AnonymBruker Skrevet 8. mai #21 Skrevet 8. mai NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Enig . Denne sliter jeg også med. Trodde elske betydde «betingelsesløst» . Tenker at når folk begynner å finne feil /mangler ved partner, har følelsene kjølnet . Noe som i og for seg ikke er unaturlig . En person som ikke av egen fri vilje fokuserer på kosthold /trening vil man bare «ødelegge « ved å hakke/kritisere utseende . Hos mange, meg selv inkludert, er seksuell tiltrekning også knyttet til det fysiske, og en kvapsete kropp i stor endring og forfall hadde skrudd av all sexlyst for meg. Det er sexy i seg selv å prøve å gjøre det beste av det man har, det motsatte er direkte usexy, altså å la seg forfalle. Det er en elendig unnskyldning å trekke "men du må jo elske meg som jeg er!"-kortet når man er lat og usunn og ikke gidder å ta seg sammen. Anonymkode: 91220...467 2
NiceOrNothing Skrevet 8. mai #22 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos mange, meg selv inkludert, er seksuell tiltrekning også knyttet til det fysiske, og en kvapsete kropp i stor endring og forfall hadde skrudd av all sexlyst for meg. Det er sexy i seg selv å prøve å gjøre det beste av det man har, det motsatte er direkte usexy, altså å la seg forfalle. Det er en elendig unnskyldning å trekke "men du må jo elske meg som jeg er!"-kortet når man er lat og usunn og ikke gidder å ta seg sammen. Anonymkode: 91220...467 Det er jeg helt enig i. Men tror fortsatt ikke man kan forme et annet menneske , uten at det andre mennesket er interessert i endring selv. Da er det bedre å gå. 1
Hannabanna Skrevet 8. mai #23 Skrevet 8. mai (endret) NiceOrNothing skrev (53 minutter siden): Enig . Denne sliter jeg også med. Trodde elske betydde «betingelsesløst» . Tenker at når folk begynner å finne feil /mangler ved partner, har følelsene kjølnet . Noe som i og for seg ikke er unaturlig . En person som ikke av egen fri vilje fokuserer på kosthold /trening vil man bare «ødelegge « ved å hakke/kritisere utseende . Hvis noen du kjenner drikker for mye, jobber så mye at stresset er ekstremt stort eller gjør annet som gjør at de sannsynligvis vil leve kortere og ikke har det så greit, er det da å hakke på personen å utrykke sin bekymring? Av egen erfaring så vet jeg nå at jeg var mindre lykkelig da jeg var altfor overvektig og i dårlig form. Jeg forsto det ikke da. Jeg lurte meg selv og trodde at jeg var mindre enn jeg var. Heldigvis bryr mannen min så mye om meg, oss og familien at han så at dette var skadelig. Kunne hive i meg en hel pose chips fordi jeg følte meg deppa, var ofte i dårlig humør. Hadde lite energi til å leke med barna på den tiden. Ved helsesjekk var jeg i veldig dårlig form og statistisk ville jeg levd mange år mindre om jeg ikke hadde forandret livsstilen. Jeg trengte også råd og støtte fra både ektemann og lege for å legge om. Nå føler jeg meg bedre, har mer energi, sover bedre, er mer glad og rett å slett mer lykkelig. Det å med beste hensikt og med respekt råde noen til å endre på usunne vaner er ikke å hakke på vedkommende. Mannen min satt seg ned med meg og uttrykte sin bekymring og det er jeg så takknemmelig for i dag. Det er mye mer en fysisk tiltrekning og sex som spiller en rolle i god helse. Endret 8. mai av Hannabanna 1 1
Hannabanna Skrevet 8. mai #24 Skrevet 8. mai NiceOrNothing skrev (43 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Men tror fortsatt ikke man kan forme et annet menneske , uten at det andre mennesket er interessert i endring selv. Da er det bedre å gå. Man kan oppmuntre og snakke saklig. Så velger noen å høre og andre ikke. Hvis han forstår at han trenger å endre seg så kan oppmuntring være til hjelp. Lever man i selvfornektelse og ikke vil høre er det en annen ting. Men man former så klart ikke andre, det er jeg enig i.
NiceOrNothing Skrevet 8. mai #25 Skrevet 8. mai Hannabanna skrev (41 minutter siden): Hvis noen du kjenner drikker for mye, jobber så mye at stresset er ekstremt stort eller gjør annet som gjør at de sannsynligvis vil leve kortere og ikke har det så greit, er det da å hakke på personen å utrykke sin bekymring? Av egen erfaring så vet jeg nå at jeg var mindre lykkelig da jeg var altfor overvektig og i dårlig form. Jeg forsto det ikke da. Jeg lurte meg selv og trodde at jeg var mindre enn jeg var. Heldigvis bryr mannen min så mye om meg, oss og familien at han så at dette var skadelig. Kunne hive i meg en hel pose chips fordi jeg følte meg deppa, var ofte i dårlig humør. Hadde lite energi til å leke med barna på den tiden. Ved helsesjekk var jeg i veldig dårlig form og statistisk ville jeg levd mange år mindre om jeg ikke hadde forandret livsstilen. Jeg trengte også råd og støtte fra både ektemann og lege for å legge om. Nå føler jeg meg bedre, har mer energi, sover bedre, er mer glad og rett å slett mer lykkelig. Det å med beste hensikt og med respekt råde noen til å endre på usunne vaner er ikke å hakke på vedkommende. Mannen min satt seg ned med meg og uttrykte sin bekymring og det er jeg så takknemmelig for i dag. Det er mye mer en fysisk tiltrekning og sex som spiller en rolle i god helse. Der er vi enig . Når det blir fint formidlet 🫶
Hannabanna Skrevet 8. mai #26 Skrevet 8. mai (endret) NiceOrNothing skrev (19 minutter siden): Der er vi enig . Når det blir fint formidlet 🫶 Så bra. Vil legge til en ting, jeg fant det ekstremt frustrerende og tror andre som har forandret livsstilen kan kjenne seg igjen i dette, er at i det øyeblikket det blir synlig så har alle en mening om hvordan du burde gjøre det. Hva som bør spises, hvordan man bør trene osv. Her må alle finne sin egen vei. Det oppfattet jeg som hakking og slitsomt. Jeg hadde min metode, i samarbeid med legen (jeg sa at jeg er ett skippertaksmenneske) som sa at så lenge jeg fikk i meg nok protein for å opprettholde musklene, sundt fett og drakk nokk vann kunne jeg gå så mye jeg ville i kaloriunderskudd. Rådet meg til å ta multivitaminer. Bevegelse var viktig. Men jeg måtte finne ut hva som passet for meg. Jeg startet med ett skikkelig skippertak og raste ned i vekt. I løpet av 3 måneder var nesten 30 kilo borte. Men da kom kommentarene, jeg spiste for lite, gikk for fort ned, jeg burde trene mer styrke (jeg elsker tur og etterhvert gikk jeg mye bratte turer opp på alle fjell i mils omkrets). Jeg kom til å gå opp i vekt igjen osv. Men: Det fungerte for MEG. Men det var knallhardt, spesielt de første ukene før magesekken krympet og blodsukkeret stabiliserte seg og kroppen ble vant til å ikke få sukker. Men å måtte forklare og forsvare meg med at jeg gjore dette i samarbeid med lege til familie, kollegaer, venner osv. Jeg ble dritt lei, det var demotiverende som bare det. Så til TS om samboeren skjerper seg eller andre, når noen gjør noe aktivt for å forbedre helsen sin i samarbeid med lege så er det ikke tiden for din mening. Det er 10 000 råd og slankekurer. La de som tar fatt finne sin vei, hva de kan leve med og hva de trives med. Jeg er så glad for at jeg ba om hjelp og råd fra legen og ikke prøvde å google meg frem til en løsning. (Sammenlagt gikk jeg ned 37 kg, så la jeg på meg to kilo og siden da har det vært stabilt). Jeg stoppet når JEG følte meg bra. Litt pupper og rompe liker jeg å ha, er ikke syltynn. Men formen er god og jeg har det så mye bedre. Endret 8. mai av Hannabanna 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #27 Skrevet 8. mai Hannabanna skrev (11 timer siden): At: Jeg er redd vi får kortere tid sammen om du ikke prioriterer helsen din. Feks. Sammen med å legge til rette (Mannen passet godt på at jeg fikk god tid til trening, droppet også sammen med meg en del av maten jeg hadde spist). Sexy eller usexy trenger ikke nevnes. Jeg har ei vennine på rundt 120-130 kilo som jeg elsker, vi har vært venner siden vidergående. Men hun har så med helseplager at jeg blir oppriktig bekymret. De siste årene har det vært umulig å få henne på en bitteliten tur. "Jeg er bekymret for deg... osv". Jeg har sagt det samme til henne som mannen sa til meg så er det så klart opp til henne og til nå har hun ikke forandret noe. Om vi til nød får henne med på hytta sitter hun inne med pils og chips til lunch mens andre er ute på tur. Så klart det bekymrer, jeg ønsker å ha henne i livet mitt så lenge som mulig. Med den vekta kan det godt hende hun er over terskelen for å få diagnostisert diabetes type 2. Hun bur i hvert fall gå til legen og sjekke seg. To målinger med langtidssblodsukker på 6,5 eller høyere så kan hun få Ozempic på blå resept. Ellers er Wegovy redningen for mange, men da må man selv ut med oppunder 800 kroner i uka. Riktignok ikke netto da, lavere matinntak kompenserer nok mye av kostnaden for mange. En god bivirkning av Ozempic og Wegovy er mindre lyst på alkohol. Anonymkode: 16a28...b2c
AnonymBruker Skrevet 8. mai #28 Skrevet 8. mai Skjønner jo at kvinner mister lysten på en dvask slask av en sofagris. Er blitt den typen selv, og ikke hatt sex på flere år. Anonymkode: 35d99...158
AnonymBruker Skrevet 8. mai #29 Skrevet 8. mai Min mann har gått opp sikkert 25 kg siden vi ble sammen. Jeg har ingen problemer med det rent tenningsmessig. Har like lyst på ham som før. Jeg synes også det høres rart ut at du elsker ham, men ikke tenner på ham... Er det bare unge, slanke og pene mennesker som kan ha sex? Alle skal vi (forhåpentlig!) bli gamle og stygge en dag. Hvis du skal ta det opp, får du si at du er bekymret for helsa hans. Anonymkode: 89898...b8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå