Gregarious Skrevet 8. mai #21 Skrevet 8. mai Det finnes unntak når det gjelder urimelig berikelse, men det er svært vanskelig å vinne en slik sak med mindre det er helt opplagte årsaksforhold. 2
Kygos Skrevet 8. mai #22 Skrevet 8. mai (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å være naiv og godtroende er ikke synonymt med viljeløs eller forsvarsløs. Å trekke lasset sammen, og investere i en felles fremtid er ikke tafatt. Det er heller ikke noe som kun rammer kvinner, det er nok tråder om menn i samme situasjon. Og derfor meningsløst å gjøre det til en kjønnsproblemstilling. Anonymkode: 02559...bd0 Poenget er at ble stemplet som utnytting og egoistisk. Å jobbe redusert fordi partner jobber mye og forsørger familien er ikke utnytting i mine øyne. Endret 8. mai av Kygos
AnonymBruker Skrevet 8. mai #23 Skrevet 8. mai Håper mange damer og menn leser dette og tar lærdom. Skriv samboerkontrakt mens forholdet er rosenrødt, få hjelp via advokat. Ikke vær dumme og la dere utnytte. Anonymkode: 681d8...30c 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært samboer i 25 år, fått tre barn, jobbet redusert så far kan starte firma som i dag går veldig bra. Brukt all min lønn på hus og barn. Jobbet fullt siste årene men ikke spart noe. Nå vil han ikke være sammen med meg mer, uvisst av hvilken grunn da han ikke har oppgitt noen. Uansett hva gjør man når man plutselig står alene med helt gjennomsnittlig lønn og tre barn under 18? Kan jeg søke husbanken om lån, tror ikke jeg får vanlig lån. Vi har ikke snakket om huset og fordeling eller noe, men kjenner jeg han rett er han gniten og vil gi fra seg minst mulig. Noen råd? 🥺 Anonymkode: e59d7...473 Jeg forstår ikke helt? Hvis du eier en del av huset er ikke dette noen «klassisk kvinnefelle». En klassisk kvinnefelle er når kvinnen betaler for barna, mat og ting til hjemmet, men ikke eier en del av boligen. Anonymkode: 859ba...d3c 2 2
Maleficenta Skrevet 8. mai #25 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om han er egoist. Så er jo henne like naiv som lar seg utnytte da.. Man har faktisk ansvar for eget liv selv om man bor med en annen. Ingen forhold er skrevet i stein, så at det kan bli slutt en dag bør jo alle ha en plan for.. Anonymkode: 811f9...467 Ja men han er verst som utnytter en godtroende person. Hun hadde vel ikke trodd dette om mannen hun elsker sikkert. Ja hun var litt dum her, likevel er han verst 1 1
Miss Clara Skrevet 8. mai #26 Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (4 minutter siden): Ja men han er verst som utnytter en godtroende person. Hun hadde vel ikke trodd dette om mannen hun elsker sikkert. Ja hun var litt dum her, likevel er han verst Hvordan vet du at han utnytter henne. Ha om dette var avtalen dem hadde. Selv om hun har brukt alle sine penger på huset, vet vi ikke hvor alle pengene hans har tatt veien. Kanskje han har forsørget henne og barna.. At hun da ikke har sikret seg, er jo ikke hans feil. 1
Maleficenta Skrevet 8. mai #27 Skrevet 8. mai Miss Clara skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at han utnytter henne. Ha om dette var avtalen dem hadde. Selv om hun har brukt alle sine penger på huset, vet vi ikke hvor alle pengene hans har tatt veien. Kanskje han har forsørget henne og barna.. At hun da ikke har sikret seg, er jo ikke hans feil. Mulig de hadde en avtale men slik ts uttrykker seg så vedder jeg på at dette er en avtale han manipulerte henne til å gå med på 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #28 Skrevet 8. mai Mener du at du ikke eier huset dere bor i? At det kun står på han? Anonymkode: 2f9c6...f10
AnonymBruker Skrevet 8. mai #29 Skrevet 8. mai Det er vanskelig å gjøre noe med i ettertid, hvis du ikke eier bolig og bare er samboer. Jeg tenker jo at det er svært skammelig hvis han ikke deler med deg etter 25 års forhold der begge har bidratt. Men da er mannens moral og samvittighet ditt eneste skjold. Og det var jo utrolig uansvarlig av deg å sette deg selv og dine barn i en slik situasjon. Anonymkode: 5df9f...1a3 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #30 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om han er egoist. Så er jo henne like naiv som lar seg utnytte da.. Man har faktisk ansvar for eget liv selv om man bor med en annen. Ingen forhold er skrevet i stein, så at det kan bli slutt en dag bør jo alle ha en plan for.. Anonymkode: 811f9...467 De har vært sammen såpass lenge at det er sannsynlig de avtalene ble satt når hun var umoden. Anonymkode: 901d6...8c2 2
Miss Clara Skrevet 8. mai #31 Skrevet 8. mai (endret) Maleficenta skrev (39 minutter siden): Mulig de hadde en avtale men slik ts uttrykker seg så vedder jeg på at dette er en avtale han manipulerte henne til å gå med på Ja for det er jo alltid mannen som er slem, utnytter, ikke bryr seg, aldri stiller opp. Endret 8. mai av Miss Clara 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #32 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De har vært sammen såpass lenge at det er sannsynlig de avtalene ble satt når hun var umoden. Anonymkode: 901d6...8c2 Så da er hun unnskyldt for å ikke ta ansvar for sitt eget liv? Anonymkode: 811f9...467 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #33 Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (38 minutter siden): Mulig de hadde en avtale men slik ts uttrykker seg så vedder jeg på at dette er en avtale han manipulerte henne til å gå med på Det var da en voldsom kvinne-sentrisk tolkning? Vi venter på en avklaring fra TS på om hun eier 1/2 huset Anonymkode: b568d...7cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #34 Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (5 timer siden): Huff. Får vondt av deg. Syns det høres ut som mannen din har utnytta deg for å oppnå egen vinning. For en egoist. Du måtte ofre livet ditt for at han skulle startet drømme firmaet sitt. Rasshøl. Hadde han noen gang brydd seg et kvekk om deg, hadde han kompensert deg for tapet. Men han driter i deg. Nok en gang et tøyseinnlegg fra deg. Tror aldri jeg har lest noe gjennomtenkt og vettugt fra den kanten. Anonymkode: e7316...455 1 2
Brunello Skrevet 8. mai #35 Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (56 minutter siden): Ja men han er verst som utnytter en godtroende person. Hun hadde vel ikke trodd dette om mannen hun elsker sikkert. Ja hun var litt dum her, likevel er han verst Man kan også snu på det. Han har jobbet kjempemasse for at hun og barna skal ha det godt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #36 Skrevet 8. mai Gå i fra deg uten å gi deg en grunn? Anonymkode: c8715...138
AnonymBruker Skrevet 8. mai #37 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uansett hva gjør man når man plutselig står alene med helt gjennomsnittlig lønn og tre barn under 18? Kan jeg søke husbanken om lån, tror ikke jeg får vanlig lån. Jepp, husbanken kan være begjelpelig her, det er soleklart verdt forsøket. Du virker å falle innunder flere av deres kriterier. "Kvinnefelle" er vel er dog et ord vi ikke bruker lengre i 2025, håpet jeg. Anonymkode: abc2c...071
Perle Skrevet 8. mai #38 Skrevet 8. mai (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Gå i fra deg uten å gi deg en grunn? Anonymkode: c8715...138 Han har vel truffet noen ny, da... Menn med mindreårige barn, hvis må følges opp 50/50 (altså ikke utflyttede barn som klarer seg selv), går IKKE fra gratis hushjelp, kokke og tilgang på regelmessig sex med mindre de har funnet noe "bedre". (les ofte yngre), som får de til å miste både det store og lille hodet. Ts! Hadde sjekket alt han hadde av sosiale medier, jobb og hobbyrelasjoner. Han blir lettere å ha med og gjøre om han har svart samvittighet. Det er uansett umulig for oss å komme med råd til deg når du ikke engang oppgir om dere er gifte eller om du i det hele tatt er medeier.. Endret 9. mai av Perle leifer 6 1
Maleficenta Skrevet 8. mai #39 Skrevet 8. mai Brunello skrev (43 minutter siden): Man kan også snu på det. Han har jobbet kjempemasse for at hun og barna skal ha det godt. For at han skal ha det godt. Hadde han ønsket det for ts hadde han fridde eller tatt opp det med samboerkontrakt. Ts skulle krevd samboerkontrakt da men... 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #40 Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (31 minutter siden): For at han skal ha det godt. Hadde han ønsket det for ts hadde han fridde eller tatt opp det med samboerkontrakt. Ts skulle krevd samboerkontrakt da men... Nei, det blir regelrett for simpel tankegang. Eller kjenner du vedkommende? Anonymkode: abc2c...071 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå