AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:46 #1 Del Skrevet torsdag kl 09:46 Alle har forskjellige regler og jeg blir helt svimmel. Jeg har arvet 500 000 kr og vet ikke hva det skal brukes på i fremtiden, så vil ikke låse det til bolig. På oversikter over flere banker så er det så mye ukjente banker. Men vil heller ikke velge DnB (min hovedbank). Snuser litt på sparebank Hadeland. Jeg bryr meg ikke om uttak, men vil ikke ha krav om å sette inn mer penger heller (trang økonomi). Vil ha bra rente og ikke så mye kostnader ved uttak. Noen som vet om en oversiktlig søke side, eller vet om en bank som passer? Og hva tenker dere om ukjente banker? Er 33 år, ingen lån men eier heller ingenting Anonymkode: 7df4c...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:54 Det er ikke farlig å velge en ukjent bank, så lengde den driver lovlig i Norge og pengene er sikret. Hva er renta du ser på i Sparebank Hadeland? Jeg tenker at man nå bør sikte mot 5 %. Anonymkode: dff10...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:59 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:59 Google: bestesparekonto og voila: https://blogg.renteradar.no/innskuddsrente-hvor-far-du-best-rente/ Anonymkode: 930bf...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:02 #4 Del Skrevet torsdag kl 10:02 Jeg bytter stadig vekk, da det endres over tid. Kombinasjon av fastrenteinnskudd og vanlig høyrente, litt avhengig av hva jeg har tro på fremover. Denne er best for å finne løsninger, og er helt uavhengig på alle måter https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/ Anonymkode: e4066...043 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:46 #5 Del Skrevet torsdag kl 11:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle har forskjellige regler og jeg blir helt svimmel. Jeg har arvet 500 000 kr og vet ikke hva det skal brukes på i fremtiden, så vil ikke låse det til bolig. På oversikter over flere banker så er det så mye ukjente banker. Men vil heller ikke velge DnB (min hovedbank). Snuser litt på sparebank Hadeland. Jeg bryr meg ikke om uttak, men vil ikke ha krav om å sette inn mer penger heller (trang økonomi). Vil ha bra rente og ikke så mye kostnader ved uttak. Noen som vet om en oversiktlig søke side, eller vet om en bank som passer? Og hva tenker dere om ukjente banker? Er 33 år, ingen lån men eier heller ingenting Anonymkode: 7df4c...ac2 Aldri vært skeptisk til ukjente banker. Bytter bank som jeg bytter truse, nesten Den som har best rente har sparepengene mine. Sørger bare for at de er godkjent i norge og dekket av bankenes sikringsfond. Det kan du bare google for å sjekke tror jeg, de aller fleste bankene som opererer i Norge er det, eller kanskje alle rett og slett. Finn ut hvilken bank som gir deg best avkastning på pengene dine. Aldri hørt om noen som krever innskudd... Anonymkode: ea7a9...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:20 #6 Del Skrevet torsdag kl 12:20 Som en annen nevner her: finansportalen.no er eneste sted å besøke. Nettsiden er drevet av forbrukerrådet. Alle bankene her er altså trygge. Velg om du vil ha fastrente med binding eller konto uten bruksbegrensninger. Du som skal passe på pengene dine bør tilby mer enn 5%. Vil du ha konto med månedlig kapitalisering (kontra årlig) så klikker du inn på «Flere detaljer» på det enkelte spareproduktet. En konto hos hvilken som helst av disse bankene ordner du online på 10 min. Anonymkode: a86b2...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:14 #7 Del Skrevet torsdag kl 16:14 AnonymBruker skrev (6 timer siden): pengene er sikret. Sikret av innskuddsgarantien, vel å merke. Jeg brukte finansportalen og fant bank med svært høy innskuddsrente sammenlignet med mange andre. Jeg hadde ikke hørt om den før, men pengene er garantert (opp til to millioner kroner), så jeg kjørte på. Fungerer fint Dette er da uten å vurdere fond eller andre sparingsmetoder, men altså ren sparingskonto. Tidsbetingelse når det kommer til uttak, som må varsles på forhånd, men ikke noe utover det. Anonymkode: 1ba37...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #8 Del Skrevet torsdag kl 20:04 Mine krav var ubegrensede antall uttak og månedlig utbetaling av renter. Sjekket deretter finansportalen. Jeg ønsker heller ikke å støtte de som pusher kredittkort og forbrukslån så endte opp med Bulder Bank. 4,5% rente. Blir da effektivt noe høyere pga månedlig kapitalisering pluss at man får kundeutbytte årlig. Liker konseptet men bor ikke så bynært og de kan derfor ikke tilby meg boliglån. Har derfor en annen bank i tillegg. Anonymkode: 9389a...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:53 #9 Del Skrevet torsdag kl 21:53 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sikret av innskuddsgarantien, vel å merke. Jeg brukte finansportalen og fant bank med svært høy innskuddsrente sammenlignet med mange andre. Jeg hadde ikke hørt om den før, men pengene er garantert (opp til to millioner kroner), så jeg kjørte på. Fungerer fint Dette er da uten å vurdere fond eller andre sparingsmetoder, men altså ren sparingskonto. Tidsbetingelse når det kommer til uttak, som må varsles på forhånd, men ikke noe utover det. Anonymkode: 1ba37...4c7 Hva er "svært høy innskuddsrente"? Anonymkode: 87180...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:23 #10 Del Skrevet fredag kl 01:23 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Google: bestesparekonto og voila: https://blogg.renteradar.no/innskuddsrente-hvor-far-du-best-rente/ Anonymkode: 930bf...ceb Denne viser jo ikke de som har best rente. Anonymkode: 5b9d7...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå