AnonymBruker Skrevet 10. mai #61 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har sett Terminator og bruker det ikke til noe. Syns det er utrolig hvordan folk hopper på dette greiene helt ukritisk og syns det er kult å snakke med en programmert maskin. Ekkelt er det. Anonymkode: 2fb9e...264 Jeg ser ikke hva som er så skummelt med at den vet hva jeg har i kjøleskapet, detaljene i treningsprogrammet mitt fra lørdag, at jeg sammenstilte ulike elektrikere i byen i en tabell, eller at jeg var nysgjerrig på hva den grønne planten jeg så var? Kan sikkert bli brukt til markedsføring av diverse, men det blir jo alt du sier og gjør i løpet av en dag brukt til allerede. Når det kommer til jobben bruker jeg jo versjonen de har godkjent. Det er forventet. Og henger man ikke med her er man utdatert i arbeidslivet i løpet av få år. Anonymkode: b050e...237 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #62 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ser ikke hva som er så skummelt med at den vet hva jeg har i kjøleskapet, detaljene i treningsprogrammet mitt fra lørdag, at jeg sammenstilte ulike elektrikere i byen i en tabell, eller at jeg var nysgjerrig på hva den grønne planten jeg så var? Kan sikkert bli brukt til markedsføring av diverse, men det blir jo alt du sier og gjør i løpet av en dag brukt til allerede. Når det kommer til jobben bruker jeg jo versjonen de har godkjent. Det er forventet. Og henger man ikke med her er man utdatert i arbeidslivet i løpet av få år. Anonymkode: b050e...237 Å verdensøkonomien, energitilførselen vår, kunnskapen, mange sitt eneste sosiale nettverk, kanskje de vil styre de selvstyrte bilene. Produkjson. Hva kan gå galt? De vil lage roboter med ai, hvordan kan det være en trussel? Du tenker på ditt liv, du glemmer verden. Anonymkode: b6c27...6d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #63 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men de fleste jeg kjenner bruker den jo kritisk, dvs man kvalitetssikrer om man bruker det som søkemotor. Ikke like mye behov for kvalitetssikring og språkvask. Jeg føler ikke jeg snakker med maskin, jeg gjør søk og den gir bare litt mer tilpasset svar som er mer personlig og rettet til meg enn google. Jeg gir jo ekstremt spesifikke søkekriterier som ikke fungerer i f.eks google. Anonymkode: 87bbf...e95 Foreldrene mine ser ikke at de åpenbare ai bildene er falske. De fleste her i verden er ikke kloke, nå retter jeg ikke mot foreldrene mine det var kun et eksempel, men vi som en art er ikke akkurat kjennt for et uproblematisk liv eller å få bukt med problemene våre er vi vel? Nei. Anonymkode: b6c27...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #65 Skrevet 10. mai Ai brukes også på nett til å samle mennesker i ulike retninger om det er politikk eller en eller annen kjent person som har en skandale. Så en sak om at ai har langt større sjangse å overbevise noen til å tro på noe de ordinært ikke gjorde, uavhengig om det stemmer eller ikke, når den er gjemt som et individ på måten vi er. Beklager at jeg ikke har kilde, men kanskje det kan googles? Anonymkode: b6c27...6d5
AnonymBruker Skrevet 10. mai #66 Skrevet 10. mai Jeg bruker den en del til undervisningsplanlegging, lage caser og oppgaver til elevene. Jeg bruker den til språkvask til jobbsøknader og litt til formuleringer i arbeidskrav. Har planer om å bruke den litt fremover til tips til muntlig eksamen og presentasjon. Men den brukes absolutt ikke ukritisk, jeg har fått noen merkelige henvisninger til forskning som ikke finnes 😅 Anonymkode: e05bd...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #67 Skrevet 11. mai Språkvask. Jeg skriver en del fanfiction, og jeg bruker ChatGPT for å finne ut av ting det ikke er så lett å finne ut av gjennom å google, som lover i andre land og slike ting. Undervisningsopplegg (jeg underviser på universitetet) - fint å ha som utgangspunkt, gjør selvsagt alltid endringer. Problemstilling til bacheloroppgaver. Skal begynne å bruke det til å skrive kode. Men man må passe på, jeg har flere ganger fått direkte feil svar. Copilot synes jeg er mye dårligere enn ChatGPT. Anonymkode: a4ae2...20b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #68 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 16.41): Ting jeg ikke orker å google. Hva er fordelene og ulempene med operasjon for hallux? Hva var forholdet mellom amasonene og perserens? Hvor mange barn fikk den norrøne guden Loke og med hvem? Så kvalitetssikrer jeg evt svaret om det er noe viktig Anonymkode: bd1e9...93a Enig, utrolig mye raskere og enklere å bruke AI til slike ting enn å Google. Man må uansett sjekke kildene man finner på Google også… Anonymkode: a4ae2...20b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #69 Skrevet 11. mai Denne uken har jeg brukt chatgpt til debrief etter en tøff hendelse på jobb, siden leder mente jeg heller bare burde ta meg sammen og komme meg videre med én gang. Anonymkode: d6795...d61
AnonymBruker Skrevet 13. mai #71 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 5.42): Kan sikkert bli brukt til markedsføring av diverse Kan sikkert ikke brukes til noe annet. Anonymkode: 2fb9e...264
AnonymBruker Skrevet 13. mai #74 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 18.50): Denne uken har jeg brukt chatgpt til debrief etter en tøff hendelse på jobb, siden leder mente jeg heller bare burde ta meg sammen og komme meg videre med én gang. Anonymkode: d6795...d61 Tenker du ikke på at all denne informasjonen blir lagret om deg? Det er jo som å levere dagboken sin til....ja, til hva da? Hvem har tilgang til informasjonen? I prinsippet hvem som helst, i og med at alt kan hackes. Anonymkode: 2fb9e...264
AnonymBruker Skrevet 13. mai #75 Skrevet 13. mai Jeg bruker den på Snapchat en del. Mest til å få beskjed om at ting jeg bekymrer meg over er - for det meste - helt normalt😂 Det roer ned angsten min faktisk. Anonymkode: 5a80e...052
AnonymBruker Skrevet 13. mai #76 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 18.50): Denne uken har jeg brukt chatgpt til debrief etter en tøff hendelse på jobb, siden leder mente jeg heller bare burde ta meg sammen og komme meg videre med én gang. Anonymkode: d6795...d61 Er det noen du kan snakke med, for det høres ikke bra ut. Tillitsvalgt? Anonymkode: b6c27...6d5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #77 Skrevet 13. mai Hvor på mobilen finner man dette? Anonymkode: 54c2f...852
AnonymBruker Skrevet 13. mai #78 Skrevet 13. mai Er det f eks Gemini Advanced? Anonymkode: 54c2f...852
AnonymBruker Skrevet 13. mai #79 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor på mobilen finner man dette? Anonymkode: 54c2f...852 Det er en app, heter chatGPT. Enkle ting googler jeg, men har brukt chatgpt mye. Snakker med den om økonomi(regner hvor mye jeg bør spare, hva som er lurt og ikke), matoppskrifter, hvordan man tilbereder mat osv. Har hatt en del angst i det siste, og bruker hvis jeg trenger litt trøst og motivasjon for livet😂 Anonymkode: 4f9f9...4eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai #80 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tenker du ikke på at all denne informasjonen blir lagret om deg? Det er jo som å levere dagboken sin til....ja, til hva da? Hvem har tilgang til informasjonen? I prinsippet hvem som helst, i og med at alt kan hackes. Anonymkode: 2fb9e...264 Om man f.eks presenterer det som en case så behøver ikke informasjonen kobles til deg. Alt handler jo om hvordan man stiller spørsmålene. Jeg kan lett spørre chat gpt om hvordan skal tolke noens innlegg på forum for å f.eks finne underliggende meninger. I denne tråden ville relevant spørsmål bære «hvorfor er de og fe gruppene redd for chat gpt. Anonymkode: 87bbf...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå