AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #1 Del Skrevet i går, 09:08 Hva har det endret fått av info om RS vaksine og har dere tatt den/tenkte til å ta den? Den må man betale for selv, koster vel ca 3000 med legetimen. Den skal benytte spedbarn mot RS virus i 6 mnd etter fødselen. Effektiv i 70 prosent av tilfellene. Sesongen er vanligvis fra november til mai, da har vaksinen nesten gått ut innen vi rekker å nå sesongen for oss som føder om sommeren? Er veldig usikker på om jeg skal ta den og vil høre hva dere andre har tenkt. Anonymkode: 241a5...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #2 Del Skrevet i går, 09:11 Hvis du har eldre barn i barnehage ville jeg tatt den. Vi havnet på intensiven med vår lille. Med pustestøtte og helikopter og alt mulig. Anonymkode: cb606...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #3 Del Skrevet i går, 09:42 Nei. Anonymkode: 190c8...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:59 #4 Del Skrevet i går, 09:59 Var ikke klar over at dette fantes en gang, hvorfor får man ikke info om det? 🤯 Jeg har termin i slutten av august og har nå definitivt tenkt å undersøke dette. Takk! Anonymkode: 22d27...c72 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:33 #5 Del Skrevet i går, 10:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har eldre barn i barnehage ville jeg tatt den. Vi havnet på intensiven med vår lille. Med pustestøtte og helikopter og alt mulig. Anonymkode: cb606...12b Hvor mange uker/måneder var barnet? Hvilken kalendermåned fikk barnet viruset? Anonymkode: 241a5...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:33 #6 Del Skrevet i går, 10:33 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Var ikke klar over at dette fantes en gang, hvorfor får man ikke info om det? 🤯 Jeg har termin i slutten av august og har nå definitivt tenkt å undersøke dette. Takk! Anonymkode: 22d27...c72 Det er relativt nytt, jeg fikk info fra jordmor. Anonymkode: 241a5...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #7 Del Skrevet i går, 10:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Anonymkode: 190c8...b75 Hvorfor ikke? Anonymkode: 241a5...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura84 Skrevet i går, 13:12 #8 Del Skrevet i går, 13:12 Jeg har termin i juli og fikk beskjed av jordmor at det ikke var nødvendig å ta den pga seson. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:47 #9 Del Skrevet i går, 16:47 Jeg Jar termin i oktober og skal ta den😊 Anonymkode: 6b080...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:23 #10 Del Skrevet i går, 17:23 Jeg tok den, men har storesøsken i bhg og hadde termin midt i værste RS-sesong. Anonymkode: 8a201...9d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:35 #11 Del Skrevet i går, 17:35 Jeg skal ta den. Har termin i slutten av august, første barnet. Synes det er hårreisende at den ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet eller at ikke alle får informasjon om den. Anonymkode: 02d90...a51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #12 Del Skrevet i går, 18:43 Jeg har termin i juli og kommer ikke til å ta den. Har tatt influensa og kikhoste (som man får gratis). Barna vi har fra før er skolebarn, så neppe noen stor smittefare hos oss. Hadde nok vurdert det om jeg hadde termin om vinteren og barnehagebarn fra før. Anonymkode: 2bd73...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Nei, ante ikke at det var en greie engang. Fikk barn nå i februar, storesøster hadde akkurat blitt 2 og går i barnehage (så, mye basiller, men generelt en barnehage med lite sykdom). Eneste jeg tok var covid, kikhoste og influensavaksine. Anonymkode: 77b88...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Hadde tatt den om jeg var gravid nå (litt avhengig av termin kanskje ikke vits om man føder når sesongen er helt slutt og baby da er 6 mnd før det er sesong igjen) Var redd for RS-virus da min var baby pga erfaringer i nær krets. Anonymkode: a0f7f...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har termin i juli og kommer ikke til å ta den. Har tatt influensa og kikhoste (som man får gratis). Barna vi har fra før er skolebarn, så neppe noen stor smittefare hos oss. Hadde nok vurdert det om jeg hadde termin om vinteren og barnehagebarn fra før. Anonymkode: 2bd73...9e4 I år har mange voksne hatt RS-virus, så det er ikke kun noe barn får. Anonymkode: 6b634...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): I år har mange voksne hatt RS-virus, så det er ikke kun noe barn får. Anonymkode: 6b634...41b Nei, men sjansen for å få det er mye større blant spedbarn og småbarn. Anonymkode: 2bd73...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden Laura84 skrev (22 timer siden): Jeg har termin i juli og fikk beskjed av jordmor at det ikke var nødvendig å ta den pga seson. Samme her, termin i starten av juni og fikk også beskjed om det, til tross for at jeg har to eldre barnehagebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå