Gå til innhold

Vs. (Versus)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er så dritt lei av at folk ska være så kewle, lzm. Versus er et så lite norsk ord som det går an å få blitt. Dette er et forum hvor norsk er det som hovedsaklig skal brukes, da i enten bokmål eller nynorsk. I stedet for "vs.", kan man bruke "mot", "sammenlignet med" o.s.v.

Ja, jeg er prippen og sær, men synes fjortisfaktoren overgår alt her på forumet til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er så dritt lei av at folk ska være så kewle, lzm. Versus er et så lite norsk ord som det går an å få blitt. Dette er et forum hvor norsk er det som hovedsaklig skal brukes, da i enten bokmål eller nynorsk. I stedet for "vs.", kan man bruke "mot", "sammenlignet med" o.s.v.

Ja, jeg er prippen og sær, men synes fjortisfaktoren overgår alt her på forumet til tider.

Men ordet forum kan du bruke?

Gjest Gjesta
Skrevet

Er enig i at ordene "kewl" og "lzm" har fjortisfaktor over seg, men ser ikke helt det samme når det gjelder ordet "versus"...

Skrevet

Siden du nevner spesielt fjortisfaktor, kan jeg ikke helt se at ordet versus har noe med det å gjøre.

Gjest Catwoman
Skrevet
Er enig i at ordene "kewl" og "lzm" har fjortisfaktor over seg,

Og hva betyr de? lzm vet jeg ikke hvordna jeg skal uttale engang. :sjenert:

Skrevet

kewl=cool/kul. lzm=liksom/lissom. Regner jeg med, da ... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Og hva betyr de?  lzm vet jeg ikke hvordna jeg skal uttale engang.  :sjenert:

Disse ordene har jeg aldri hørt om.

Jeg sier "versus" fordi jeg synes "jamfør" høres så teit ut. Jeg bruker ikke norske ord for å bruke norske ord.

Gjest gjest1
Skrevet

Versus (versus prep (lat. 'mot') stilt opp mot, kontra forfatteren stiller opp individuelt ansvar v- kollektivt ) står i bokmålsordlisten min hvertfall, så kommer hvertfall til å fortsette å bruke det ordet uten å føle meg spesielt fjortis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...