AnonymBruker Skrevet 9. mai #21 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 4.55): Hjelp meg å forstå; jeg har en arbeidsgiver/daglig leder som har sak etter sak hos namsmannen, får utleggstrekk som ikke legges inn eller betales før ca. syvende purring eller lignende. Inkassobrev kommer rennende inn hver mnd. Arbeidsgivers leder er styret, som ikke sitter på huset, eller en gang samme by, man skulle jo tro at de også fikk denne informasjonen, men det sendes til "Arbeidsplassen AS, ved Lønnsansvarlig/Navn Navnesen" og ender opp her. Vedrørende "Arbeidsgiver" som ansatt. Det er stort sett restskatt som går til namsmannen, mens inkassosakene gjelder små regninger som blir store over tid (......). Dette har pågått over flere år. Så det jeg ikke forstår er først; får styret kopi av disse brevene, når adresser og info oppført i Proff etc. kun er direkte hit? Vi er en del av et større konsern, som har mange grener under seg, så sådan er vi en separat bedrift. Og andre; kan det være en logisk årsak til at arbeidsgiver driver på som dette, han og kona driver også en liten bedrift på siden om det er vesentlig for restskatt o.l. Er det f.eks lønnsomt på noe vis å la 40-50.000 gå til namsmannen årlig...? Anonymkode: a0269...ccd Hvor er yrkesetiske din, yrkesstoltheten din og sisten ikke minst taushetsplikten og fintfølendes din? Hvordan kjenner du til disse sakene? Fordi du sitter med lønnsansvar? Din moral er enda dårligere enn arbeidsgivers moral her. Ville du likt det om din lønnsarbeider la ut taushetsbelagt info, lett gjenkjennelig for sjefen din sin pårørende? Anonymkode: e6530...072 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #22 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 8.11): Du er ikke så glup som du skal ha det til altså. Hva er det som er så vanskelig å forstå, når jeg skriver at det kommer krav om lønnstrekk for Navn Navnesen aka Arbeidsgiver/daglig leder til arbeidsgiver/bedriften, også er det adressert hit, bedriften? Det er altså ment til lønningsavdeling og eller hans leder, men eneste adresse som står offentlig er hit, altså er han bindeleddet mellom oss og andre avdelinger lenger opp. Da er det kritikkverdig hvis han holder denne informasjonen igjen fra lønningsavdeling og bedriften, ettersom de kan bli gjort økonomisk ansvarlig, og ja, en konkurs vil jo selvsagt da påvirke mitt arbeidsforhold. Anonymkode: a0269...ccd Du må gjerne påstå jeg er dum... Men brevene er ment for hans leder eller lønn, ikke deg. Du sier selv at du ikke har noe med lønn å gjøre, altså har du absolutt ikke noe med å åpne og lese alle hans brev. At det er adressert til bedriften betyr virkelig ikke at du som sorterer posten har lov til å åpne brevene og lese de. Han holder igjen informasjon fra lønnsavdelingen?? Du sier jo selv at brevene kommer til nettopp lønnsavdelingen... Har han bedt deg lese alle brevene og sortere ut de som gjelder hans private økonomi og ikke sende de videre? Eller hvordan mener du han holder tilbake informasjonen i brevene som er adressert lønnsavdelingen? Hvordan i all verden er selskapet, og konsernet økonomisk ansvarlig for hans private økonomi? Han kan gå personlig konkurs hundre ganger uten at det påvirker deg... Hans private selskap med kona kan gå konkurs hundre ganger uten at det påvirker deg... Arbeidsgiver er ikke på noen måte ansvarlig for de ansattes private økonomi! Det som er mest kritikkverdig i hele denne saken er hvordan du åpner og leser post som ikke er adressert til deg. en ting er å åpne post for å se hvem det er til, men du leser det tydeligvis godt nok til å kunne gjengi både innhold og avsender, og det vil i de fleste andre bedrifter føre til at DU hadde fått sparken. Anonymkode: 2d6bd...baf
AnonymBruker Skrevet 13. mai #23 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 20.57): Du må gjerne påstå jeg er dum... Men brevene er ment for hans leder eller lønn, ikke deg. Du sier selv at du ikke har noe med lønn å gjøre, altså har du absolutt ikke noe med å åpne og lese alle hans brev. At det er adressert til bedriften betyr virkelig ikke at du som sorterer posten har lov til å åpne brevene og lese de. Han holder igjen informasjon fra lønnsavdelingen?? Du sier jo selv at brevene kommer til nettopp lønnsavdelingen... Har han bedt deg lese alle brevene og sortere ut de som gjelder hans private økonomi og ikke sende de videre? Eller hvordan mener du han holder tilbake informasjonen i brevene som er adressert lønnsavdelingen? Hvordan i all verden er selskapet, og konsernet økonomisk ansvarlig for hans private økonomi? Han kan gå personlig konkurs hundre ganger uten at det påvirker deg... Hans private selskap med kona kan gå konkurs hundre ganger uten at det påvirker deg... Arbeidsgiver er ikke på noen måte ansvarlig for de ansattes private økonomi! Det som er mest kritikkverdig i hele denne saken er hvordan du åpner og leser post som ikke er adressert til deg. en ting er å åpne post for å se hvem det er til, men du leser det tydeligvis godt nok til å kunne gjengi både innhold og avsender, og det vil i de fleste andre bedrifter føre til at DU hadde fått sparken. Anonymkode: 2d6bd...baf Nei, jeg skriver at de skal komme til lønnsavdelingen, men vi har ingen lønnsavdeling - ettersom de er et innleid, og alt som går dit går gjennom daglig leder og må bli videresendt dit. Jeg skriver at det er ment til lønningsavdeling, ettersom skatteetatens maler henviser dit. Mottaker står "Bedrift NAVN NAVN AS, ved lønningskontor/ansvarlig" etc. Så sendes det til daglig leder her. Når lønningskontoret dernest ikke legger inn dette lønnstrekket, kan bedriften bli økonomisk ansvarlig. Ikke for hele skyldbeløpet nødvendigvis, det har jeg aldri påstått. Selvsagt er mine handlinger kritikkverdig, åpenlyst, derfor er jeg også anonym. Det endrer ikke faktumet i saken jeg forsøker å få svar på. AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 22.58): Hvor er yrkesetiske din, yrkesstoltheten din og sisten ikke minst taushetsplikten og fintfølendes din? Hvordan kjenner du til disse sakene? Fordi du sitter med lønnsansvar? Din moral er enda dårligere enn arbeidsgivers moral her. Ville du likt det om din lønnsarbeider la ut taushetsbelagt info, lett gjenkjennelig for sjefen din sin pårørende? Anonymkode: e6530...072 Nei, jeg har ikke lønnsansvar, og har ingenting med denne kunnskapen jeg besitter om hennes/hans økonomi. Men så har jeg den likevel. Anonymkode: a0269...ccd
AnonymBruker Skrevet 13. mai #24 Skrevet 13. mai endo skrev (På 9.5.2025 den 15.32): Feil. Og om du hadde noe peiling på økonomi så hadde du vist dette. Utrolig at en slik oppførsel du viser her går an for et voksent menneske. Slutt jobben og skaff deg en utdannelse. Hva er det som er feil? Og nei, jeg har jo åpenbart ikke enorm kunnskap om økonomi, derfor stiller jeg spørsmål på gangen i disse sakene. AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 22.45): Noen kommer så langt inn i "tåka" at de tror at inkasso forsvinner av seg selv, dvs psykiske problemer og konvoluttskrekk. Eller så har de så sterk privatøkonomi at titusenvis i året til spons av inkasseselskaper bare lommerusk. Det var vel dette som het luksusfellen før det kom et TV-program som "stjal" det ordet. Okke som så er kanskje ikke slike egnet til å være daglig leder og dette vil før eller siden gå ut over bedriften hvis de ikke klarer å snu. At du vet om dette bør du kanskje ta som et hint til å se etter noe annet? Anonymkode: e69a1...68c Hun/han er åpenbart ikke egnet til å være leder, dette er bare en av tusen grunner, men dog den mest åpenbare. Det har lenge blitt gitt inntrykk av at hun/han sitter i en båt og auser med ei te-skje for å bli kvitt vannet som siver inn, for alle, utenom de som ikke sitter på huset. Anonymkode: a0269...ccd
AnonymBruker Skrevet 13. mai #25 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg skriver at de skal komme til lønnsavdelingen, men vi har ingen lønnsavdeling - ettersom de er et innleid, og alt som går dit går gjennom daglig leder og må bli videresendt dit. Jeg skriver at det er ment til lønningsavdeling, ettersom skatteetatens maler henviser dit. Mottaker står "Bedrift NAVN NAVN AS, ved lønningskontor/ansvarlig" etc. Så sendes det til daglig leder her. Når lønningskontoret dernest ikke legger inn dette lønnstrekket, kan bedriften bli økonomisk ansvarlig. Ikke for hele skyldbeløpet nødvendigvis, det har jeg aldri påstått. Selvsagt er mine handlinger kritikkverdig, åpenlyst, derfor er jeg også anonym. Det endrer ikke faktumet i saken jeg forsøker å få svar på. Nei, jeg har ikke lønnsansvar, og har ingenting med denne kunnskapen jeg besitter om hennes/hans økonomi. Men så har jeg den likevel. Anonymkode: a0269...ccd Hvorfor driver du å snoker? Anonymkode: c6958...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå