AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Del Skrevet 8. mai Hvordan har det gått i ettertid når reguleringen har blitt tatt av? Jeg pratet med en som sa at det hadde sklidd helt tilbake etter den var tatt av for hennes barn, og at det kan skje flere. Hva er vitsen med å ha på regulering da og betale dyre dommer for det, hvis det er tilfellet? Anonymkode: f1c90...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Del Skrevet 8. mai Jeg kan svare for egen del, selv om det er 20 år siden jeg hadde regulering. Tennene er like fine. Men jeg har fortsatt strengen bak tennene oppe og nede. Har man ikke den sklir tennene som oftest sakte tilbake. Anonymkode: 335cd...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan svare for egen del, selv om det er 20 år siden jeg hadde regulering. Tennene er like fine. Men jeg har fortsatt strengen bak tennene oppe og nede. Har man ikke den sklir tennene som oftest sakte tilbake. Anonymkode: 335cd...f4d Sier du det, kan jeg be tannlegen sette det på tennene til barnet mitt, eller blir det satt på automatisk? Hvor ofte skal den strengen byttes? Anonymkode: f1c90...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Del Skrevet 8. mai Har to stykk som ha hatt tannregulering. Det har ikke sklidd tilbake nei. Men dem har strengen bak på. Hun ene hadde løsnet den strengen. Da beveget den seg litt. For det tok litt tid før hun kom seg i vei for å sette den på igjen. Men vi ser det ikke vi. Dem er voksen no. Dem er veldig fine enda. Anonymkode: 5b009...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Del Skrevet 8. mai i det strengen på baksiden ble fjernet så endret tannstillingen seg litt ja.. Anonymkode: b4d0c...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sier du det, kan jeg be tannlegen sette det på tennene til barnet mitt, eller blir det satt på automatisk? Hvor ofte skal den strengen byttes? Anonymkode: f1c90...5cc Den blir satt på automatisk når dem er ferdig med regulering. Den skal ikke byttes. Den skal holde. Men kan løsne og da fikser de den opp igjen. Kostet ikke noe her hvert fall. Anonymkode: 5b009...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sier du det, kan jeg be tannlegen sette det på tennene til barnet mitt, eller blir det satt på automatisk? Hvor ofte skal den strengen byttes? Anonymkode: f1c90...5cc Jeg tror det skjedde automatisk. jeg har samme strengen 23 år senere. Har vært inne en gang og forsterket lim et-par steder. Jeg undersøkte muligheten for å fjerne for noen år siden, da den jo tross alt kjennes litt. Men kontaktet da to ulike spesialister, som begge sa de anbefalte sterkt å beholde livet ut. Noen går jo bare til vanlige tannleger, som ikke har denne kompetansen, og ber om å få den fjernet. Mine foreldre har nevnt at de var nøye på hvilken spesialist de valgte, og at de betalte en del privat. Da de hadde hørt så mye forskjellig. Men detaljene i dette kjenner jeg ikke. Anonymkode: 335cd...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Del Skrevet 8. mai Har selv hatt regulering, og har streng bak og bruker plate hver natt. Hadde en gang da platen ble ødelagt, på den lille tiden det tok før jeg fikk laget ny skle fortennene litt fra hverandre så kan nok skje fort om man ikke har streng bak og/eller plate. Anonymkode: fd718...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Del Skrevet 8. mai Mine tenner er like fine som da jeg tok av reguleringen. Jeg er 34 år nå. Jeg har streng (retainer) oppe og nede. Den samme som jeg fikk da jeg tok av reguleringen. Den krever litt mer jobb med tanntråd eller flaskebørste, men den er verdt det for at tennene ikke skal flytte seg. Anonymkode: 3ecfc...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Del Skrevet 8. mai Jeg hadde tenner som var kastet tilfeldig i munnen. Fikk streng både opp og nede. Den nede ble fjernet, og tennene har flyttet på seg litt. Ikke slik det var før, men ikke perfekt stilling som før. Kommer ikke til å fjerne strengen oppe Anonymkode: 01e32...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Del Skrevet 8. mai Hadde regulering hele barne og ungdomsskolen, var gjennom mange operasjoner etc . Men nå i 50 årene har alt sklidd ut og jeg må jeg ut alle, men det koster som kjent ekstremt mye. Anonymkode: 9a0f7...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Del Skrevet 8. mai Vi regulerer i håp om å slippe operasjon, og har fått beskjed om at sjansen for at det sklir tilbake uten operasjon er stor (ca 60%). Dette er nok spesielt for denne bittfeilen, åpent bitt. Slik jeg har skjønt det så er det tungen utgjør den største risikoen her, da den presser på tennene. Så nå holder vi på å trene på å holde tungen lenger inne i munnen, og ikke hvile på tennene. Et annet barn som avsluttet behandling for overbitt for ett år siden, like fint ennå. Anonymkode: 7a049...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Del Skrevet 8. mai Jeg har selv hatt regulering for 40 år siden. Da tannlegen var fornøyd med plasseringen, satte han på en streng på innsiden og jeg fikk beskjed om at den skulle være der til den løsnet av seg selv. Husker ikke hvor lenge jeg hadde den, men det ble nok litt for kort tid, slik at tennene ikke hadde satt seg helt før strengen løsnet og ble fjernet. Etter den første glidningen har det stabilisert seg, og jeg har ikke merket noe endring de siste 30 år. Det er langt i fra tilbake der jeg startet, men det skjedde litt en periode etter at strengen falt ut, ja. Tennene må holdes på plass lenge etter at flyttingen er ferdig. Trolig i årevis, slik at de får satt seg skikkelig på nytt sted. Anonymkode: 791ce...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Del Skrevet 8. mai Jeg er 46 da, så en stund siden jeg var barn. Men svarer uansett, siden det er mange forskjellige erfaringer: min skjeve fortann har sklidd tilbake, men den jekselen som ble flyttet har ikke gjort det (kanskje litt, men minimalt). Hadde både fast regulering og gom over en 3-årsperiode. Anonymkode: 7ab64...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvordan har det gått i ettertid når reguleringen har blitt tatt av? Jeg pratet med en som sa at det hadde sklidd helt tilbake etter den var tatt av for hennes barn, og at det kan skje flere. Hva er vitsen med å ha på regulering da og betale dyre dommer for det, hvis det er tilfellet? Anonymkode: f1c90...5cc En har streng fortsatt (er voksen) og en måtte ha på regulering et par mnd igjen etter den var tatt av. Nå, 4 år etter er tenner rette og fine. Betaler ikke noe for kontroller som de fortsatt går på. Betalte ikke for streng heller Anonymkode: dda58...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): i det strengen på baksiden ble fjernet så endret tannstillingen seg litt ja.. Anonymkode: b4d0c...598 Ja her og! Anonymkode: 73ca5...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 8. mai #17 Del Skrevet 8. mai Det nærmer seg 30 år siden min regulering ble tatt av. Hadde 1 cm overbitt og "rotete" tannstilling, særlig i overkjeven. Etter at reguleringen ble tatt av fikk jeg satt på streng på baksiden nede, med beskjed om at den skulle sitte der et par år. Men har den fortsatt, da tannlegen(e) har anbefalt å bare la den være der. I overkjeven har jeg ingen streng, og tennene har holdt seg fint på plass. Hvis de har flyttet på seg er det helt marginalt. I underkjeven har jeg som sagt streng og tanstillingen er like rett og fin som den var da jeg tok av reguleringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 8. mai #18 Del Skrevet 8. mai Nede hadde jeg helt ordinær regulering når strengen nede ble fjernet skled det sakte tilbake som før. Oppe derimot hadde jeg skikkelig vampyrbitt med hjørnetennene liggende oppå de andre tennene. Der hadde jeg sånn regulering hvor jeg med jevne mellomrom måtte inn med et bittelite skrujern og dytte de andre tennene bakover for å lage plass til hjørnetennene der de hører hjemme. Det har ikke sklidd tilbake selvom jeg aldri har hatt streng på baksiden oppe. denne tråden minnet meg på at jeg må bestille en time til å se hvordan visdomsjekslene mine oppe ligger an så jeg forhåpentligvis slipper vampyrlooken på nytt 🙊😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Del Skrevet 8. mai Jeg har ikke beholdt strengen på baksiden, brukte plate i to år etter reguleringen var tatt av. Tennene har gått litt tilbake, men langt fra slik de var. Fortennene mine oppe stod rett ut før jeg fikk regulering, jeg kunne putte tommelen i munnen med tennene sammenbitt. Nå er det vel ca 0,5 cm åpning. Anonymkode: 59e39...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Del Skrevet 8. mai Jeg hadde regulering i bare 4 mnd, og fikk ikke streng eller gom jeg skulle bruke etterpå. Og jeg spurte etter det selv. Så alt gikk tilbake. Men jeg skulle vel ikke hatt regulering i utgangspunktet. Begge barna mine har hatt regulering, begge har streng, og begge brukte gom i tiden etterpå. Eldste er 24 år, og har like fine tenner. Det har yngste og. Anonymkode: f1a0d...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå