Gå til innhold

Rosa hår på 7-8 åring.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jentungen har så lyst på rosa hår. Sånne spraybokser farger på alt og gjør håret så sykt flokete. Tenkte kanskje bruke en sånn color bomb conditioner bare på underhåret. Tenker dere at det er ok? De går vell ut sånn etter 2-3 uker. 

Anonymkode: 16908...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, jentungen har så lyst på rosa hår. Sånne spraybokser farger på alt og gjør håret så sykt flokete. Tenkte kanskje bruke en sånn color bomb conditioner bare på underhåret. Tenker dere at det er ok? De går vell ut sånn etter 2-3 uker. 

Sjukt mye giftstoffer i de der.

Anonymkode: dd5da...944

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen fikk farge håret sjokkrosa sommeren hun ble 8. Det var et veldig tungt år for familien og vi trengte alle noe oppmuntrende. En så uskyldig ting som å farge håret var det minste vi kunne la henne få lov til.

Hun ELSKET det. Farget det opp igjen et par ganger og hun hadde vel rosa hår i ca 3-4 måneder til sammen. Lot det gå ut naturlig når hun ikke hadde "behov" for den adspredelsen lenger. Brukte Manic Panic som er mild og fin mot håret.

Anonymkode: e74d7...748

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør og skjønner ikke helt hva folk mener om barnevern og alt det der. Det er såååå mange små jenter som vil ha rosa hår fordi det er søtt og de liker rosa. Ikke fordi de er trashy jenter, i alle dager.

Iallefall, jenta mi på 6 år får av og til rosa striper eller effekter i håret. Jeg bruker rosa fargekur fra Moroccanoil. Jeg legger partier/striper og bruker folie slik at det ikke skal komme i kontakt med hodebunn eller huden generelt. 

Anonymkode: 83e7f...ebe

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er frisør og skjønner ikke helt hva folk mener om barnevern og alt det der. Det er såååå mange små jenter som vil ha rosa hår fordi det er søtt og de liker rosa. Ikke fordi de er trashy jenter, i alle dager.

Iallefall, jenta mi på 6 år får av og til rosa striper eller effekter i håret. Jeg bruker rosa fargekur fra Moroccanoil. Jeg legger partier/striper og bruker folie slik at det ikke skal komme i kontakt med hodebunn eller huden generelt. 

Meg igjen her... glemte å si at å farge med hårfarge, selv om det er semi permanent, ville jeg aldri gjort i den alderen der! Bruk balsam eller kur med farge i. Er hun lyshåret sitter det i flere vask. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I klassen vår, er det to gutter som har farge i håret. Semipermanent tror jeg, for de har hatt dem noen uker. De går i 3. klasse. Null problem. Hår er bare hår! La de ha det litt gøy. 😊 Det kan klippes, og fargen går ut etter hvert.

Anonymkode: 5100d...e76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på barneskolen på 90-tallet fikk jeg hjelp av bestevenninnen min til å farge håret knæsj oransje - hadde så lyst til å være som Geri i Spice Girls 🤣 både panna og nakken var oransje i minst en uke, for lite visste vi at fargen satte seg på huden også 🤭 Kan dog bekrefte at jeg ikke har vært involvert med barnevernet, blitt kalt trashy eller sett ned på av samfunnet. Lol. 

Jeg har en datter på samme alder som deg ts og ville helt klart latt henne farge håret dersom hun ønsket det. Det er jo bare hår 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlertidig farge eller hårkur med farge, mange i 1 klasse osv som farker håret rødt/rosa blått innimellom :)  kan jo f.eks bare ta tuppene eller luggen

denne var det nesten ingenting igjen av etter en vask, håret ble ikke flokete og tørt

https://www.med24.no/fargebomber/milk-shake-whipped-cream-light-pink-100-ml?gad_source=1&gad_campaignid=16818572360&gbraid=0AAAAADlQ2xsFdorTHwXWmKGOnkNfjxdfZ&gclid=CjwKCAjwz_bABhAGEiwAm-P8YbSo_DAZ8IMPpyiiCTUjaHeV4jL4Sx2WDwPUqWZg-HJUvoE-YB08vRoCYBYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds 

- min 5 åringe gutt fikk "rødt" hår som varte et par dager, storesøster på 8 ville bare ha luggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på barneskole og veldig mange av 2.-4.-klassingene farger håret med semipermanent hårfarge :) 

Anonymkode: 1cc9f...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine unger har aldri fått lov til å farge håret. 

Man må jo også ha helt lyst hår for at sånne sjampo-farger skal kunne synes. Den ene sønnen min ønsket å farge håret i en sjokk-farge en gang, men siden han har mørkt hår, hadde han jo måttet bleke det først... Totalt uaktuelt. Han får vente til han er 18... 

Anonymkode: 7abd0...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.19):

Helt innafor. Sønnen min var veldig interessert i å farge håret sitt da han var på den alderen. Moren min er frisør, så hver gang han var der fikk han litt spray-farge på håret som gikk ut etter noen dager. Er bare bra at hun vil utforske ulike stiler osv. :)  Bare pass på hva slags type spray du bruker, og at den er trygg på barn. ❤️ 

Anonymkode: e2ae1...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er hennes hår, som sitter på hennes kropp. La henne bestemme det selv. Det er så lite råderett over eget liv de små har, at håret burde de iallefall få bestemme over. Det gror ut igjen. 

Det viktigste her er at hun føler seg vel. Ikke at mor eller far synes det er fint eller ikke.

Anonymkode: 50717...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rosa er vell helt ok på jenter. Hadde det vært blått derimot så hadde jeg nektet plent (politisk farge).

Anonymkode: ac493...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen som har nevnt men vi brukte slik «pudder», på lyst hår vises det godt og varer i et par dager. Setter seg ikke igjen på klær eller putetrekk. Pluss at de koster noe sånn som 20 kroner på Normal, så veldig enkel og billig løsning. 

Anonymkode: 3090c...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Latt barnet mitt ha sine faser og støttet det. Såklart fått kjeft i senere tid om hvorfor jeg ikke sa noe når vi ser tilbake i fotoalbum

Anonymkode: 62cee...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...