Gå til innhold

Hvordan reagerer en narcissist på at man dier til henne at hun er stygg inni

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei som er pen og en sann narcissist. 

Nå er ikke dette en reell ting, og det er ingen jeg tenker spesifikt på, men lurer på hvordan ei narcissist ville følt eller reagert på en sånn kommentar? Fra en date eller lign. 

Anonymkode: 2448a...a67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en vaskeekte narsissist så blir hen som regel rasende, og gir deg en kraftig skyllebøtte og legger skylda over på deg.

At det er deg det er noe galt med, for en narsissist kan aldri ta selvkritikk. De har ikke selvinnsikt, mangler eller feil. 

Så da gaslighter de først, så blameshifter de, så projiserer de sine egenskaper over på deg, og til slutt manipulerer de deg om de ser nytten i å beholde deg, eller de forkaster deg. 

Dette er nesten som en slags oppskrift. Jeg var samboer med en narsissist i mange år, og jeg ble totalt ødelagt og virkelighetsfjern. Man blir så forvirret i møte med en narsissist, og kan begynne å tvile på ens egen virkelighet i ytterste konsekvens. Det er psykisk mishandling på sitt aller verste, og de klarer ikke å endre seg, for det er et mønster, og så lenge de ikke klarer eller evner å se seg selv så holder de det gående, og de tviholder på sin egen sannhet. De bryr seg kun om seg selv og er veldig egoistiske mennesker. 

Mitt råd er: "Styr langt unna slike mennesker". 

De tapper deg for energi om de kan klare det. Det gir dem ofte energi å hevde seg over andre. Ikke gi dem bensin til bålet. Å ignorere er det aller aller beste. 

Anonymkode: ee9b7...ab3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En narsissist er ofte god på å bullshitte. Selv om du sier kritikk som stemmer, vil de ofte ikke forholde seg til det som rimelig kritikk. De kan bli rasende og avvise kritikken, snu den mot den som klager (og de er flinke til å finne stugge ting om folk som er ihvertfall delvis sanne), eller de kan forholde seg som om du ikke har sagt noe i det hele tatt. Jeg jobbet med ei som snudde ryggen til meg og bare ikke svarte da sjefen tok opp hvorfor hun ikke samarbeidet med meg på bestemte måter, altså saklig kritikk, hun oppførte seg som folk vanligvis gjør når fulle folk skriker til dem på bussen. 

Anonymkode: afa4e...1df

AnonymBruker
Skrevet

Forvent en eksplosjon.

Anonymkode: df0b1...904

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har noen prøvd å die en narcissist? 

Forøvrig tror jeg ingen blir glad av å høre at de er stygge inni, narcissist eller ikke. 

Anonymkode: 5cb36...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig vil personen bare avfeie dette. 

En narsissist viser svært sjeldent sitt sanne ansikt til personer som h*n ikke kjenner godt. 

Anonymkode: 4c842...ea1

Skrevet

Tipper hun stiller forvirrende spørsmål tilbake, så du skal føle deg dum og slem. Var gift med ei sånn møkkakjerring i 22 år, deilig å slippe!

Skrevet

Hun klikker sikkert i vinkel.

Men hva så? Narsissistisk dame er da absolutt ingenting å ta vare på?

Så hvem bryr seg om hva drittkjerringa synes?

AnonymBruker
Skrevet

Har personen diagnosen? Folk slenger denne diagnosen rundt om alle personer de ikke liker og som de mener kan ha slike trekk. En person kan være en drittsekk uten å være narsissist. 

Anonymkode: 5c26f...cb8

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...