Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er vi ved den tiden av året igjen! Drakten skal på og føttene skal få svi. 

Eller, er det en mulig vei ut av det?

Jeg har et par bunadsko fra Klaveness, som jeg vet er av topp kvalitet - men jeg får så innmari gnagsår av de. Jeg fikk de i 2011 og brukte de i mange år før de plutselig begynte å gi gnagsår. Jeg mistenker at de kanskje er et halvnummer for små. Jeg har forsøkt å vide de ut, men det hjelper ikke. 

Nå må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe meg et par nye. Hvilken modell anbefaler du? Noe annet en Klaveness? Jeg er åpen for ALT* så lenge føttene slipper å lide. Jeg er bred i foten, og synes de jeg har er litt for spisse fremme i tærne. Får vondt av det.. Finnes det noen bunadsko som IKKE er så spiss i tåa?

*Alt var vel kanskje å ta litt hardt i. Bunadsneakers er uaktuelt. :P

Endret av powerpuffen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også noen billige fra obs! Kjempe fornøyd! Brukes liksom 1 dag i året så begrenset hvor mye jeg gidder å bruke på det. Men har hatt de i 4 år ell noe nå og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 3038e...964

• Liker 1
Skrevet

Etter årevis med vonde bein kjøpte jeg Dale bunadsko som ihvertfall har vært gode sko for meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpe nylig fra Klaveness, men jeg har motsatt «problem» av deg, da jeg har veldig smale føtter. Jeg måtte (dessverre) kjøpe den høye modellen, da de lave ble for brede bak på hælen. Har du kanskje bare feil modell? 
Etter tips fra hun på husfliden, så har jeg gått skoene inn med våte sokker, som har funket veldig bra for min del! 

Anonymkode: d7cf7...2c8

AnonymBruker
Skrevet
powerpuffen skrev (3 timer siden):

Da er vi ved den tiden av året igjen! Drakten skal på og føttene skal få svi. 

Eller, er det en mulig vei ut av det?

Jeg har et par bunadsko fra Klaveness, som jeg vet er av topp kvalitet - men jeg får så innmari gnagsår av de. Jeg fikk de i 2011 og brukte de i mange år før de plutselig begynte å gi gnagsår. Jeg mistenker at de kanskje er et halvnummer for små. Jeg har forsøkt å vide de ut, men det hjelper ikke. 

Nå må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe meg et par nye. Hvilken modell anbefaler du? Noe annet en Klaveness? Jeg er åpen for ALT* så lenge føttene slipper å lide. Jeg er bred i foten, og synes de jeg har er litt for spisse fremme i tærne. Får vondt av det.. Finnes det noen bunadsko som IKKE er så spiss i tåa?

*Alt var vel kanskje å ta litt hardt i. Bunadsneakers er uaktuelt. :P

Bunadssko bør du begynne å bruke 4-8 uker før bunaden skal på. 
Skal du ha nye så kjøp skinn. Syntetiske sko som brukes en gang i året gir deg gnagsår, bare du ser på skoa. 

Anonymkode: 0b887...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen fra Sparkjøp, de er gode å gå i hele dagen. Gruer meg ikke 😊

Anonymkode: 66845...d61

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt Kalvenes en ny sjanse. Når du sier at de er for små, er det jo ikke merket som er problemet. 
Jeg har Kalvenes Gerd og kan gå i dem hele dagen uten noe problem. 

Anonymkode: 1c6f8...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville gitt Kalvenes en ny sjanse. Når du sier at de er for små, er det jo ikke merket som er problemet. 
Jeg har Kalvenes Gerd og kan gå i dem hele dagen uten noe problem. 

Anonymkode: 1c6f8...68d

Endte med å kjøpe disse! de er bredere fremme enn mine forrige :) jeg tror det blir bra! men kjenner at jeg må bruke neste ute på å gå de ut

AnonymBruker
Skrevet
powerpuffen skrev (16 minutter siden):

Endte med å kjøpe disse! de er bredere fremme enn mine forrige :) jeg tror det blir bra! men kjenner at jeg må bruke neste ute på å gå de ut

Gå med våte sokker, da former de seg lettere 😊

Anonymkode: d7cf7...2c8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker svarte Aurlandssko, nydelige å gå i. Bryr meg ikke om at det ikke er bunadssko, går langt og står lenge. 

Anonymkode: e85e8...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...