timer for husholdningens økonomi. 

Hvor har du det fra at han har jobbet noe mer enn alminnelig arbeidstid? 

Anonymkode: 6633e...78e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Anbefaler at du hyrer advokat med peiling i ditt tilfelle. Samboere med felles barn sine rettigheter er nå styrket når det gjelder dette området, så les deg opp på dette. 

Anonymkode: a7d53...4e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (På 8.5.2025 den 21.37):

Og hun har levd med en forsørger som har jobbet 24/7 for familien. Sikkert hardt å gå på cafe mens ungene er i barnehagen og mannen jobber 12 timer for husholdningens økonomi. 

Nå har ts delt veldig lite informasjon. For alt vi vet så har hun betalt minst halvparten av alt mens han har brukt tiden og eventuelt overskudd på eget firma. Det er absolutt ikke sikkert hun har hatt råd til eller ønske om å gå på cafe. Kanskje hun har brukt tid på safte/sylte/bake brød/lage rimelig mat fra bunnen/vedlikeholde hjemmet/reparere klær/finne gode tilbud på brukte klær/sykler/leker. Jeg synes du hopper veldig raskt til en konklusjon som du ikke har grunnlag for å trekke.

Anonymkode: f943e...229

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har i tråden vært referert til en lov som kan gi en samboer som har barna største delen av tiden rett til å fortsatt bo i en bolig som er eid av den andre samboeren. Men da ved å kjøpe ut den andre (jeg antar at det ikke er tilfelle for TS, men hun har vel meldt seg ut av diskusjonen).

Ja. De må da leie den til markedspris…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kontakt gjerne advokat for å få vite hvor landet ligger.

Men prøv å løs det i minnelighet med mannen. Hvis begge er rimelige så er det antageligvis til alles beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...