Gå til innhold

Hjelp! Platania elendig ferie i vente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie for første gang på mange år pga sykdom og økonomi har det ikke vært mulig for meg å reise noen steder.

Nå når det nærmer seg søkte jeg litt rundt på nett, og det ser virkelig ikke bra ut. Hagler med kommentarer om "mest usjarmerende sted" dårlige strender, bråkete og ja...

Noen som har vært der eller 8 nærheten og kan gi noen tips om dagsturer til andre steder på øya som ikke er for pang reisetid og det man kan oppleve litt annet miljø enn slik det virker som Platania har?

Jeg reiser alene for å slappe hovedsakelig, glad i Strand og sol og små koselige kafeer.

Tar i mot tips med stor takk! 

Anonymkode: 877f7...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reis til Kreta. Mye bedre. 

Anonymkode: cf096...a54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Reis til Kreta. Mye bedre. 

Hva mener du egentlig? Platania ligger vel på Kreta? 

Jeg kan ikke ombooke nå, hadde håpet på noen konkrete tips til steder å besøke, 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg tok bussen til Chania som var en koselig by, men vanvittig full av mennesker. Dette var vel i juli. 

Anonymkode: 6e73f...2a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du egentlig? Platania ligger vel på Kreta? 

Jeg kan ikke ombooke nå, hadde håpet på noen konkrete tips til steder å besøke, 

Hahaha! Jeg skulle skrive karpathos!! Som ligger redd ved siden av Kreta! 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der en gang og er enig i at det er usjarmerende, men du kan få en fin ferie allikevel. Kos deg på stranda, den er helt ok 😊

Anonymkode: 2f7fd...7d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lei deg en moped og reis rundt. Beste måten å oppleve Kreta på!

Ikke tenk på de negative omtalene, du får fint vær, strand og bad :)

Anonymkode: afd6d...faf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel 17 år siden jeg var der sist. Jeg mener å huske at det var en grei ferie. Det jeg likte veldig godt var turen til Elafonisi (rosa strender, blått vann). Helt fantastisk hvis man liker sånt 🥰 Jeg tror mamma bestilte utflukten via reiseselskapet den gangen. Anbefaler å sjekke det ut.

Anonymkode: aed74...4b0

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg ikke vært der på over 10 år, men har alltid likt platanias godt som en base. Det er jo veldig charterstemning, men jeg syntes det var gode vibber, fin størrelse og fine strender. Så er jo Chania veldig nærme om man ønsker noe mer «autentisk» :) 

Jeg er veldig bereist både med og uten charter, og skulle jeg dratt til Kreta igjen (og vært mest opptatt av strand og basseng) hadde jeg ikke nølt med platanias. 

Det spørs gjerne mest hva slags ferie/sted du hadde sett for deg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi var der for ca 15 år siden, og jeg mener vi hadde en hyggelig ferie. Vi reiste ut med buss til en strand der skilpaddene pleide å legge egg, og så tok vi buss til et kloster som var åpent for turister. Det var mye god mat, basseng på hotellet og fin strand.

Anonymkode: 150b1...45f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror du får en fin ferie TS, slike dårlige tilbakemeldinger sier litt om de som skriver dem også, leser man mellom linjene.. 

Anonymkode: 63b51...335

• Liker 4
Skrevet

Jeg digger Kreta og Platanias. 

God tur 😎

• Liker 5
Skrevet

Meld deg på bussturer som arrangeres.  Da får du sett mye av landskapet og besøke koselige landsbyer. 

Dra på Therino i Platanias og spis lammekoteletter, beste jeg har smakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skal på ferie for første gang på mange år pga sykdom og økonomi har det ikke vært mulig for meg å reise noen steder.

Nå når det nærmer seg søkte jeg litt rundt på nett, og det ser virkelig ikke bra ut. Hagler med kommentarer om "mest usjarmerende sted" dårlige strender, bråkete og ja...

Noen som har vært der eller 8 nærheten og kan gi noen tips om dagsturer til andre steder på øya som ikke er for pang reisetid og det man kan oppleve litt annet miljø enn slik det virker som Platania har?

Jeg reiser alene for å slappe hovedsakelig, glad i Strand og sol og små koselige kafeer.

Gamlebyen i Agia Marina : gå avstand. 

Strendene er helt greie, og restaurantene leverer strandsenger med komfort.  

Anonymkode: 1f627...493

• Liker 3
Skrevet

Elsker Platanias jeg, vært der rundt 8 ganger om ikke mer 😄 Skal sies at det er 4-5 år siden jeg var der sist da.. 

Bli med på tur til Falassarna - nydelig strand og hav, og mindre folk enn Elafonissi. Snorkletur eller bare båttur rundt øya som ligger utenfor stranda i Platanias er også å anbefale! 

Restauranter: Mitsos Seaside Restaurant i Agia Marina 🙏 Og Cosmos som ligger litt høyt oppe med HELT fantastisk utsikt. Book bord til solnedgangen. 

Goood tur 😍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Platanias/Agia Marina 4 ganger. Kost meg veldig hver gang! 

Jeg ville reist for å se Knossos 😊

Anonymkode: 45dbc...628

• Liker 3
Skrevet

Chania er en liten busstur unna, der er det mer greske vibber, små smug, vin på bordet og god gresk mat - lite strand dog. 
Du kan ta lokalbussen, koster et par euro og er helt ok transport. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lei deg en moped og reis rundt.

Har du et dødsønske…?

Anonymkode: 0243f...a95

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner ikke, har du bestilt uten å gjøre research?!

Anonymkode: 0243f...a95

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel de som har negative opplevelser som legger igjen anmeldelser.

Men hvorfor googlet du ikke stedet før du bestilte?

Anonymkode: 97720...66f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...