AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Jeg er 33 år og mangler begge visdomstennene nede. De oppe fikk jeg også beskjed om at ikke var der. Men de siste 5 årene har jeg fått beskjed om at de er der. Men siden de ikke har kommet til nå så kommer de ikke fikk jeg beskjed om.. men nå på siste sjekk var de kommet lenger ned… jeg har brukt regulering i 3 år og har absolutt ikke plass til de. Tannlegen sa bare på forrige årlige sjekk «den tid den sorg» og at jeg ikke skulle bekymre meg før de eventuelt kom ut.. men jeg leser at de skal helst fjernes før man blir 30? Burde hun ikke bare ha skjært de ut etter forrige kontroll når hun så de var lenge ned enn året før? Har ikke tenkt på dette på flere måneder, men syns jeg kjenner en liten sprengefølelse i tannkjøttet bak der nå.. Anonymkode: aa549...bed
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Be om en time hos tannlegen. De opererer de ikke ut sålenge de ikke er plagsomme. Jeg har de to oppe igjen og er et par år eldre enn deg. Anonymkode: cbb0f...f3b
Mezzosoprena Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Jeg er 47, har trukket de to oppe og de to nede er på vei opp nå. Jeg har aldri hørt noe om at de bør "tas" for en viss alder. Det eneste jeg og tannlegen har forholdt oss til er at vi gjør noe med dem hvis de blir plagsomme. Kjenner det sprenger litt innimellom, men det er jo fordi de er på vei ut (vi har vel alle opplevd babyer med tannfrembrudd). Så lenge de ikke skjærer inn i kinnet eller blir betent så bryr meg ikke noe om dem.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er 33 år og mangler begge visdomstennene nede. De oppe fikk jeg også beskjed om at ikke var der. Men de siste 5 årene har jeg fått beskjed om at de er der. Men siden de ikke har kommet til nå så kommer de ikke fikk jeg beskjed om.. men nå på siste sjekk var de kommet lenger ned… jeg har brukt regulering i 3 år og har absolutt ikke plass til de. Tannlegen sa bare på forrige årlige sjekk «den tid den sorg» og at jeg ikke skulle bekymre meg før de eventuelt kom ut.. men jeg leser at de skal helst fjernes før man blir 30? Burde hun ikke bare ha skjært de ut etter forrige kontroll når hun så de var lenge ned enn året før? Har ikke tenkt på dette på flere måneder, men syns jeg kjenner en liten sprengefølelse i tannkjøttet bak der nå.. Anonymkode: aa549...bed Det er ikke bare å skjøre tenner ut som ikke er klare til å titte ut. Dette kan du fint leve med, og du lever lettere med dette en med å skjære i tenner som kanskje ingen klarer å få trukket ut. Anonymkode: 2dae2...c35
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke bare å skjøre tenner ut som ikke er klare til å titte ut. Dette kan du fint leve med, og du lever lettere med dette en med å skjære i tenner som kanskje ingen klarer å få trukket ut. Anonymkode: 2dae2...c35 Dette. Broren min pushet på for å få fjernet den siste selv om han ikke merket noe til den, bare fordi han uansett hadde måttet fjerne de tre andre. Det ble bare kaos. Visdomstanna satt bom fast og måtte hakkes løs fra kjeven, med påfølgende infeksjoner, en av dem i kjeven. Vent til den eventuelt skaper problemer. Anonymkode: 66dc8...04a
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Broren min pushet på for å få fjernet den siste selv om han ikke merket noe til den, bare fordi han uansett hadde måttet fjerne de tre andre. Det ble bare kaos. Visdomstanna satt bom fast og måtte hakkes løs fra kjeven, med påfølgende infeksjoner, en av dem i kjeven. Vent til den eventuelt skaper problemer. Anonymkode: 66dc8...04a Fint å høre at folk på min alder også har visdomstenner som ikke er ute i det minste. Kjenner ingen andre med samme «problem». Greia er jo at jeg har unormal liten munn og allerede mangler 5 tenner (medfødt), så tannlegen sier at det overhodet ikke er plass, da kommer den ut omtrent i halsen.. derfor jeg lurte på om de ikke burde skjære den vekk før den eventuelt gjør det eller presser på tennene som jeg brukte 3 år med regulering for å få til å se ok ut inni der Anonymkode: aa549...bed
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Har ingen hensikt og fjerne de så lenge det ikke skaper problemer. Det er ikke bare til og skjære de ut, ligger mye nerver der og. Jeg har en gang måttet skjære ut rester av visdomstann pga komplikasjoner under trekning, hadde de kun nede. Det var helt pyton. Holdt på i over 1 måned med betennelser og såret ville ikke lukke seg. Viste seg det lå rester av tanna nedi der. Er glad de oppe ikke er der. Ikke vits å få panikk over noe som ikke har skjedd. Anonymkode: f72fd...be5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Mine har ikke kommet ordentlig ut, men jeg fjernet én i 40-årene da den begynte å bli trøblete. Tannlegene mine har alltid sagt at det ikke er noen vits å begynne med noe om de ikke skaper problemer. Anonymkode: 1fb29...5f9
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Og jeg fikk forresten nerveskade i ansiktet, så det er ikke helt ubetydelige inngrep heller. Anonymkode: 1fb29...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå