Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp budsjett og spar inn. Øke inntekter ved å bytte jobb, øke kompetanse eller starte noe ved siden av. Hvis du er ung og har kjøpt deg inn i boligmarkedet merkes det veldig på økonomien de første årene, så vil inflasjon og inntektsøkning gjøre at mindre og mindre andel av lønnen går med til renter og avdrag, og det merkes godt når du har eid bolig i 10 år+. Da får man mye mer å rutte med, eller spare.

Synes ikke det du beskriver er unormalt i etableringsfasen, men ikke så vanlig hvis dere er eldre. Og så kommer det jo helt an på forventninger. Er 50 selv, tjener ca 1,5M, men har heller ikke prioritert ferie de siste årene, selv om jeg jo kan det, så forventer jeg ikke å dra på ferie til 50-100K årlig. Jeg sparer mye i bolig, aksjer og fond og har et lavt forbruk. Men har jo alt jeg trenger så det går ikke så mye ut heller.

Anonymkode: 26ad9...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å få deg en ekstra jobb? Da tjener du ekstra penger 

Jeg har en fin jobb i privat næringsliv, men ble alene med 2 store barn nå. Jeg hr tatt meg en ekstra jobb i en omsorgsbolig for unge psyk utvh nå og jobber helg/kveld innimellom 

Sist måned jobbet jeg 55 t og med alle tillegg, så fikk jeg 19 000,- i ekstra lønn, 11 000 utbetalt. (46% skatt) 

Du spør om tips til å tjene mer penger, det er mitt tips 

Jobben er super hvis du evner å gi omsorg. Vi er på kino, sykler, bader og lager mat/vasker sammen. Helt vanlig hverdager 

Det aller beste, er de fine kollegaene jeg har fått. De som jobber med mennesker, har de varmeste hjertene er min oppfatning 

lykke til! 😊

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.08):

Ts her. Ja helt enig, vi gjør disse tingene og enig i at det er gøy- det er jo sånne ting vi har fokusert på i alle år og setter stor pris på det, ikke misforstå.

Men det hadde jo OGSÅ vært gøy å kunne reist en plass eller funnet på noen av de tingene som koster penger..

Og mange har formeninger om det jeg skrev og jeg kunne ha skrevet en hel avhandling som ville ha forklart hvorfor og hva.

Men det jeg spurte om var om noen hadde konkrete tips til ekstra inntjening?

Anonymkode: 79464...216

Hvis det hadde eksistert veldig enkle måter å tjene mye ekstra penger uten innsats, så hadde alle vettuge mennesker gjort det. 
Eller så er det en ressurs man vil verne om, og da deles det ikke til lett tafatte trådstartere på et forum.

Som en annen bruker skriver; En helgejobb som assistent trenger ikke engang å føles som jobb, og med rette skift kan du sitte igjen med over ti tusen i måneden. Litt mindre fritid på sofaen, og du kan reise på sommerferie for hundre tusen om du vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...