Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar buss i Oslo hver dag, og fra tid til annen (og spesielt på veldig tidlige avganger der vi er færre folk på bussen) opplever jeg at bussjåføren spiller musikk høyt for seg selv foran i førerhuset. Dette er uten unntak utenlandske bussjåfører og musikken er bestandig typisk pakistansk/indisk atonal musikk med mye toner opp og ned (forklarer dette for å understreke at dette oppleves ganske slitsomt for oss som er passasjerer).

Har vurdert å klage til Ruter på dette - jeg vil helst kunne ha fred og ro når jeg sitter på bussen kl 6.30 om morgenen, og ikke ufrivillig bli utsatt for dette mølet. Men usikker på om jeg har noen «sak». Mulig bussjåførene kanskje har lov til å spille egen musikk «så lenge det ikke forstyrrer passasjerene» - og da blir det jo bare påstand mot påstand, hvor høyt musikken faktisk spilles (men det er HØYT - så høyt at det kan høres helt bakerst i en leddbuss).

Anonymkode: 48d3a...d28

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er smålig å klage på når det bare er en kort tur til jobb. Han må jo sitte der hele dagen.

Anonymkode: c3c46...6e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noise cancelling headphones. 

Anonymkode: 6a815...33e

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme som TS. For mange av oss er det en dårlig start på dagen å måtte sitte og høre på musikk og radiopludring en halvtime/time grytidlig om morgenen.

Som passasjer kjøper du en tjeneste hos transportselskapet. Den inkluderer hverken kramjævliga låtar, atonal pakistansk musikk eller polsk tekno mens du forsøker å ha en rolig start på dagen. Hjernedød radioskravling på P4 er heller ikke stas.

Har stor forståelse for at det kan være hyggelig for bussjåførene med musikk til arbeidet, men nå er det en gang slik at han/hun er på jobb, og vi er kunder av vedkommendes arbeidsgiver.

Her hos oss går det noen ekspressbusser om morgenen. Disse er uoffisielt "stillebusser". Det er selvsagt ikke noen formell regel rundt dette, men det er virkelig sosialt uakseptabelt å prate høyere enn hviskestemme. Helt herlig. 🙂

Anonymkode: 73a5d...b51

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er koselig jeg

Anonymkode: fa123...e5b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vurdert å klage til Ruter på dette - jeg vil helst kunne ha fred og ro når jeg sitter på bussen kl 6.30 om morgenen, og ikke ufrivillig bli utsatt for dette mølet. Men usikker på om jeg har noen «sak». Mulig bussjåførene kanskje har lov til å spille egen musikk «så lenge det ikke forstyrrer passasjerene»

Jeg vil tro at de neppe har betalt Tono for at musikken høres av passasjerer, så hvis de har lov til å høre på musikk, så er det kun så lenge ingen passasjerer hører det.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvor mange totalt uinteressante telefonsamtaler f.eks en bussjåfør må høre på hver dag. Folk som ikke evner å prate lavt i telefonen, men må omtrent rope når de prater i telefonen. Det hadde jeg blitt møkk lei. Jeg blir lei det som passasjer i hvertfall!

Men TS, hvis musikk plager deg så mye vil jeg heller foreslå at du spør sjåføren om hen vil skru ned volumet litt. Begynne å klage til Ruter er jo lite voksent. 

Anonymkode: 161f1...57a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker at sjåføren hører på musikken på høyttalerne istedet for i propper. Det gjør at sjåføren har litt mer oversikt.

Anonymkode: 7cabb...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev også et innlegg om dette temaet for noen uker siden, siden det er plagsomt å høre på trekkspillmusikk gjennom hele bussturen som varer en time.

Anonymkode: 8c04e...075

AnonymBruker
Skrevet

Vil heller høre på bussen sin musikk enn gamle folk som sitter å glor på tiktok med volumet på max og andre som sitter å skriker i telefonen.

Anonymkode: 8c25b...f1f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter også på et fast sted hele dagen med kun folk som er innom nå og da. Jeg har da selvfølgelig på noe lyd, radio på lavt volum så jeg hører det godt, men at det ikke strekker seg langt utenfor mitt område.

Det finnes en mellomting mellom travel musikk på høyt volum og ikke noe musikk. Det burde være selvfølge når du deler arbeidsplass med andre mennesker.

Anonymkode: a4d03...cc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenk hvor mange totalt uinteressante telefonsamtaler f.eks en bussjåfør må høre på hver dag. Folk som ikke evner å prate lavt i telefonen, men må omtrent rope når de prater i telefonen. Det hadde jeg blitt møkk lei. Jeg blir lei det som passasjer i hvertfall!

Men TS, hvis musikk plager deg så mye vil jeg heller foreslå at du spør sjåføren om hen vil skru ned volumet litt. Begynne å klage til Ruter er jo lite voksent. 

Anonymkode: 161f1...57a

Eller hvor mange telefonsamtaler en som passasjer avogtil må høre på ,så en vet mye om skilsmissen til en bussjåfør.

Anonymkode: 98f9c...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Bussen min spiller dansebandmusikk :)

Digger det! Selv om det er en type musikk jeg aldri hører på, han synger også.

Uansett musikk, jeg liker det og det gjør meg glad. Er så mye annen støy, så musikk i alle former er for meg helt ok.

Å klage på sånt, kunne aldri falle meg inn. 

Anonymkode: 9d5b6...947

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noise cancelling headphones. 

Anonymkode: 6a815...33e

For passasjeren eller sjåføren? For sistenevnte burde ikke ha det på.. :D 

Utover det, jeg har aldri opplevd det som beskriver i HI, selv om det fremstilles som en vanlig forekomst. Det synes jeg er rart, da jeg tar svært mye buss, både i Oslo og større deler av Østlandet.

Anonymkode: c2505...16e

Skrevet

Det  er bussjåfører som er blitt oppsagt av operatør under Ruter for å ha radioen på for høyt. Noe volum bør kunne tillates i et samfunn, men om du hører det bakover i bussen så er det absolutt noe du kan klage på.

Når det er sagt, så kan du klage på hva enn det måtte være ovenfor Ruter, de er ganske drakoniske mot operatørene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...