Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvit bunadskjorte av lin som jeg for flere år siden fikk foundation/pudder på innsiden ved kragen.

Etter mye vask og rens skal jeg bruke den igjen i år, og lurer på hva dere gjør for ikke å få sminke på kragen?

Anonymkode: 92874...d53

AnonymBruker
Skrevet

Lar være å bruke slikt denne dagen. Kun mascara og lipgloss, det holder i massevis.

Anonymkode: f83de...bd2

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt et triks om å spraye innsiden av kragen med hårspray, eller er det feil?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en CC-krem som er såpass lite dekkende at jeg ikke trenger ta den på halsen, bare toner den ut like under kjeven. Og så har jeg lagt merke til at nylagt krem smitter mere av, så jeg lar det gå så lang tid som mulig mellom sminking og påkledning. 

Anonymkode: 41f5a...c92

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg har god erfaring med å bruke gallesåpe for å fjerne foundation-flekker fra hvite klær.

Anonymkode: 41f5a...c92

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Setting spray på sminken, og hårspray på innsiden av skjorten. Men, vet ikke om jeg ville turd å spraye hårspray på en verdifull bunadskjorte 😅 men du kan kanskje sende den på rens etterpå. Evt teste på ett stykke tøy 

Anonymkode: 41ab7...7d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har hørt et triks om å spraye innsiden av kragen med hårspray, eller er det feil?

ts

tørrshampoo har jeg hørt men jeg ville ikke risikert ødelegge en dyr bunadsskjorte selv, jeg villeheller valgt å bruke mindre av slik sminke.

Anonymkode: 84dd1...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger lettere dekkevne, gjerne cc krem, og å ikke blende nedover halsen, bare lett gjøre den tynnere ned under kjeven. 

La det trekke godt inn. Fuktighetskrem minst en halvtime, så foundation fixingspray, så pudder. og settingspray til slutt.

Denne er genial om du virkelig vil forsegle sminken på slike dager Loreal Paris Infaillible 3-Second Setting Mist 75 ml (men er forsiktig til hverdags, da den er ganske uttørkende) 

Anonymkode: 13f0d...fe4

Skrevet

Lar være å sminke under kjevebenet/haken og bruker mer pudder enn vanlig nederst i ansiktet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir så tørr i ansiktet av settingspray,så det bruker jeg ikke, men skjønner det er lurt når man har bunadskjorte på.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk hudsminke på halsen

Anonymkode: 6cabb...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask skjorta rett etter bruk, så går det nok av. 

Anonymkode: d1615...165

Skrevet

Gni innsiden av kragen med sitronsåpe på stick og legg den i bløt en stund før vask. Jeg vasker alltid skjorta i maskin med flytende omo ultrahvitt etter bruk da det er vanskelig å få skylt den ordentlig for hånd. Såpe som blir igjen i stoffet etter håndvask gulner skjorta over tid. Nyere vaskemaskiner har skånsomme nok program til at bunadsskjorter tåler det, men husk å dropp sentrifugering. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tar alltid på bunad først og legger et håndkle over mens jeg sminker meg. Passer på at fargen på sminken passer så bra til huden at jeg ikke må sminke halsen. Pleier å bruke CC cream fra Lumene ellee BB stick fra Caia, også være veldig forsiktig med pudderprudukter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 10.51):

ts

Det funker kjempefint, bare spray godt ☺️

Anonymkode: 715a2...78f

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unngå foundation på halsen - det er uansett ikke fint. 

Anonymkode: bbc87...768

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sitronsåpe og vabn , skrubb litt og sleng i vask med omo hvitt  på 40grader om den tåker det og heng opp!

Anonymkode: da4c8...359

AnonymBruker
Skrevet

dropp foundation og annet klin på huden når du bruker bunad

Anonymkode: aad0c...02c

• Liker 1
Skrevet

Ansiktsrens som ikke inneholder olje tar bort sminke fra hvite plagg. Gjerne en rens med skum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lin eller bomullsskjorte?

Anonymkode: a59d0...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...