Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt usikker på Lifesum og antall kalorier jeg kan spise. Veier 80 kg og har fått 1580 kcal. Jeg har da valgt moderat aktivitetsnivå. Men Lifesum er koblet opp mot apple health som måler skrittene mine, så hvis jeg går meg en lang tur så får jeg f.eks. 300-400 kcal ekstra å spise. Skal ikke dette egentlig gå innunder den moderate aktiviteten? Jeg går ikke med tlf når jeg gjør husarbeid, men ellers for det meste når jeg er ute og farter. Blir så usikker. 

Anonymkode: 8097a...3a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke spise 300 ekstra nei. Du kan stille inn Lufesum slik at kalorier du har brent på trening ikke legges til de 1580 du skal ha per dag. 

Anonymkode: b1e81...68b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du skal ikke spise 300 ekstra nei. Du kan stille inn Lufesum slik at kalorier du har brent på trening ikke legges til de 1580 du skal ha per dag. 

Anonymkode: b1e81...68b

Men hvorfor ikke? 1580 skal jo være 500 kcal mindre enn jeg trenger. Når jeg da bruker mer energi så er det vel logisk å kunne spise mer? Jeg har ikke hastverk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men hvorfor ikke? 1580 skal jo være 500 kcal mindre enn jeg trenger. Når jeg da bruker mer energi så er det vel logisk å kunne spise mer? Jeg har ikke hastverk 

Du har lagt inn moderat aktivitetsnivå, altså at du er ganske aktiv utenom trening. Er disse turene en del av det som gjør deg moderat aktiv så skal du ikke legge dem til igjen, for da blir det dobbelt opp.

Anonymkode: f440e...c0e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har lagt inn moderat aktivitetsnivå, altså at du er ganske aktiv utenom trening. Er disse turene en del av det som gjør deg moderat aktiv så skal du ikke legge dem til igjen, for da blir det dobbelt opp.

Anonymkode: f440e...c0e

Takk, det var det jeg lurte på. Endret aktivitetsnivået til lavt, så all aktivitet telefonen registrerer blir da en reell bonus ift kalorier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 16.09):

Takk, det var det jeg lurte på. Endret aktivitetsnivået til lavt, så all aktivitet telefonen registrerer blir da en reell bonus ift kalorier.

Ville ikke gjort det. De kaloriene forbrent er beregnet på en gjennomsnittsmann, om du ikke har gjennomsnittlig høyde , vekt og muskelmasse er de kaloriene brent beregnet alt for høyt. 

Anonymkode: 958f1...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...