Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du skulle gitt et terningkast på hvor lykkelig og hvor bra du har det i livet nå, hva ville du valgt da? Forklar gjerne hvorfor.

jeg ville valgt 2 eller 3

+ ok økonomi

+ eier leilighet 

+ barn jeg setter høyt.

- ensom / venneløs 

- jobb jeg ikke trives i

- vanskelig for å komme i kontakt med mennesker, vanskelig får å starte samtaler.

- i et forhold jeg ikke trives i.

Anonymkode: c2064...20f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Svinger mellom 5-6. Har enkelte stunder der jeg er ned mot 3, men det varer ikke lenge. 

Godt ekteskap, god økonomi, mange interesser, en jobb jeg liker veldig godt og som også er fleksibel. Ingen sykdom eller vondter. 

Men har opplevd litt for mange tap på kort tid. Og selv om jeg elsker jobben min 90% av tiden, er det også krevende situasjoner til tider. 

Anonymkode: af351...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Solid 5'er.

Jeg har en flott mann som jeg har vært sammen med siden videregående, bor på et småbruk med dyr, har god økonomi, ingen barn, mange gode venner, men skulle gjerne bodd nærmere familien så det trekker det ned til 5.

Anonymkode: 7eb0e...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå terningkast 1! Haha, jeg falt på tur og brakk ankelen, mye smerter og skikkelig nedstemt og jævlig. 

Ellers vil jeg sagt jeg er på en terningkast 5 tross at det meste ikke funker helt som jeg vil i livet. Jeg har jobbet mye med tankesett i det siste, og i stedet for å ønske at jeg var et annet sted i prosessen med å bedre livet mitt, så har jeg begynt å fokusere på her og nå. Når jeg tenker at denne delen av prosessen, der jeg er mye alene, ikke har jobb/studier men alt jeg gjør er å bedre helsa, det er faktisk heller ikke noe som kommer igjen. Denne nøkkelen har hjulpet meg å finne mye mer nysgjerrighet for eget liv, noe som gjør at selv om jeg stort sett er misfornøyd med livsomstendighetene mine når en ser på de store linjene, så er jeg også lykkelig i hverdagen. 

+ en veldig god venninne

+ tillit til at jeg og typen kan få det til å funke i fremtiden

+ jeg tror på egenbehandlingen jeg gir meg selv for traumer, og tror på at det går an å få det bra etter alt jævelskapet jeg har vært gjennom

+ det er vår, og sol, herregud så mye det har å si! 

+ hjelp til å handle sånn at det ikke får fatale konsekvenser at jeg ikke tør/orker å gå utenfor huset

- et forhold med en mann jeg ikke har snakket med på månedsvis, med en dysfunksjonell historie

- utenfor jobb/studier og medfølgende dårlig økonomi

- lite kontakt med noen utenom venninna mi

- ingen oppfølging fra helsevesenet for lidelsene mine

- fysiske og psykiske lidelser

Anonymkode: 75ef0...1f6

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

på en scala fra 1 - 10, stort sett 8, 10 når jeg tar meg tid til å kjenne etter, jeg er tilfreds med livet mitt, jeg har en fantastisk partner som av og til irrieterer ræva av meg, jeg har fine barn som har partnere, barnebarn, en god jobb med flotte kollegaer og grei lønnm stort hus, båt, biler, motorsykler, naust og hele pakka egentlig og det er lite som trekker ned.. Jeg har gode venner og sosiale relasjoner, det jeg savner er mer tid til å gjøre det man ønsker og har lyst til samt at jeg er kronisk syk så mye begrenser seg og drar ned de dagene jeg ikke fokuserer på hva bra jeg faktisk har det. 

Anonymkode: 7c889...f4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror for det meste jeg ligger på en 6-er? Altså at jeg har det ganske så fint, men med enkelte ting som trekker ned.

Pluss er at jeg har den mest fantastiske mannen som er min bestevenn, at jeg/vi har mange prosjekter og sjelden kjeder oss. At vi har god nok økonomi til å gjøre det meste vi drømmer om. At mannen min er veldig lik meg, og at vi derfor jobber sammen mot større mål sammen. Minus er at jeg sliter en del med helsen, angst pluss enkelte fysiske plager som begrenser meg litt. Ellers kunne jeg tenkt meg å flytte, elsker huset, men kunne tenkt meg større plass og mer turområder. Ellers har jeg lite venner, men det er egentlig selvvalgt. 

Anonymkode: 299f1...7ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si rundt 5 på det jevne, også faller jeg ned til 3-4 noen ganger og opp til 6 andre ganger.

Anonymkode: 743c6...14e

AnonymBruker
Skrevet

4 kanskje? 

Trives i jobben

Har en gøy hobby som gir meg mye 

Har en fin sønn 

Er stort sett frisk, annet enn ADHD og har slitt mye med depresjon. Sliter litt med en selvdiagnostisert spiseforstyrrelse, så mat er vanskelig 

Eier leiligheten min som er trygg og god og med nydelig utsikt og veranda

Sånn passe med venner, skulle bare hatt litt flere å ha kontakt med i hverdagen. Har mest venner som finner på ting innimellom, men ikke så mye kontakt mellom møtene

Litt dårlig økonomi, bekymrer meg mye og har ikke råd til så mye ekstra 

Er foreløpig singel 

Synes det er vanskelig å være mamma alene 

Lite hjelp til barnepass fra familie 

Anonymkode: c462e...55e

AnonymBruker
Skrevet

2-3

Har kronisk sykdom som trolig gjør meg ufør, økonomien er stram som følge av dette, forholdet skranter og et alvorlig sykt barn krever veldig mye. 

Disse tingene trekker ned.

Anonymkode: a5c29...c48

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

5 vil jeg si. 

Er i et flott samboerskap, har verdens skjønneste datter og venter ei lita jente til i august. Går drømmestudiet og har jobben klar til jeg er ferdig å studere. Nettopp kjøpt nytt hus

Det som trekker ned fra 6 er at økonomien min er litt trang for tiden, men det er midlertidig så kommer opp dit igjen etter hvert

Anonymkode: 4f9a7...16d

AnonymBruker
Skrevet

Aldri over 2. Hva er det og glede seg over her i livet uansett?

Anonymkode: daa13...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye fint i livet mitt, så på utsiden så ser alt bra ut. Men inni meg så er ikke ting bra, vil si 1-2. På det beste så kan jeg nå 3. Jeg klarer ikke å glede meg over livet. 

Anonymkode: 4899d...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Aldri over 2. Hva er det og glede seg over her i livet uansett?

Anonymkode: daa13...f7e

Folk skriver jo i tråden eksempler på ting man kan glede seg over i livet.

Anonymkode: 743c6...14e

AnonymBruker
Skrevet

Lykke er ingen konstant greie,det svinger fra en til 4 hele tida. 

Anonymkode: b65e5...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka: Eggløsning, fint vær, fikk en positiv beskjed på jobb, stort sett fornøyde barn, har fått en del alenetid. Mellom 9-10 av 10.

Ligger i snitt rundt 8 av 10 til vanlig. 

Har fått stort sett alt jeg ønsker meg, men savner ofte litt frihet, bor ikke på drømmeplassen min, og er ikke helt fornøyd med vekta mi. Derfor er jeg ikke alltid helt på topp på lykke.

Anonymkode: 3f54b...53d

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ektemann som jeg har hatt det vidunderlig med i 20 år💕 Vi får fortsatt ikke nok av hverandre.

Jeg har to friske, fantastiske barn som jeg har et meget godt forhold til 🥰

Jeg har bodd i flere land og reist mye.

Vi bor på et vakkert sted, og har det godt økonomisk.

Jeg har en kronisk tilstand som gjør at jeg blant annet blir raskt utmattet, så jeg er ufør.

Det følger også mye annet grums med tilstanden.

Det er trist å ha slike begrensninger, men jeg begynner å innfinne meg med at det er slik det er rett og slett.

Jeg har ingen familie igjen. Alle er gått bort. 

Jeg vil, som alltid, sette 10.

Fordi jeg er ekstremt ydmyk og takknemlig over å få lov til å være på denne jord ❤️ 

Anonymkode: 06b5a...45c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt. Har ikke jobb, helsa svikter, evig ufrivillig singel, og har rundet førti. Er slank og eier et lite hus, men sånn ellers er det dårlig stilt.

Anonymkode: 8c2ab...c4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger nok på en 1.😔

Er svært ulykkelig enslig. Det var mye min feil at det ble slutt med drømmemannen min, på grunn av psykisk uhelse jeg ikke klarte å ta tak i. Jeg har mistet absolutt alt det viktigste jeg hadde, verdens kjekkeste mann, hele svigerfamilieslekta, som var som min egen familie, ungene har valgt å bo 100% hos far fordi han bor nærme skole og venner, og underveis i livet har vennene mine gått fra å være venner til å bli bekjente. Jeg kan allikevel kjenne på lykke innimellom, men hver gang jeg tenker på hva jeg hadde, ønsker jeg bare å forsvinne i et sort hull for alltid😭 Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne klare å bli faktisk lykkelig igjen. Og på toppen av det hele er jeg syk og får det nesten ikke til å gå rundt økonomisk.. 😔 Feit er jeg også. 

Anonymkode: cc20d...600

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen skulle ha bedømt meg fra utsiden nå, så ville de nok ha sprengt skalaen ned til minus 25. Men jeg føler på en balanse inni meg på tross av motgang, det kan ikke vedvare da, og den er uavhengig av ytre omstendigheter. Og så er ikke livet mitt over med tanke på fremtidige valg. Det er imidlertid mye å fikse opp i, noe som ikke gjør det tomt og meningsløst. Jeg har ikke rare greier på samvittigheten.

Anonymkode: 05840...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Lykkelig! 8/10 føler meg tilfreds det går rundt økonomisk og stresser lite og føler meg mer hel og fullkommen enn noen gang i livet og kjæligheten for mitt barn er det beste!

Anonymkode: 28019...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...